-
Blz. 1
Begroting 2024
-
Blz. 2
Begroting 2024
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
1. Inleiding
-
Blz. 5
Voorwoord
-
Blz. 6
Voorwoord
-
Blz. 7
Het financieel beeld in één opslag
-
Blz. 8
Opbouw van de begroting
-
Blz. 9
Lastendruk
-
Blz. 10
Slot
-
Blz. 11
2. Begroting op hoofdlijnen
-
Blz. 12
Begroting op hoofdlijnen: kosten
-
Blz. 13
Begroting op hoofdlijnen: opbrengsten
-
Blz. 14
Wat betalen de inwoners?
-
Blz. 15
3. Uitkomsten begroting 2024
-
Blz. 16
Voorwoord
-
Blz. 17
Vertrekpunt meerjarenperspectief in bestaand beleid
-
Blz. 18
Meerjarenprogramma 2023-2027
-
Blz. 19
Mutaties meerjarenprogramma 2023-2027
-
Blz. 20
Het meerjarenperspectief totaal
-
Blz. 21
4.0 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 22
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 23
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie.
-
Blz. 24
Financieel gezonde gemeente
-
Blz. 25
We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
-
Blz. 26
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 27
Meerjarenprogramma
-
Blz. 28
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 29
Ontwikkelingen
-
Blz. 30
Verbonden partijen
-
Blz. 31
Wat mag het kosten?
-
Blz. 32
4.1 Veiligheid
-
Blz. 33
Preventie en vergunningverlening
-
Blz. 34
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 35
Het sturen op een solide en effectief veiligheidsbeleid, waarbij wordt samengewerkt tussen gemeenten, partners en inwoners daar waar dat meer veiligheid oplevert.
-
Blz. 36
Zorg en Veiligheid
-
Blz. 37
Maatschappelijke onrust
-
Blz. 38
Ondermijning
-
Blz. 39
High Impact Crimes (HIC)
-
Blz. 40
Jeugd
-
Blz. 41
Fysieke veiligheid
-
Blz. 42
Gedigitaliseerde criminaliteit
-
Blz. 43
Handhaving
-
Blz. 44
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 45
Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving
-
Blz. 46
Repressief handhaven
-
Blz. 47
Beleidskaders
-
Blz. 48
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 49
Meerjarenprogramma
-
Blz. 50
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 51
Verbonden Partijen
-
Blz. 52
Wat mag het kosten?
-
Blz. 53
4.2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 54
Verkeer en vervoer
-
Blz. 55
Infrastructuur
-
Blz. 56
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 57
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, functioneel en schoon.
-
Blz. 58
Herinrichting Koolbogt
-
Blz. 59
Uitvoering geven aan de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 60
Uitvoering herinrichting N284
-
Blz. 61
Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2023-2027
-
Blz. 62
Verbreden bestaande recreatieve fietspaden Cartierheide
-
Blz. 63
Vervanging openbare verlichting 2023-2027
-
Blz. 64
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
-
Blz. 65
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 66
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
-
Blz. 67
De herinrichting van N284
-
Blz. 68
Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 69
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
-
Blz. 70
F'kes meerijden (liftzuilen)
-
Blz. 71
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
-
Blz. 72
Snelfietsroute F67 Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
-
Blz. 73
Beleidskaders
-
Blz. 74
Meerjarenprogramma
-
Blz. 75
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 76
Ontwikkelingen
-
Blz. 77
Wat mag het kosten?
