Kempisch uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie 2023-2027
Naam
Kempisch uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie 2023-2027Omschrijving (toelichting)
Samen met onze stakeholders zijn projecten omschreven die we de komende jaren willen oppakken om meer bezoekers te trekken, die langer verblijven/nog eens terug komen en meer besteden. Projecten die in 2024 worden opgepakt zijn het versterken van de samenwerking, het verder professionaliseren van de regionale marketing. Daarnaast wordt gekeken hoe e.e.a. verder gemonitord kan worden.
Voor het professionaliseren van de regionale marketing is onderzoek gedaan en een marketingstrategie voor de samenwerkende Visit organisaties in de vier Kempengemeenten opgesteld. Met deze strategie richten we de samenwerking op drie verschillende niveaus (lokaal / subregionaal (lokale Visit en de samenwerking van de Visits in de Kempen); regionaal (RegioRadar) en provinciaal (Visit Brabant)) in. Daarnaast zetten we in op innovatieve en thematische belevingsroutes specifiek voor de vooraf vastgestelde doelgroepen. Op dit moment richten we binnen de Kempen een overkoepelende Visit de Kempen in om gezamenlijk strategische keuzes te maken, efficiënter te werken en krachten te bundelen om zo uiteindelijk de regio sterker te positioneren en bezoekers het gehele gebied te laten ‘beleven’ (Verrassen).