-
Blz. 1
Jaarstukken 2021
-
Blz. 2
Beleidsvelden
-
Blz. 3
Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 4
Algemeen
-
Blz. 5
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 6
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie
-
Blz. 7
Aanbesteding controle jaarrekening
-
Blz. 8
Rechtmatigheidsverantwoording college
-
Blz. 9
Financieel gezonde gemeente
-
Blz. 10
Strategische agenda
-
Blz. 11
We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
-
Blz. 12
Uitbreiding griffie
-
Blz. 13
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 14
Beleidsindicatoren
-
Blz. 15
Verbonden partijen
-
Blz. 16
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 17
Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 18
Algemeen
-
Blz. 19
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 20
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces (klant-leverancier)
-
Blz. 21
Klantgerichte dienstverlening bij uitvoerende taken
-
Blz. 22
Strategisch HR beleid
-
Blz. 23
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
-
Blz. 24
Toekomst Samenwerking Kempengemeenten
-
Blz. 25
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 26
Beleidsindicatoren
-
Blz. 27
Verbonden partijen
-
Blz. 28
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 29
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 30
Algemeen
-
Blz. 31
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 32
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen
-
Blz. 33
Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 34
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 35
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 36
Verkenning solide financiële basis voor komende jaren.
-
Blz. 37
Verlenging convenant Horizontaal Toezicht (HT)
-
Blz. 38
Beleidskaders
-
Blz. 39
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 40
Veiligheid
-
Blz. 41
Algemeen
-
Blz. 42
Preventie en vergunningverlening
-
Blz. 43
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 44
We verbeteren verbeteren de veiligheid in de gemeente Bladel en het vergroten van het gevoel van veiligheid van de inwoners en bezoekers van de gemeente
-
Blz. 45
High Impact Crimes (HIC)
-
Blz. 46
Cybercrime en cybersecurity
-
Blz. 47
Jeugd in relatie tot overlast, criminaliteit en middelengebruik
-
Blz. 48
Polarisatie, radicalisering en maatschappelijke onrust
-
Blz. 49
Georganiseerde criminaliteit
-
Blz. 50
Brandveiligheid
-
Blz. 51
Integrale veiligheid
-
Blz. 52
Personen met verward gedrag
-
Blz. 53
Crisisbeheersing
-
Blz. 54
Buurtpreventie
-
Blz. 55
Handhaving
-
Blz. 56
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 57
Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving
-
Blz. 58
Repressief handhaven
-
Blz. 59
Beleidsindicatoren
-
Blz. 60
Verbonden partijen
-
Blz. 61
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 62
Verkeer en vervoer
-
Blz. 63
Algemeen
-
Blz. 64
Infrastructuur
-
Blz. 65
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 66
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
-
Blz. 67
Infrastructurele maatregelen centrumvisie Bladel -> Weghalen
-
Blz. 68
Uitvoering geven aan de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 69
Uitvoering herinrichting N284
-
Blz. 70
Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2022-2026
-
Blz. 71
Verbreden fietspaden Cartierheide
-
Blz. 72
Vervanging openbare verlichting 2022-2026
-
Blz. 73
Realiseren de Hoeve Netersel
-
Blz. 74
Aanpassing Oude Provincialeweg
-
Blz. 75
KBP
-
Blz. 76
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
-
Blz. 77
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 78
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
-
Blz. 79
Herinrichten N284
-
Blz. 80
Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 81
Realiseren van schoolzones
-
Blz. 82
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
-
Blz. 83
Lanceren meerij-app
-
Blz. 84
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
-
Blz. 85
Snelfietsroute Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
-
Blz. 86
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 87
Beleidsindicatoren
-
Blz. 88
Verbonden partijen
-
Blz. 89
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 90
Economie
-
Blz. 91
Algemeen
-
Blz. 92
Economische ontwikkeling, infrastructuur en Organisatie
-
Blz. 93
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 94
Behoud voorzieningenniveau
-
Blz. 95
Realiseren compacte winkelgebieden Hapert en Bladel
-
Blz. 96
Reduceren m2 detailhandel buiten winkelgebieden
-
Blz. 97
Creëren van een centrumgevoel
-
Blz. 98
Optimale randvoorwaarden voor centrumgebieden realiseren
-
Blz. 99
Vestigingsklimaat en infrastructuur
-
Blz. 100
Bereikbaarheid en Mobiliteit
-
Blz. 101
Herstelaanpak Breed Economisch Vestigingsklimaat De gemeenten, Metropoolregio en Brainport, zullen door intensieve samenwerking met de triple helix tafels in de regio, deze herstelaanpak uitrollen, coördineren en desgewenst bijsturen.