-
Blz. 78
4.3 Economie
-
Blz. 79
Economie
-
Blz. 80
Economische ontwikkeling, Infrastructuur en Organisatie
-
Blz. 81
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 82
Verduurzaming bedrijven
-
Blz. 83
Energietransitie Ondersteuning verduurzaming bedrijventerreinen
-
Blz. 84
Vestigingsklimaat en Infrastructuur
-
Blz. 85
Bereikbaarheid en Mobiliteit
-
Blz. 86
Talentontwikkeling
-
Blz. 87
Triple helix samenwerking
-
Blz. 88
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
-
Blz. 89
Ontwikkeling bedrijventerrein in gemeente Bladel
-
Blz. 90
Energielandschap de Kempen
-
Blz. 91
Samenwerking OBGB en Parkmanagement
-
Blz. 92
Behoud voorzieningenniveau
-
Blz. 93
Centrum Bladel: The Next Economy
-
Blz. 94
Centrum Hapert: Een dorpse huiskamer
-
Blz. 95
Detailhandel De Kempen
-
Blz. 96
Gemeentebreed: Positionering
-
Blz. 97
Promotie / Vrijetijdseconomie
-
Blz. 98
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 99
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
-
Blz. 100
Lokale uitvoering vrijetijdseconomie
-
Blz. 101
Kempisch uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie 2023-2027
-
Blz. 102
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 103
Beleidskaders
-
Blz. 104
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 105
Meerjarenprogramma
-
Blz. 106
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 107
Verbonden partijen
-
Blz. 108
Ontwikkelingen
-
Blz. 109
Wat mag het kosten?
-
Blz. 110
4.4 Onderwijs
-
Blz. 111
Onderwijs
-
Blz. 112
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 113
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 114
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
-
Blz. 115
Integraal huisvestingsplan
-
Blz. 116
Onderwijs- en leerlingzaken
-
Blz. 117
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 118
Leerlingenvervoer
-
Blz. 119
Leerplicht
-
Blz. 120
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
-
Blz. 121
Laaggeletterdheid
-
Blz. 122
Nationaal Programma Onderwijs (NPO)
-
Blz. 123
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
-
Blz. 124
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 125
Beleidskaders
-
Blz. 126
Meerjarenprogramma
-
Blz. 127
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 128
Verbonden partijen
-
Blz. 129
Wat mag het kosten?
-
Blz. 130
4.5 Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 131
Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 132
Sport en bewegen
-
Blz. 133
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 134
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
-
Blz. 135
Herontwikkeling sportpark Casteren
-
Blz. 136
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
-
Blz. 137
Accommodatie korfbalverenging KVC Hapert en Kunstgrasvelden sportpark Hapert
-
Blz. 138
Uitvoering van het Kempisch Sport- en Beweegakkoord 2.0
-
Blz. 139
Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
-
Blz. 140
Beleidskaders
-
Blz. 141
Cultuur
-
Blz. 142
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 143
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
-
Blz. 144
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
-
Blz. 145
Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
-
Blz. 146
Beleidskaders
-
Blz. 147
Meerjarenprogramma
-
Blz. 148
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 149
Verbonden partijen
-
Blz. 150
Wat mag het kosten?
-
Blz. 151
4.6 Sociaal Domein
-
Blz. 152
Sociaal Domein
-
Blz. 153
Participatie
-
Blz. 154
Maatschappelijk effect
-
Blz. 155
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 156
Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk
-
Blz. 157
Arbeidsparticipatie: Kempenplus & Praktijkhuis Bladel
-
Blz. 158
Evaluatie Wet Inburgering
-
Blz. 159
Praktijkhuis Bladel
-
Blz. 160
Voortzetten werkwijze Social Return
-
Blz. 161
Toekomstverkenning Kempenplus
-
Blz. 162
Wetswijziging P-Wet breed offensief
-
Blz. 163
Ontwikkelingen
-
Blz. 164
Beleidskaders
-
Blz. 165
Wmo
-
Blz. 166
Maatschappelijk effect
-
Blz. 167
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 168
Actueel Wmo beleid
-
Blz. 169
Evaluatie Beleidskader Maatschappelijke Ondersteuning
-
Blz. 170
Complexe casuïstiek
-
Blz. 171
Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 172
Wmo Begeleiding
-
Blz. 173
Wmo Beschermd Wonen
-
Blz. 174
Mantelzorg
-
Blz. 175
Ouderenbeleid
-
Blz. 176
Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
-
Blz. 177
Evaluatie invulling indicatievrije inloop
-
Blz. 178
Zorgloket
-
Blz. 179
Ontwikkelingen
-
Blz. 180
Beleidskaders
-
Blz. 181
Inkomensregelingen
-
Blz. 182
Maatschappelijk effect
-
Blz. 183
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 184
Armoedebestrijding
-
Blz. 185
Uitvoering geven aan de geactualiseerde kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 186
Beleidskaders
-
Blz. 187
Ontwikkelingen
-
Blz. 188
Jeugd
-
Blz. 189
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 190
Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
-
Blz. 191
Evaluatie Beleidskader Maatschappelijke Ondersteuning
-
Blz. 192
In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
-
Blz. 193
Preventie
-
Blz. 194
Regiovisie Samen voor Jeugd
-
Blz. 195
Beleidskaders
-
Blz. 196
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 197
Vrijwilligers
-
Blz. 198
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 199
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
-
Blz. 200
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
-
Blz. 201
Beleidskaders
-
Blz. 202
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 203
Meerjarenprogramma
-
Blz. 204
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 205
Verbonden partijen
-
Blz. 206
Ontwikkelingen
-
Blz. 207
Wat mag het kosten?
-
Blz. 208
4.7 Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 209
Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 210
Volksgezondheid
-
Blz. 211
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 212
Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
-
Blz. 213
Een Kansrijke Start in de Kempen
-
Blz. 214
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
-
Blz. 215
Beleidskaders
-
Blz. 216
Riolering
-
Blz. 217
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 218
Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
-
Blz. 219
Uitvoering geven aan het Gemeentelijk Rioleringsplan (GRP)
-
Blz. 220
Beleidskaders
-
Blz. 221
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
-
Blz. 222
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 223
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
-
Blz. 224
Een verbeterde milieustraat realiseren
-
Blz. 225
Beleidskaders
-
Blz. 226
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 227
Kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 228
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 229
Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
-
Blz. 230
Beweegvriendelijke omgeving
-
Blz. 231
De taken die naar ons toekomen met de omgevingswet op het gebied van de Wet Bodembescherming borgen in onze werkzaamheden.
-
Blz. 232
Beleidskaders
-
Blz. 233
Klimaat
-
Blz. 234
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 235
Energietransitie
-
Blz. 236
Het uitvoeringsprogramma klimaat en energie
-
Blz. 237
Klimaatadaptatie
-
Blz. 238
Uitvoering geven aan het programma Klimaatadaptatie
-
Blz. 239
Beleidskaders
-
Blz. 240
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 241
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 242
Meerjarenprogramma
-
Blz. 243
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 244
Ontwikkelingen
-
Blz. 245
Verbonden partijen
-
Blz. 246
Wat mag het kosten?
-
Blz. 247
4.8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 248
Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 249
Bebouwd
-
Blz. 250
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 251
Accommodatiecarrousel
-
Blz. 252
Accommodatiecarrousel
-
Blz. 253
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
-
Blz. 254
Actualisatie Kempische en Bladelse woonvisie
-
Blz. 255
Huisvesting nieuwkomers
-
Blz. 256
Nieuwe ontwikkelingen
-
Blz. 257
Posthofontwikkeling
-
Blz. 258
Realisatie Gemeenschapshuis aan de Markt
-
Blz. 259
Voorbereiden invoering Omgevingswet
-
Blz. 260
We actualiseren het bestemmingsplan voor het buitengebied
-
Blz. 261
Woningbouwprogramma
-
Blz. 262
Realiseren van 2900 woningen in de periode tot en met 2040
-
Blz. 263
Actualiseren van het woonbeleid
-
Blz. 264
Schaalsprong
-
Blz. 265
Beleidskaders
-
Blz. 266
Onbebouwd
-
Blz. 267
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 268
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
-
Blz. 269
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
-
Blz. 270
Verbinding centrum Bladel met de Groene Long
-
Blz. 271
Verhogen biodiversiteit
-
Blz. 272
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
-
Blz. 273
Verminderen stikstofdepositie
-
Blz. 274
Kempenland West
-
Blz. 275
Beleidskaders
-
Blz. 276
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 277
Meerjarenprogramma
-
Blz. 278
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 279
Verbonden partijen
-
Blz. 280
Wat mag het kosten?
-
Blz. 281
4.9 Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 282
Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 283
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 284
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces. De relatie van bedrijfsvoering met het primaire proces kenmerkt zich als een ‘klant-leverancier'
-
Blz. 285
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
-
Blz. 286
Strategisch HR beleid
-
Blz. 287
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 288
Meerjarenprogramma
-
Blz. 289
Toelichting op meerjarenprogramma
-
Blz. 290
Verbonden partijen
-
Blz. 291
Wat mag het kosten?
-
Blz. 292
4.10 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 293
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 294
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 295
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
-
Blz. 296
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 297
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 298
Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 299
Beleidskaders
-
Blz. 300
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 301
Meerjarenprogramma
-
Blz. 302
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 303
Ontwikkelingen
-
Blz. 304
Verbonden partijen
-
Blz. 305
Wat mag het kosten?
-
Blz. 306
5. Paragrafen
-
Blz. 307
5.1 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 308
Beleid voor risicomanagement
-
Blz. 309
Risicoprofiel
-
Blz. 310
Risico-inventarisatie
-
Blz. 311
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
-
Blz. 312
Weerstandsvermogen
-
Blz. 313
Kengetallen en de signaleringswaarde
-
Blz. 314
Financiële kengetallen
-
Blz. 315
Conclusie houdbare financiële positie
-
Blz. 316
5.2 Lokale heffingen
-
Blz. 317
Voorwoord
-
Blz. 318
Algemene uitgangspunten
-
Blz. 319
Ongebonden heffingen
-
Blz. 320
- Onroerende zaakbelastingen
-
Blz. 321
- Toeristenbelasting
-
Blz. 322
Gebonden heffingen
-
Blz. 323
- Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
-
Blz. 324
- Rioolheffing
-
Blz. 325
- Afvalstoffenheffing
-
Blz. 326
- Leges
-
Blz. 327
Leges onderbouwing
-
Blz. 328
Kruissubsidiëring
-
Blz. 329
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 330
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2024
-
Blz. 331
5.3 Bedrijfsvoering
-
Blz. 332
Voorwoord
-
Blz. 333
Organisatiebeleid (P&O)
-
Blz. 334
Overige bedrijfsvoeringsinformatie
-
Blz. 335
Personeelsgegevens ambtelijke organisatie
-
Blz. 336
Verbonden partijen
-
Blz. 337
5.4 Financiering
-
Blz. 338
Inleiding
-
Blz. 339
Risicobeheer
-
Blz. 340
Kasgeldlimiet
-
Blz. 341
Renterisiconorm
-
Blz. 342
Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 343
Risico's op verstrekte gemeentegaranties
-
Blz. 344
Debiteurenrisico's
-
Blz. 345
Renteresultaat
-
Blz. 346
Overige informatie
-
Blz. 347
5.5 Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 348
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 349
5.6 Grondbeleid
-
Blz. 350
Inleiding
-
Blz. 351
Visie op grondbeleid
-
Blz. 352
Gevoeligheidsanalyse
-
Blz. 353
Risicobeheer
-
Blz. 354
Tussentijdse winsten
-
Blz. 355
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
-
Blz. 356
Bouwgrond in exploitaties (BIE)
-
Blz. 357
Gronden (materiële vaste activa)
-
Blz. 358
Toekomstige (in voorbereiding zijnde) grondexploitaties
-
Blz. 359
Gevolgen Stikstofbesluit en PFAS / Coronacrisis/Oorlog in Oekraïne/Bouwkostenstijging
-
Blz. 360
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 361
Tot slot: onderzoek nota Grondbeleid 2019
-
Blz. 362
5.7 Verbonden partijen
-
Blz. 363
Inleiding
-
Blz. 364
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 365
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
-
Blz. 366
Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
-
Blz. 367
Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost (GGD)
-
Blz. 368
Metropoolregio Eindhoven
-
Blz. 369
KempenPlus
-
Blz. 370
Kempisch bedrijvenpark
-
Blz. 371
Samenwerking Kempengemeenten
-
Blz. 372
Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB)
-
Blz. 373
Stichting Bureau Inkoop en Aanbestedingen Zuidoost-Brabant (BIZOB)
-
Blz. 374
Stichting Zorg en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost (ZVHBZO)
-
Blz. 375
Privaatrechtelijke verbondenheden
-
Blz. 376
NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
-
Blz. 377
NV Brabant Water
-
Blz. 378
Coöperatieve Bosgroep Zuid Nederland U.A.
-
Blz. 379
5.8 Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid
-
Blz. 380
Beleid en ontwikkelingen
-
Blz. 381
Woo-contactpersoon en coördinator
-
Blz. 382
Risico's
-
Blz. 383
Bestedingen middelen
-
Blz. 384
6. Financiële begroting
-
Blz. 385
6.1 Toelichting begroting (baten en lasten)
-
Blz. 386
Toelichting op overzicht baten en lasten
-
Blz. 387
6.2 Overzicht geraamde baten en lasten op hoofdtaakniveau
-
Blz. 388
Overzicht geraamde baten en lasten
-
Blz. 389
6.3 Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 390
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 391
6.4 Overzicht reserves
-
Blz. 392
Overzicht reserves
-
Blz. 393
Algemene reserve
-
Blz. 394
Bestemmingsreserves
-
Blz. 395
Reserve kapitaallasten investeringen
-
Blz. 396
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 397
Reserve duurzaamheid
-
Blz. 398
Reserve ruimtelijke kwaliteit buitengebied
-
Blz. 399
Reserve generatiepact
-
Blz. 400
Recapitulatie reserves
-
Blz. 401
6.5 Overzicht voorzieningen
-
Blz. 402
Voorzieningen
-
Blz. 403
Voorzieningen voor risico's ter zake van verplichtingen en verliezen
-
Blz. 404
Voorzieningen voor verplichtingen en verliezen die redelijkerwijs te schatten zijn
-
Blz. 405
Voorziening dubieuze debiteuren (incl. KempenPlus)
-
Blz. 406
Voorziening wethouderspensioenen
-
Blz. 407
Voorziening wachtgeldverplichtingen voormalige wethouders
-
Blz. 408
Voorziening verlofsparen
-
Blz. 409
Voorzieningen voor vervangingsinvesteringen, waarvoor een heffing wordt geheven
-
Blz. 410
Verliezen voor gelijkmatige verdeling van lasten
-
Blz. 411
Voorziening onderhoud wegen
-
Blz. 412
Voorziening onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 413
Voorzieningen wegens van derden verkregen middelen
-
Blz. 414
Egalisatie voorziening afvalstoffenheffing
-
Blz. 415
Egalisatie voorziening riolering
-
Blz. 416
Recapitulatie voorzieningen
-
Blz. 417
6.6 Investeringen
-
Blz. 418
Investeringen
-
Blz. 419
6.7 Geprognosticeerde balans
-
Blz. 420
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 421
6.8 Emu-saldo
-
Blz. 422
Emu-saldo
-
Blz. 423
6.9 Stille reserves
-
Blz. 424
Stille reserves
-
Blz. 425
6.10 Langlopende financiële rechten en verplichtingen
-
Blz. 426
Langlopende financiële rechten en verplichtingen
-
Blz. 427
Bijlagen
-
Blz. 428
Bijlagen
-
Blz. 429
1. Overzicht geraamde baten en lasten per (hoofd-)taakveld
-
Blz. 430
2. Meerjarenprogramma 2023-2027
-
Blz. 431
3. Prognose verloop algemene reserve
-
Blz. 432
4. Subsidiejaarprogramma welzijn 2024
-
Blz. 433
5. Woningbouwprogramma
-
Blz. 434
6. Afkortingenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap