Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2021
    1. Blz. 2 Beleidsvelden
      1. Blz. 3 Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 4 Algemeen
        2. Blz. 5 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 6 Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie
            1. Blz. 7 Aanbesteding controle jaarrekening
            2. Blz. 8 Rechtmatigheidsverantwoording college
            3. Blz. 9 Financieel gezonde gemeente
            4. Blz. 10 Strategische agenda
            5. Blz. 11 We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
            6. Blz. 12 Uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie (VTE)
        3. Blz. 13 Voortgang realisatie investeringen
        4. Blz. 14 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 15 Verbonden partijen
        6. Blz. 16 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      2. Blz. 17 Overhead en ondersteuning organisatie
        1. Blz. 18 Algemeen
        2. Blz. 19 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 20 De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces (klant-leverancier)
            1. Blz. 21 Klantgerichte dienstverlening bij uitvoerende taken
            2. Blz. 22 Strategisch HR beleid
            3. Blz. 23 Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
            4. Blz. 24 Toekomst Samenwerking Kempengemeenten
        3. Blz. 25 Voortgang realisatie investeringen
        4. Blz. 26 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 27 Verbonden partijen
        6. Blz. 28 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      3. Blz. 29 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        1. Blz. 30 Algemeen
        2. Blz. 31 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 32 Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen
            1. Blz. 33 Een reëel en structureel sluitende begroting.
            2. Blz. 34 Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
            3. Blz. 35 Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
            4. Blz. 36 Verkenning solide financiële basis voor komende jaren.
            5. Blz. 37 Verlenging convenant Horizontaal Toezicht (HT)
        3. Blz. 38 Beleidskaders
        4. Blz. 39 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      4. Blz. 40 Veiligheid
        1. Blz. 41 Algemeen
        2. Blz. 42 Preventie en vergunningverlening
          1. Blz. 43 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 44 We verbeteren verbeteren de veiligheid in de gemeente Bladel en het vergroten van het gevoel van veiligheid van de inwoners en bezoekers van de gemeente
              1. Blz. 45 High Impact Crimes (HIC)
              2. Blz. 46 Cybercrime en cybersecurity
              3. Blz. 47 Jeugd in relatie tot overlast, criminaliteit en middelengebruik
              4. Blz. 48 Polarisatie, radicalisering en maatschappelijke onrust
              5. Blz. 49 Georganiseerde criminaliteit
              6. Blz. 50 Brandveiligheid
              7. Blz. 51 Integrale veiligheid
              8. Blz. 52 Personen met verward gedrag
              9. Blz. 53 Crisisbeheersing
              10. Blz. 54 Buurtpreventie
        3. Blz. 55 Handhaving
          1. Blz. 56 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 57 Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving
              1. Blz. 58 Repressief handhaven
        4. Blz. 59 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 60 Verbonden partijen
        6. Blz. 61 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      5. Blz. 62 Verkeer en vervoer
        1. Blz. 63 Algemeen
        2. Blz. 64 Infrastructuur
          1. Blz. 65 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 66 Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
              1. Blz. 67 Infrastructurele maatregelen centrumvisie Bladel -> Weghalen
              2. Blz. 68 Uitvoering geven aan de nieuwe verkeersvisie
              3. Blz. 69 Uitvoering herinrichting N284
              4. Blz. 70 Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2023-2027
              5. Blz. 71 Verbreden fietspaden Cartierheide
              6. Blz. 72 Vervanging openbare verlichting
              7. Blz. 73 Realiseren de Hoeve Netersel
              8. Blz. 74 Herinrichting Koolbogt
              9. Blz. 75 KBP
        3. Blz. 76 Gedrag/Gebruik Infrastructuur
          1. Blz. 77 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 78 Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
              1. Blz. 79 Herinrichten N284
              2. Blz. 80 Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
              3. Blz. 81 Realiseren van schoolzones
            2. Blz. 82 Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
              1. Blz. 83 F'kes meerijden (liftzuilen)
              2. Blz. 84 Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
              3. Blz. 85 Snelfietsroute Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
        4. Blz. 86 Voortgang realisatie investeringen
        5. Blz. 87 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 88 Verbonden partijen
        7. Blz. 89 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      6. Blz. 90 Economie
        1. Blz. 91 Algemeen
        2. Blz. 92 Economische ontwikkeling, infrastructuur en Organisatie
          1. Blz. 93 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 94 Behoud voorzieningenniveau
              1. Blz. 95 Centrum Bladel: The Next Economy
              2. Blz. 96 Reduceren m2 detailhandel buiten winkelgebieden
              3. Blz. 97 Centrum Hapert: Een dorpse huiskamer
              4. Blz. 98 Detailhandel De Kempen
            2. Blz. 99 Vestigingsklimaat en infrastructuur
              1. Blz. 100 Bereikbaarheid en Mobiliteit
              2. Blz. 101 Herstelaanpak Breed Economisch Vestigingsklimaat De gemeenten, Metropoolregio en Brainport, zullen door intensieve samenwerking met de triple helix tafels in de regio, deze herstelaanpak uitrollen, coördineren en desgewenst bijsturen.
              3. Blz. 102 Positionering en profilering van de Kempenregio. In samenwerking met de Kempische triple helix en Brainport onze gezamenlijke uitdagingen opne-men in de Brainport Nationale Agenda.
              4. Blz. 103 Talentontwikkeling
              5. Blz. 104 Triple helix samenwerking
            3. Blz. 105 Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
              1. Blz. 106 Energielandschap De Kempen xxx
              2. Blz. 107 Ontwikkeling bedrijventerrein in gemeente Bladel
              3. Blz. 108 Tweede ontsluiting en klimaatrobuust bedrijventerrein De Sleutel
            4. Blz. 109 We zijn en blijven een topregio met een uitstekend internationaal vestigingsklimaat (Bladel- Brabantse Kempen- Brainport).
        3. Blz. 110 Promotie / Vrijetijdseconomie
          1. Blz. 111 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 112 De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
              1. Blz. 113 Lokale uitvoering vrijetijdseconomie
              2. Blz. 114 Nadere uitwerking voor een innovatieve fietsroute
              3. Blz. 115 Uitwerken nieuwe productmarktcombinatie voor een gethematiseerde fietsroute
        4. Blz. 116 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 117 Verbonden partijen
        6. Blz. 118 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      7. Blz. 119 Onderwijs
        1. Blz. 120 Algemeen
        2. Blz. 121 Onderwijshuisvesting
          1. Blz. 122 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 123 Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
              1. Blz. 124 Integraal huisvestingsplan
        3. Blz. 125 Onderwijs- en leerlingzaken
          1. Blz. 126 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 127 Leerlingenvervoer
              1. Blz. 128 Aanbesteding leerlingenvervoer
            2. Blz. 129 Leerplicht
            3. Blz. 130 Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
              1. Blz. 131 Voorschoolse voorziening educatie (vve)
              2. Blz. 132 Laaggeletterdheid
        4. Blz. 133 Voortgang realisatie investeringen
        5. Blz. 134 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 135 Verbonden partijen
        7. Blz. 136 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      8. Blz. 137 Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 138 Algemeen
        2. Blz. 139 Sport en bewegen
          1. Blz. 140 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 141 Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
              1. Blz. 142 Herontwikkeling sportpark Casteren
              2. Blz. 143 Fusie korfbalverenigingen Hapert en Hoogeloon
              3. Blz. 144 Uitvoering van het sportakkoord (Kempenbreed)
              4. Blz. 145 Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
              5. Blz. 146 Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
        3. Blz. 147 Cultuur
          1. Blz. 148 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 149 Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
              1. Blz. 150 Ontwikkeling nieuw erfgoedbeleid
              2. Blz. 151 Cultuur en participatie
              3. Blz. 152 Monitoring uitvoeringsprogramma cultuurnota
              4. Blz. 153 Cultuur en Verbinding
              5. Blz. 154 Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
        4. Blz. 155 Voortgang realisatie investeringen
        5. Blz. 156 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 157 Verbonden partijen
        7. Blz. 158 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      9. Blz. 159 Sociaal domein
        1. Blz. 160 Algemeen
        2. Blz. 161 Participatie
          1. Blz. 162 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 163 Accommodaties zoals gemeenschapshuizen en steunpunten
              1. Blz. 164 Ontwikkelen nieuw gemeenschapshuis voor Bladel
              2. Blz. 165 Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk
            2. Blz. 166 Arbeidsparticipatie: Kempenplus & praktijkhuis
              1. Blz. 167 Vervolg geven aan de evaluatie KempenPlus
              2. Blz. 168 Voortzetten en zo nodig bijstellen trainings- en diagnose traject TalentPlus
              3. Blz. 169 Evaluatie Wet Inburgering
              4. Blz. 170 Praktijkhuis Bladel
              5. Blz. 171 Gefaseerde implementatie Garantiebanenproject Bladel
              6. Blz. 172 Voortzetten werkwijze Social Return
            3. Blz. 173 Mantelzorg
              1. Blz. 174 We vullen de functie van mantelzorgondersteuner opnieuw in
              2. Blz. 175 Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
        3. Blz. 176 Wmo
          1. Blz. 177 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 178 Complexe casuïstiek
            2. Blz. 179 Maatwerkdienstverlening 18+
              1. Blz. 180 Wmo begeleiding
              2. Blz. 181 Wmo beschermd wonen
            3. Blz. 182 Zorgloket
              1. Blz. 183 Sociaal Huis
        4. Blz. 184 Inkomensregelingen
          1. Blz. 185 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 186 Bijzondere bijstand
              1. Blz. 187 Uitvoering geven aan de geactualiseerde kadernota armoedebestrijding
            2. Blz. 188 Minimabeleid
              1. Blz. 189 Uitvoering geven aan de geactualiseerde kadernota armoedebestrijding
            3. Blz. 190 Schuldhulpverlening
              1. Blz. 191 Uitvoering geven aan de geactualiseerde kadernota armoedebestrijding
        5. Blz. 192 Jeugd
          1. Blz. 193 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 194 Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
              1. Blz. 195 In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
        6. Blz. 196 Vrijwilligers
          1. Blz. 197 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 198 Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
              1. Blz. 199 Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
        7. Blz. 200 Voortgang realisatie investeringen
        8. Blz. 201 Beleidsindicatoren
        9. Blz. 202 Verbonden partijen
        10. Blz. 203 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      10. Blz. 204 Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 205 Algemeen
        2. Blz. 206 Volksgezondheid
          1. Blz. 207 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 208 Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
              1. Blz. 209 Het actualiseren van het lokaal gezondheidsbeleid (LGB)
              2. Blz. 210 Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
        3. Blz. 211 Riolering
          1. Blz. 212 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 213 Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
              1. Blz. 214 Invulling van klimaatadaptatie, door betere waterstructuren aan te leggen
        4. Blz. 215 Duurzaam grondstoffengebruik/afval
          1. Blz. 216 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 217 Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inza-melen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
              1. Blz. 218 Een verbeterde milieustraat realiseren
        5. Blz. 219 Kwaliteit van de leefomgeving
          1. Blz. 220 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 221 Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
              1. Blz. 222 Uitvoering geven aan het groenstructuurplan 2018-2027
              2. Blz. 223 Hittestress
              3. Blz. 224 Gemiddelde WOZ waarde van de woningen hoger dan gemiddeld
              4. Blz. 225 Luchtkwaliteit verbeteren
              5. Blz. 226 Beweegvriendelijke omgeving
        6. Blz. 227 Klimaat
          1. Blz. 228 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 229 Eind 2020 wordt een nieuwe kadernota energie en klimaat voorgesteld.
            2. Blz. 230 Warmtevisie/Regeling Reductie Energie (RRE)
              1. Blz. 231 We voldoen aan de wettelijke verplichting om voor 31 december 2021 een Transitievisie Warmte 1.0 (TVW) op te stellen.
              2. Blz. 232 We streven ernaar particulieren woningeigenaren in onze gemeente bewust te maken van het belang van het energiezuiniger maken van hun woning
        7. Blz. 233 Voortgang realisatie investeringen
        8. Blz. 234 Beleidsindicatoren
        9. Blz. 235 Verbonden partijen
        10. Blz. 236 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      11. Blz. 237 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 238 Algemeen
        2. Blz. 239 Bebouwd
          1. Blz. 240 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 241 Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
              1. Blz. 242 We actualiseren het bestemmingsplan voor het buitengebied
              2. Blz. 243 Voorbereiden invoering Omgevingswet
              3. Blz. 244 Nieuwe ontwikkelingen
              4. Blz. 245 Woningbouwprogramma
        3. Blz. 246 Onbebouwd
          1. Blz. 247 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 248 We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
              1. Blz. 249 Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
              2. Blz. 250 Verhogen biodiversiteit
              3. Blz. 251 Verminderen stikstofdepositie
              4. Blz. 252 Verhogen waterstanden in natuurgebieden
              5. Blz. 253 Toetsing wet Natuurbescherming
              6. Blz. 254 Aanpassen landschapsbeleidsplan en landschapsontwikkelplan aan actuele situatie
              7. Blz. 255 Uitwerken Groene Long
        4. Blz. 256 Voortgang realisatie investeringen
        5. Blz. 257 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 258 Verbonden partijen
        7. Blz. 259 Wat heeft het beleidsveld gekost?
    2. Blz. 260 Jaarstukken 2022
      1. Blz. 261 Voorwoord
        1. Blz. 262 Algemeen
        2. Blz. 263 Verantwoording over de uitvoering van het beleid
        3. Blz. 264 Positief resultaat jaarrekening
        4. Blz. 265 Smileys
        5. Blz. 266 Leeswijzer
    3. Blz. 267 Voorwoord en leeswijzer
      1. Blz. 268 Voorwoord
        1. Blz. 269 Algemeen
        2. Blz. 270 Verantwoording over de uitvoering van het beleid
        3. Blz. 271 Positief resultaat jaarrekening
        4. Blz. 272 Smileys
        5. Blz. 273 Leeswijzer
    4. Blz. 274 Financieel resultaat
      1. Blz. 275 Financieel resultaat nader beschouwd
        1. Blz. 276 -
        2. Blz. 277 Belangrijkste afwijkingen
        3. Blz. 278 Resultaatbestemming
    5. Blz. 279 Jaarverslag
    6. Blz. 280 Paragrafen
      1. Blz. 281 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 282 Beleid voor risicomanagement
        2. Blz. 283 Risicoprofiel
        3. Blz. 284 Risico-inventarisatie
        4. Blz. 285 Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
        5. Blz. 286 Weerstandsvermogen
        6. Blz. 287 Kengetal en de signaleringswaarde
        7. Blz. 288 Financiële kengetallen
        8. Blz. 289 Conclusie houdbare financiële positie
      2. Blz. 290 Lokale heffingen
        1. Blz. 291 Voorwoord
        2. Blz. 292 Algemene uitgangspunten
        3. Blz. 293 Ongebonden heffingen
        4. Blz. 294 - Onroerende zaakbelastingen
        5. Blz. 295 - Toeristenbelasting
        6. Blz. 296 Gebonden heffingen
        7. Blz. 297 - Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
        8. Blz. 298 - Rioolheffing
        9. Blz. 299 - Afvalstoffenheffing
        10. Blz. 300 - Leges
        11. Blz. 301 Leges onderbouwing
        12. Blz. 302 Kruissubsidiëring
        13. Blz. 303 Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
        14. Blz. 304 Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2021
        15. Blz. 305 Lokale lastendruk
      3. Blz. 306 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 307 Voorwoord
        2. Blz. 308 Organisatiebeleid
        3. Blz. 309 Verbonden partijen
      4. Blz. 310 Financiering
        1. Blz. 311 Inleiding
        2. Blz. 312 Risicobeheer
        3. Blz. 313 - Renterisico's op vlottende schuld (kasgeldlimiet)
        4. Blz. 314 - Renterisico's op vaste schuld (renterisiconorm)
        5. Blz. 315 - Liquiditeitsrisico's
        6. Blz. 316 - Risico's op verstrekte gemeentegaranties
        7. Blz. 317 - Debiteurenrisico's
        8. Blz. 318 Financieringspositie / Leningenportefeuille
        9. Blz. 319 Renteresultaat
        10. Blz. 320 Uitzettingen / beleggingen en overig liquiditeitenbeheer
        11. Blz. 321 Relatiebeheer / kasbeheer
      5. Blz. 322 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 323 Onderhoud kapitaalgoederen
      6. Blz. 324 Grondbeleid
        1. Blz. 325 Inleiding
        2. Blz. 326 Visie op grondbeleid
        3. Blz. 327 Gevoeligheidsanalyse
        4. Blz. 328 Risicobeheer
        5. Blz. 329 Tussentijdse winsten
        6. Blz. 330 BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
        7. Blz. 331 Bouwgrond exploitaties (BIE)
        8. Blz. 332 Bouwgrond exploitaties (BIE nog te realiseren)
        9. Blz. 333 Gronden (materiële vaste activa)
        10. Blz. 334 Toekomstige (in voorbereiding zijnde) grondexploitaties
        11. Blz. 335 Gevolgen Stikstofbesluit en PFAS / Coronacrisis
        12. Blz. 336 Algemene reserve grondexploitaties
      7. Blz. 337 Verbonden partijen
        1. Blz. 338 Inleiding
        2. Blz. 339 Visie op verbonden partijen
        3. Blz. 340 Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
        4. Blz. 341 Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
        5. Blz. 342 Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost
        6. Blz. 343 Metropoolregio Eindhoven
        7. Blz. 344 KempenPlus
        8. Blz. 345 Kempisch Bedrijvenpark
        9. Blz. 346 Samenwerking Kempengemeenten
        10. Blz. 347 Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
        11. Blz. 348 BIZOB
        12. Blz. 349 Stichting Huis van de Brabantse Kempen
        13. Blz. 350 Privaatrechtelijke verbondenheden
        14. Blz. 351 NV Bank Nederlandse Gemeenten
        15. Blz. 352 NV Brabant Water
        16. Blz. 353 Cooperatie Bosgroep Zuid-Nederland UA
      8. Blz. 354 Covid-19
        1. Blz. 355 Coronacrisis
        2. Blz. 356 Uitkeringen van het rijk
        3. Blz. 357 Inkomsten van de gemeente
        4. Blz. 358 Inkomstendervingen van de gemeente
        5. Blz. 359 Uitgaven van de gemeente
        6. Blz. 360 Recapitulatie exploitatie Covid-19
        7. Blz. 361 Risico's
    7. Blz. 362 Jaarrekening
      1. Blz. 363 Balans
        1. Blz. 364 Balans per 31 december 2021
          1. Blz. 365 Balans activa
          2. Blz. 366 Balans passiva
        2. Blz. 367 Balansopbouw
          1. Blz. 368 Balansopbouw
        3. Blz. 369 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 370 Grondslagen
        4. Blz. 371 Toelichting op de balans per 31 december 2021
          1. Blz. 372 Vaste activa
          2. Blz. 373 Immateriële vaste activa
          3. Blz. 374 Materiële vaste activa
          4. Blz. 375 Financiële vaste activa
          5. Blz. 376 Vlottende activa
          6. Blz. 377 Voorraden
          7. Blz. 378 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          8. Blz. 379 Schatkistbankieren / Drempelbedrag
          9. Blz. 380 Liquide middelen
          10. Blz. 381 Overlopende activa
          11. Blz. 382 Passiva
          12. Blz. 383 Vaste passiva
          13. Blz. 384 Eigen vermogen
          14. Blz. 385 Voorzieningen
          15. Blz. 386 Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
          16. Blz. 387 Vlottende passiva
          17. Blz. 388 Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          18. Blz. 389 Overlopende passiva
          19. Blz. 390 Aan natuurlijke en rechtspersonen verstrekte borgstellingen of garantstellingen
        5. Blz. 391 Emu-saldo
          1. Blz. 392 Emu-saldo
        6. Blz. 393 Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
          1. Blz. 394 Niet uit de balans blijkende rechten en verplichtingen
      2. Blz. 395 Overzicht van baten en lasten en toelichting
        1. Blz. 396 Opbouw baten en lasten
          1. Blz. 397 Opbouw baten en lasten
        2. Blz. 398 Gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 399 Het gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
          2. Blz. 400 -
          3. Blz. 401 Mutaties reserves
        3. Blz. 402 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 403 Algemeen
          2. Blz. 404 Bestuur
          3. Blz. 405 Kosten overhead
          4. Blz. 406 Algemene dekkingsmiddelen
          5. Blz. 407 Veiligheid
          6. Blz. 408 Verkeer en vervoer
          7. Blz. 409 Economie
          8. Blz. 410 Onderwijs
          9. Blz. 411 Sport, cultuur en recreatie
          10. Blz. 412 Sociaal domein
          11. Blz. 413 Volksgezondheid en milieu
          12. Blz. 414 VHROSV
        4. Blz. 415 Toelichting op investerings- en projectbudgetten
          1. Blz. 416 Toelichting op investerings- en projectbudgetten
          2. Blz. 417 Toelichting Overhead
          3. Blz. 418 Toelichting Verkeer en vervoer
          4. Blz. 419 Toelichting Onderwijs
          5. Blz. 420 Toelichting Sport, cultuur en recreatie
          6. Blz. 421 Toelichting Sociaal domein
          7. Blz. 422 Toelichting Volksgezondheid en milieu
          8. Blz. 423 Toelichting VHROSV
        5. Blz. 424 Overzicht aanwending onvoorzien
          1. Blz. 425 Overzicht aanwending onvoorzien
        6. Blz. 426 Overzicht van incidentele baten en lasten
          1. Blz. 427 Incidentele baten en lasten
        7. Blz. 428 Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
          1. Blz. 429 Informatie WNT
          2. Blz. 430 1. Bezoldiging topfunctionarissen
          3. Blz. 431 1a. Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking en leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking vanaf 13e maand van de functievervulling
          4. Blz. 432 1b. Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking in de periode kalendermaanden 1 t/m 12
          5. Blz. 433 1c. Toezichthoudende topfunctionarissen
          6. Blz. 434 1d. Topfunctionarissen met een totale bezoldiging van € 1.700,- of minder
          7. Blz. 435 1e. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van meer dan € 1.700,-
          8. Blz. 436 1f. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van meer dan € 1.700,- waarop de anticumulatie bepaling van toepassing is
          9. Blz. 437 1g. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van € 1.700,- of minder waarop de anticumulatiebepaling van toepassing is
          10. Blz. 438 2. Uitkeringen wegens beëindiging dienstverband aan topfunctionarissen
          11. Blz. 439 3. Overige rapportageverplichtingen op grond de WNT
      3. Blz. 440 Begrotingsrechtmatigheid
        1. Blz. 441 -
        2. Blz. 442 Analyse begrotingsrechtmatigheid / exploitatie
        3. Blz. 443 Analyse begrotingsrechtmatigheid / investeringen
        4. Blz. 444 Concluderend
      4. Blz. 445 Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen
        1. Blz. 446 SiSa
      5. Blz. 447 Controleverklaring accountant
        1. Blz. 448 Verklaring over de jaarstukken
    8. Blz. 449 Bijlagen
      1. Blz. 450 1. Overzicht afschrijvingstermijnen
        1. Blz. 451 Overzicht afschrijvingstermijnen
      2. Blz. 452 2. Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 453 Overzicht gerealiseerde baten en lasten per beleidsveld
      3. Blz. 454 3. Nederland in lockdown infographic
        1. Blz. 455 Nederland in lockdown infographic
      4. Blz. 456 4. Evaluatie starterleningen
        1. Blz. 457 Startersleningen
      5. Blz. 458 5. Meerjarige inkoopcontracten
        1. Blz. 459 Inkoopcontracten
    9. Activiteiten
    10. Zoeken
    11. Publicatie bijlagen
    12. Contact
    13. PrivacyStatement
    14. Sitemap