-
Blz. 102
Positionering en profilering van de Kempenregio. In samenwerking met de Kempische triple helix en Brainport onze gezamenlijke uitdagingen opne-men in de Brainport Nationale Agenda.
-
Blz. 103
Talentontwikkeling
-
Blz. 104
Triple helix samenwerking
-
Blz. 105
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
-
Blz. 106
Nieuw aanbod van bedrijfskavels in de Kempen
-
Blz. 107
Aantrekkelijke en duurzame bedrijventerreinen in gemeente Bladel
-
Blz. 108
Tweede ontsluiting en klimaatrobuust bedrijventerrein De Sleutel
-
Blz. 109
We zijn en blijven een topregio met een uitstekend internationaal vestigingsklimaat (Bladel- Brabantse Kempen- Brainport).
-
Blz. 110
Promotie / Vrijetijdseconomie
-
Blz. 111
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 112
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
-
Blz. 113
Regiopromotie
-
Blz. 114
Nadere uitwerking voor een innovatieve fietsroute
-
Blz. 115
Uitwerken nieuwe productmarktcombinatie voor een gethematiseerde fietsroute
-
Blz. 116
Beleidsindicatoren
-
Blz. 117
Verbonden partijen
-
Blz. 118
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 119
Onderwijs
-
Blz. 120
Algemeen
-
Blz. 121
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 122
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 123
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
-
Blz. 124
Uitvoering geven aan het strategische huisvestingsplan
-
Blz. 125
Onderwijs- en leerlingzaken
-
Blz. 126
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 127
Leerlingenvervoer
-
Blz. 128
Aanbesteding leerlingenvervoer
-
Blz. 129
Leerplicht
-
Blz. 130
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
-
Blz. 131
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
-
Blz. 132
Laaggeletterdheid
-
Blz. 133
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 134
Beleidsindicatoren
-
Blz. 135
Verbonden partijen
-
Blz. 136
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 137
Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 138
Algemeen
-
Blz. 139
Sport en bewegen
-
Blz. 140
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 141
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
-
Blz. 142
Herontwikkeling sportpark Casteren
-
Blz. 143
Fusie korfbalverenigingen Hapert en Hoogeloon
-
Blz. 144
Uitvoering van het sportakkoord 2020 t/m 2022 (Kempenbreed)
-
Blz. 145
Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
-
Blz. 146
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
-
Blz. 147
Cultuur
-
Blz. 148
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 149
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
-
Blz. 150
Ontwikkeling nieuw erfgoedbeleid
-
Blz. 151
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
-
Blz. 152
Monitoring uitvoeringsprogramma cultuurnota
-
Blz. 153
Cultuur en Verbinding
-
Blz. 154
Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
-
Blz. 155
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 156
Beleidsindicatoren
-
Blz. 157
Verbonden partijen
-
Blz. 158
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 159
Sociaal domein
-
Blz. 160
Algemeen
-
Blz. 161
Participatie
-
Blz. 162
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 163
Accommodaties zoals gemeenschapshuizen en steunpunten
-
Blz. 164
Ontwikkelen nieuw gemeenschapshuis voor Bladel
-
Blz. 165
Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk
-
Blz. 166
Arbeidsparticipatie: Kempenplus & praktijkhuis
-
Blz. 167
Vervolg geven aan de evaluatie KempenPlus
-
Blz. 168
Voortzetten en zo nodig bijstellen trainings- en diagnose traject TalentPlus
-
Blz. 169
Implementatie Wet Inburgering
-
Blz. 170
Voortzetten Praktijkhuis Bladel
-
Blz. 171
Gefaseerde implementatie Garantiebanenproject Bladel
-
Blz. 172
Voortzetten werkwijze Social Return
-
Blz. 173
Mantelzorg
-
Blz. 174
We vullen de functie van mantelzorgondersteuner opnieuw in
-
Blz. 175
Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
-
Blz. 176
Wmo
-
Blz. 177
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 178
Complexe casuïstiek
-
Blz. 179
Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 180
Inkoop begeleiding
-
Blz. 181
Doordecentralisatie Beschermd Wonen
-
Blz. 182
Zorgloket
-
Blz. 183
Sociaal Huis
-
Blz. 184
Inkomensregelingen
-
Blz. 185
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 186
Bijzondere bijstand
-
Blz. 187
Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 188
Minimabeleid
-
Blz. 189
Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 190
Schuldhulpverlening
-
Blz. 191
Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 192
Jeugd
-
Blz. 193
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 194
Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
-
Blz. 195
In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
-
Blz. 196
Vrijwilligers
-
Blz. 197
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 198
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
-
Blz. 199
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
-
Blz. 200
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 201
Beleidsindicatoren
-
Blz. 202
Verbonden partijen
-
Blz. 203
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 204
Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 205
Algemeen
-
Blz. 206
Volksgezondheid
-
Blz. 207
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 208
Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
-
Blz. 209
Het actualiseren van het lokaal gezondheidsbeleid (LGB)
-
Blz. 210
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
-
Blz. 211
Riolering
-
Blz. 212
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 213
Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
-
Blz. 214
Invulling van klimaatadaptatie, door betere waterstructuren aan te leggen
-
Blz. 215
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
-
Blz. 216
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 217
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inza-melen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
-
Blz. 218
Een gezamenlijk grondstoffencentrum realiseren
-
Blz. 219
Kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 220
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 221
Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
-
Blz. 222
Uitvoering geven aan het groenstructuurplan 2018-2027
-
Blz. 223
Hittestress
-
Blz. 224
Gemiddelde WOZ waarde van de woningen hoger dan gemiddeld
-
Blz. 225
Luchtkwaliteit verbeteren
-
Blz. 226
Beweegvriendelijke omgeving
-
Blz. 227
Klimaat
-
Blz. 228
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 229
Eind 2020 wordt een nieuwe kadernota energie en klimaat voorgesteld.
-
Blz. 230
Warmtevisie/Regeling Reductie Energie (RRE)
-
Blz. 231
We voldoen aan de wettelijke verplichting om voor 31 december 2021 een Transitievisie Warmte 1.0 (TVW) op te stellen.
-
Blz. 232
We streven ernaar particulieren woningeigenaren in onze gemeente bewust te maken van het belang van het energiezuiniger maken van hun woning
-
Blz. 233
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 234
Beleidsindicatoren
-
Blz. 235
Verbonden partijen
-
Blz. 236
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 237
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 238
Algemeen
-
Blz. 239
Bebouwd
-
Blz. 240
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 241
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
-
Blz. 242
We actualiseren de bestemmingsplannen voor de bebouwde kommen en het buitengebied
-
Blz. 243
Voorbereiden invoering Omgevingswet
-
Blz. 244
Nieuwe ontwikkelingen
-
Blz. 245
Woningbouwprogramma
-
Blz. 246
Onbebouwd
-
Blz. 247
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 248
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
-
Blz. 249
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
-
Blz. 250
Verhogen biodiversiteit
-
Blz. 251
Verminderen stikstofdepositie
-
Blz. 252
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
-
Blz. 253
Aanpassen maaibeheer bermen
-
Blz. 254
Aanpassen landschapsbeleidsplan en landschapsontwikkelplan aan actuele situatie
-
Blz. 255
Uitwerken Groene Long
-
Blz. 256
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 257
Beleidsindicatoren
-
Blz. 258
Verbonden partijen
-
Blz. 259
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 260
Voorwoord en leeswijzer
-
Blz. 261
Voorwoord
-
Blz. 262
Algemeen
-
Blz. 263
Verantwoording over de uitvoering van het beleid
-
Blz. 264
Positief resultaat jaarrekening
-
Blz. 265
Smileys
-
Blz. 266
Leeswijzer
-
Blz. 267
Financieel resultaat
-
Blz. 268
Financieel resultaat nader beschouwd
-
Blz. 269
-
-
Blz. 270
Belangrijkste afwijkingen
-
Blz. 271
Resultaatbestemming
-
Blz. 272
Jaarverslag
-
Blz. 273
Paragrafen
-
Blz. 274
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 275
Beleid voor risicomanagement
-
Blz. 276
Risicoprofiel
-
Blz. 277
Risico-inventarisatie
-
Blz. 278
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
-
Blz. 279
Weerstandsvermogen
-
Blz. 280
Kengetal en de signaleringswaarde
-
Blz. 281
Financiële kengetallen
-
Blz. 282
Conclusie houdbare financiële positie
-
Blz. 283
Lokale heffingen
-
Blz. 284
Voorwoord
-
Blz. 285
Algemene uitgangspunten
-
Blz. 286
Ongebonden heffingen
-
Blz. 287
- Onroerende zaakbelastingen
-
Blz. 288
- Toeristenbelasting
-
Blz. 289
Gebonden heffingen
-
Blz. 290
- Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
-
Blz. 291
- Rioolheffing
-
Blz. 292
- Afvalstoffenheffing
-
Blz. 293
- Leges
-
Blz. 294
Leges onderbouwing
-
Blz. 295
Kruissubsidiëring
-
Blz. 296
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 297
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2021
-
Blz. 298
Lokale lastendruk
-
Blz. 299
Bedrijfsvoering
-
Blz. 300
Voorwoord
-
Blz. 301
Organisatiebeleid
-
Blz. 302
Verbonden partijen
-
Blz. 303
Financiering
-
Blz. 304
Inleiding
-
Blz. 305
Risicobeheer
-
Blz. 306
- Renterisico's op vlottende schuld (kasgeldlimiet)
-
Blz. 307
- Renterisico's op vaste schuld (renterisiconorm)
-
Blz. 308
- Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 309
- Risico's op verstrekte gemeentegaranties
-
Blz. 310
- Debiteurenrisico's
-
Blz. 311
Financieringspositie / Leningenportefeuille
-
Blz. 312
Renteresultaat
-
Blz. 313
Uitzettingen / beleggingen en overig liquiditeitenbeheer
-
Blz. 314
Relatiebeheer / kasbeheer
-
Blz. 315
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 316
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 317
Grondbeleid
-
Blz. 318
Inleiding
-
Blz. 319
Visie op grondbeleid
-
Blz. 320
Gevoeligheidsanalyse
-
Blz. 321
Risicobeheer
-
Blz. 322
Tussentijdse winsten
-
Blz. 323
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
-
Blz. 324
Bouwgrond exploitaties (BIE)
-
Blz. 325
Bouwgrond exploitaties (BIE nog te realiseren)
-
Blz. 326
Gronden (materiële vaste activa)
-
Blz. 327
Toekomstige (in voorbereiding zijnde) grondexploitaties
-
Blz. 328
Gevolgen Stikstofbesluit en PFAS / Coronacrisis
-
Blz. 329
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 330
Verbonden partijen
-
Blz. 331
Inleiding
-
Blz. 332
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 333
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
-
Blz. 334
Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
-
Blz. 335
Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost
-
Blz. 336
Metropoolregio Eindhoven
-
Blz. 337
KempenPlus
-
Blz. 338
Kempisch Bedrijvenpark
-
Blz. 339
Samenwerking Kempengemeenten
-
Blz. 340
Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
-
Blz. 341
BIZOB
-
Blz. 342
Stichting Huis van de Brabantse Kempen
-
Blz. 343
Privaatrechtelijke verbondenheden
-
Blz. 344
NV Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 345
NV Brabant Water
-
Blz. 346
Cooperatie Bosgroep Zuid-Nederland UA
-
Blz. 347
Covid-19
-
Blz. 348
Coronacrisis
-
Blz. 349
Uitkeringen van het rijk
-
Blz. 350
Inkomsten van de gemeente
-
Blz. 351
Inkomstendervingen van de gemeente
-
Blz. 352
Uitgaven van de gemeente
-
Blz. 353
Recapitulatie exploitatie Covid-19
-
Blz. 354
Risico's
-
Blz. 355
Jaarrekening
-
Blz. 356
Balans
-
Blz. 357
Balans per 31 december 2021
-
Blz. 358
Balans activa
-
Blz. 359
Balans passiva
-
Blz. 360
Balansopbouw
-
Blz. 361
Balansopbouw
-
Blz. 362
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 363
Grondslagen
-
Blz. 364
Toelichting op de balans per 31 december 2021
-
Blz. 365
Vaste activa
-
Blz. 366
Immateriële vaste activa
-
Blz. 367
Materiële vaste activa
-
Blz. 368
Financiële vaste activa
-
Blz. 369
Vlottende activa
-
Blz. 370
Voorraden
-
Blz. 371
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 372
Schatkistbankieren / Drempelbedrag
-
Blz. 373
Liquide middelen
-
Blz. 374
Overlopende activa
-
Blz. 375
Passiva
-
Blz. 376
Vaste passiva
-
Blz. 377
Eigen vermogen
-
Blz. 378
Voorzieningen
-
Blz. 379
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 380
Vlottende passiva
-
Blz. 381
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 382
Overlopende passiva
-
Blz. 383
Aan natuurlijke en rechtspersonen verstrekte borgstellingen of garantstellingen
-
Blz. 384
Emu-saldo
-
Blz. 385
Emu-saldo
-
Blz. 386
Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
-
Blz. 387
Niet uit de balans blijkende rechten en verplichtingen
-
Blz. 388
Overzicht van baten en lasten en toelichting
-
Blz. 389
Opbouw baten en lasten
-
Blz. 390
Opbouw baten en lasten
-
Blz. 391
Gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 392
Het gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 393
-
-
Blz. 394
Mutaties reserves
-
Blz. 395
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 396
Algemeen
-
Blz. 397
Bestuur
-
Blz. 398
Kosten overhead
-
Blz. 399
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 400
Veiligheid
-
Blz. 401
Verkeer en vervoer
-
Blz. 402
Economie
-
Blz. 403
Onderwijs
-
Blz. 404
Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 405
Sociaal domein
-
Blz. 406
Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 407
VHROSV
-
Blz. 408
Toelichting op investerings- en projectbudgetten
-
Blz. 409
Toelichting op investerings- en projectbudgetten
-
Blz. 410
Toelichting Overhead
-
Blz. 411
Toelichting Verkeer en vervoer
-
Blz. 412
Toelichting Onderwijs
-
Blz. 413
Toelichting Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 414
Toelichting Sociaal domein
-
Blz. 415
Toelichting Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 416
Toelichting VHROSV
-
Blz. 417
Overzicht aanwending onvoorzien
-
Blz. 418
Overzicht aanwending onvoorzien
-
Blz. 419
Overzicht van incidentele baten en lasten
-
Blz. 420
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 421
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 422
Informatie WNT
-
Blz. 423
1. Bezoldiging topfunctionarissen
-
Blz. 424
1a. Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking en leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking vanaf 13e maand van de functievervulling
-
Blz. 425
1b. Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking in de periode kalendermaanden 1 t/m 12
-
Blz. 426
1c. Toezichthoudende topfunctionarissen
-
Blz. 427
1d. Topfunctionarissen met een totale bezoldiging van € 1.700,- of minder
-
Blz. 428
1e. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van meer dan € 1.700,-
-
Blz. 429
1f. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van meer dan € 1.700,- waarop de anticumulatie bepaling van toepassing is
-
Blz. 430
1g. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van € 1.700,- of minder waarop de anticumulatiebepaling van toepassing is
-
Blz. 431
2. Uitkeringen wegens beëindiging dienstverband aan topfunctionarissen
-
Blz. 432
3. Overige rapportageverplichtingen op grond de WNT
-
Blz. 433
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 434
-
-
Blz. 435
Analyse begrotingsrechtmatigheid / exploitatie
-
Blz. 436
Analyse begrotingsrechtmatigheid / investeringen
-
Blz. 437
Concluderend
-
Blz. 438
Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen
-
Blz. 439
SiSa
-
Blz. 440
Controleverklaring accountant
-
Blz. 441
Verklaring over de jaarstukken
-
Blz. 442
Bijlagen
-
Blz. 443
1. Overzicht afschrijvingstermijnen
-
Blz. 444
Overzicht afschrijvingstermijnen
-
Blz. 445
2. Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 446
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per beleidsveld
-
Blz. 447
3. Nederland in lockdown infographic
-
Blz. 448
Nederland in lockdown infographic
-
Blz. 449
4. Evaluatie starterleningen
-
Blz. 450
Startersleningen
-
Blz. 451
5. Meerjarige inkoopcontracten
-
Blz. 452
Inkoopcontracten
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap