Jaarstukken 2021
|
Blz. 1
|
Beleidsvelden
|
Blz. 2
|
Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 3
|
Algemeen
|
Blz. 4
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 5
|
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie
|
Blz. 6
|
Aanbesteding controle jaarrekening
|
Blz. 7
|
Rechtmatigheidsverantwoording college
|
Blz. 8
|
Financieel gezonde gemeente
|
Blz. 9
|
Strategische agenda
|
Blz. 10
|
We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
|
Blz. 11
|
Uitbreiding griffie
|
Blz. 12
|
Voortgang realisatie investeringen
|
Blz. 13
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 14
|
Verbonden partijen
|
Blz. 15
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 16
|
Overhead en ondersteuning organisatie
|
Blz. 17
|
Algemeen
|
Blz. 18
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 19
|
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces (klant-leverancier)
|
Blz. 20
|
Klantgerichte dienstverlening bij uitvoerende taken
|
Blz. 21
|
Strategisch HR beleid
|
Blz. 22
|
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
|
Blz. 23
|
Toekomst Samenwerking Kempengemeenten
|
Blz. 24
|
Voortgang realisatie investeringen
|
Blz. 25
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 26
|
Verbonden partijen
|
Blz. 27
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 28
|
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
|
Blz. 29
|
Algemeen
|
Blz. 30
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 31
|
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen
|
Blz. 32
|
Een reëel en structureel sluitende begroting.
|
Blz. 33
|
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
|
Blz. 34
|
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
|
Blz. 35
|
Verkenning solide financiële basis voor komende jaren.
|
Blz. 36
|
Verlenging convenant Horizontaal Toezicht (HT)
|
Blz. 37
|
Beleidskaders
|
Blz. 38
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 39
|
Veiligheid
|
Blz. 40
|
Algemeen
|
Blz. 41
|
Preventie en vergunningverlening
|
Blz. 42
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 43
|
We verbeteren verbeteren de veiligheid in de gemeente Bladel en het vergroten van het gevoel van veiligheid van de inwoners en bezoekers van de gemeente
|
Blz. 44
|
High Impact Crimes (HIC)
|
Blz. 45
|
Cybercrime en cybersecurity
|
Blz. 46
|
Jeugd in relatie tot overlast, criminaliteit en middelengebruik
|
Blz. 47
|
Polarisatie, radicalisering en maatschappelijke onrust
|
Blz. 48
|
Georganiseerde criminaliteit
|
Blz. 49
|
Brandveiligheid
|
Blz. 50
|
Integrale veiligheid
|
Blz. 51
|
Personen met verward gedrag
|
Blz. 52
|
Crisisbeheersing
|
Blz. 53
|
Buurtpreventie
|
Blz. 54
|
Handhaving
|
Blz. 55
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 56
|
Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving
|
Blz. 57
|
Repressief handhaven
|
Blz. 58
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 59
|
Verbonden partijen
|
Blz. 60
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 61
|
Verkeer en vervoer
|
Blz. 62
|
Algemeen
|
Blz. 63
|
Infrastructuur
|
Blz. 64
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 65
|
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
|
Blz. 66
|
Infrastructurele maatregelen centrumvisie Bladel -> Weghalen
|
Blz. 67
|
Uitvoering geven aan de nieuwe verkeersvisie
|
Blz. 68
|
Uitvoering herinrichting N284
|
Blz. 69
|
Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2022-2026
|
Blz. 70
|
Verbreden fietspaden Cartierheide
|
Blz. 71
|
Vervanging openbare verlichting 2022-2026
|
Blz. 72
|
Realiseren de Hoeve Netersel
|
Blz. 73
|
Aanpassing Oude Provincialeweg
|
Blz. 74
|
KBP
|
Blz. 75
|
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
|
Blz. 76
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 77
|
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
|
Blz. 78
|
Herinrichten N284
|
Blz. 79
|
Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
|
Blz. 80
|
Realiseren van schoolzones
|
Blz. 81
|
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
|
Blz. 82
|
Lanceren meerij-app
|
Blz. 83
|
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
|
Blz. 84
|
Snelfietsroute Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
|
Blz. 85
|
Voortgang realisatie investeringen
|
Blz. 86
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 87
|
Verbonden partijen
|
Blz. 88
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 89
|
Economie
|
Blz. 90
|
Algemeen
|
Blz. 91
|
Economische ontwikkeling, infrastructuur en Organisatie
|
Blz. 92
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 93
|
Behoud voorzieningenniveau
|
Blz. 94
|
Realiseren compacte winkelgebieden Hapert en Bladel
|
Blz. 95
|
Reduceren m2 detailhandel buiten winkelgebieden
|
Blz. 96
|
Creëren van een centrumgevoel
|
Blz. 97
|
Optimale randvoorwaarden voor centrumgebieden realiseren
|
Blz. 98
|
Vestigingsklimaat en infrastructuur
|
Blz. 99
|
Bereikbaarheid en Mobiliteit
|
Blz. 100
|
Herstelaanpak Breed Economisch Vestigingsklimaat De gemeenten, Metropoolregio en Brainport, zullen door intensieve samenwerking met de triple helix tafels in de regio, deze herstelaanpak uitrollen, coördineren en desgewenst bijsturen.
|
Blz. 101
|
Positionering en profilering van de Kempenregio. In samenwerking met de Kempische triple helix en Brainport onze gezamenlijke uitdagingen opne-men in de Brainport Nationale Agenda.
|
Blz. 102
|
Talentontwikkeling
|
Blz. 103
|
Triple helix samenwerking
|
Blz. 104
|
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
|
Blz. 105
|
Nieuw aanbod van bedrijfskavels in de Kempen
|
Blz. 106
|
Aantrekkelijke en duurzame bedrijventerreinen in gemeente Bladel
|
Blz. 107
|
Tweede ontsluiting en klimaatrobuust bedrijventerrein De Sleutel
|
Blz. 108
|
We zijn en blijven een topregio met een uitstekend internationaal vestigingsklimaat (Bladel- Brabantse Kempen- Brainport).
|
Blz. 109
|
Promotie / Vrijetijdseconomie
|
Blz. 110
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 111
|
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
|
Blz. 112
|
Regiopromotie
|
Blz. 113
|
Nadere uitwerking voor een innovatieve fietsroute
|
Blz. 114
|
Uitwerken nieuwe productmarktcombinatie voor een gethematiseerde fietsroute
|
Blz. 115
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 116
|
Verbonden partijen
|
Blz. 117
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 118
|
Onderwijs
|
Blz. 119
|
Algemeen
|
Blz. 120
|
Onderwijshuisvesting
|
Blz. 121
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 122
|
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
|
Blz. 123
|
Uitvoering geven aan het strategische huisvestingsplan
|
Blz. 124
|
Onderwijs- en leerlingzaken
|
Blz. 125
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 126
|
Leerlingenvervoer
|
Blz. 127
|
Aanbesteding leerlingenvervoer
|
Blz. 128
|
Leerplicht
|
Blz. 129
|
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
|
Blz. 130
|
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
|
Blz. 131
|
Laaggeletterdheid
|
Blz. 132
|
Voortgang realisatie investeringen
|
Blz. 133
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 134
|
Verbonden partijen
|
Blz. 135
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 136
|
Sport, cultuur en recreatie
|
Blz. 137
|
Algemeen
|
Blz. 138
|
Sport en bewegen
|
Blz. 139
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 140
|
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
|
Blz. 141
|
Herontwikkeling sportpark Casteren
|
Blz. 142
|
Fusie korfbalverenigingen Hapert en Hoogeloon
|
Blz. 143
|
Uitvoering van het sportakkoord 2020 t/m 2022 (Kempenbreed)
|
Blz. 144
|
Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
|
Blz. 145
|
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
|
Blz. 146
|
Cultuur
|
Blz. 147
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 148
|
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
|
Blz. 149
|
Ontwikkeling nieuw erfgoedbeleid
|
Blz. 150
|
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
|
Blz. 151
|
Monitoring uitvoeringsprogramma cultuurnota
|
Blz. 152
|
Cultuur en Verbinding
|
Blz. 153
|
Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
|
Blz. 154
|
Voortgang realisatie investeringen
|
Blz. 155
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 156
|
Verbonden partijen
|
Blz. 157
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 158
|
Sociaal domein
|
Blz. 159
|
Algemeen
|
Blz. 160
|
Participatie
|
Blz. 161
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 162
|
Accommodaties zoals gemeenschapshuizen en steunpunten
|
Blz. 163
|
Ontwikkelen nieuw gemeenschapshuis voor Bladel
|
Blz. 164
|
Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk
|
Blz. 165
|
Arbeidsparticipatie: Kempenplus & praktijkhuis
|
Blz. 166
|
Vervolg geven aan de evaluatie KempenPlus
|
Blz. 167
|
Voortzetten en zo nodig bijstellen trainings- en diagnose traject TalentPlus
|
Blz. 168
|
Implementatie Wet Inburgering
|
Blz. 169
|
Voortzetten Praktijkhuis Bladel
|
Blz. 170
|
Gefaseerde implementatie Garantiebanenproject Bladel
|
Blz. 171
|
Voortzetten werkwijze Social Return
|
Blz. 172
|
Mantelzorg
|
Blz. 173
|
We vullen de functie van mantelzorgondersteuner opnieuw in
|
Blz. 174
|
Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
|
Blz. 175
|
Wmo
|
Blz. 176
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 177
|
Complexe casuïstiek
|
Blz. 178
|
Maatwerkdienstverlening 18+
|
Blz. 179
|
Inkoop begeleiding
|
Blz. 180
|
Doordecentralisatie Beschermd Wonen
|
Blz. 181
|
Zorgloket
|
Blz. 182
|
Sociaal Huis
|
Blz. 183
|
Inkomensregelingen
|
Blz. 184
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 185
|
Bijzondere bijstand
|
Blz. 186
|
Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
|
Blz. 187
|
Minimabeleid
|
Blz. 188
|
Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
|
Blz. 189
|
Schuldhulpverlening
|
Blz. 190
|
Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
|
Blz. 191
|
Jeugd
|
Blz. 192
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 193
|
Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
|
Blz. 194
|
In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
|
Blz. 195
|
Vrijwilligers
|
Blz. 196
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 197
|
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
|
Blz. 198
|
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
|
Blz. 199
|
Voortgang realisatie investeringen
|
Blz. 200
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 201
|
Verbonden partijen
|
Blz. 202
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 203
|
Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 204
|
Algemeen
|
Blz. 205
|
Volksgezondheid
|
Blz. 206
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 207
|
Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
|
Blz. 208
|
Het actualiseren van het lokaal gezondheidsbeleid (LGB)
|
Blz. 209
|
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
|
Blz. 210
|
Riolering
|
Blz. 211
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 212
|
Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
|
Blz. 213
|
Invulling van klimaatadaptatie, door betere waterstructuren aan te leggen
|
Blz. 214
|
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
|
Blz. 215
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 216
|
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inza-melen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
|
Blz. 217
|
Een gezamenlijk grondstoffencentrum realiseren
|
Blz. 218
|
Kwaliteit van de leefomgeving
|
Blz. 219
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 220
|
Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
|
Blz. 221
|
Uitvoering geven aan het groenstructuurplan 2018-2027
|
Blz. 222
|
Hittestress
|
Blz. 223
|
Gemiddelde WOZ waarde van de woningen hoger dan gemiddeld
|
Blz. 224
|
Luchtkwaliteit verbeteren
|
Blz. 225
|
Beweegvriendelijke omgeving
|
Blz. 226
|
Klimaat
|
Blz. 227
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 228
|
Eind 2020 wordt een nieuwe kadernota energie en klimaat voorgesteld.
|
Blz. 229
|
Warmtevisie/Regeling Reductie Energie (RRE)
|
Blz. 230
|
We voldoen aan de wettelijke verplichting om voor 31 december 2021 een Transitievisie Warmte 1.0 (TVW) op te stellen.
|
Blz. 231
|
We streven ernaar particulieren woningeigenaren in onze gemeente bewust te maken van het belang van het energiezuiniger maken van hun woning
|
Blz. 232
|
Voortgang realisatie investeringen
|
Blz. 233
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 234
|
Verbonden partijen
|
Blz. 235
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 236
|
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke vernieuwing
|
Blz. 237
|
Algemeen
|
Blz. 238
|
Bebouwd
|
Blz. 239
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 240
|
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
|
Blz. 241
|
We actualiseren de bestemmingsplannen voor de bebouwde kommen en het buitengebied
|
Blz. 242
|
Voorbereiden invoering Omgevingswet
|
Blz. 243
|
Nieuwe ontwikkelingen
|
Blz. 244
|
Woningbouwprogramma
|
Blz. 245
|
Onbebouwd
|
Blz. 246
|
Wat wilden we bereiken?
|
Blz. 247
|
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
|
Blz. 248
|
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
|
Blz. 249
|
Verhogen biodiversiteit
|
Blz. 250
|
Verminderen stikstofdepositie
|
Blz. 251
|
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
|
Blz. 252
|
Aanpassen maaibeheer bermen
|
Blz. 253
|
Aanpassen landschapsbeleidsplan en landschapsontwikkelplan aan actuele situatie
|
Blz. 254
|
Uitwerken Groene Long
|
Blz. 255
|
Voortgang realisatie investeringen
|
Blz. 256
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 257
|
Verbonden partijen
|
Blz. 258
|
Wat heeft het beleidsveld gekost?
|
Blz. 259
|
Voorwoord en leeswijzer
|
Blz. 260
|
Voorwoord
|
Blz. 261
|
Algemeen
|
Blz. 262
|
Verantwoording over de uitvoering van het beleid
|
Blz. 263
|
Positief resultaat jaarrekening
|
Blz. 264
|
Smileys
|
Blz. 265
|
Leeswijzer
|
Blz. 266
|
Financieel resultaat
|
Blz. 267
|
Financieel resultaat nader beschouwd
|
Blz. 268
|
-
|
Blz. 269
|
Belangrijkste afwijkingen
|
Blz. 270
|
Resultaatbestemming
|
Blz. 271
|
Jaarverslag
|
Blz. 272
|
Paragrafen
|
Blz. 273
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 274
|
Beleid voor risicomanagement
|
Blz. 275
|
Risicoprofiel
|
Blz. 276
|
Risico-inventarisatie
|
Blz. 277
|
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
|
Blz. 278
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 279
|
Kengetal en de signaleringswaarde
|
Blz. 280
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 281
|
Conclusie houdbare financiële positie
|
Blz. 282
|
Lokale heffingen
|
Blz. 283
|
Voorwoord
|
Blz. 284
|
Algemene uitgangspunten
|
Blz. 285
|
Ongebonden heffingen
|
Blz. 286
|
- Onroerende zaakbelastingen
|
Blz. 287
|
- Toeristenbelasting
|
Blz. 288
|
Gebonden heffingen
|
Blz. 289
|
- Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
|
Blz. 290
|
- Rioolheffing
|
Blz. 291
|
- Afvalstoffenheffing
|
Blz. 292
|
- Leges
|
Blz. 293
|
Leges onderbouwing
|
Blz. 294
|
Kruissubsidiëring
|
Blz. 295
|
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
|
Blz. 296
|
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2021
|
Blz. 297
|
Lokale lastendruk
|
Blz. 298
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 299
|
Voorwoord
|
Blz. 300
|
Organisatiebeleid
|
Blz. 301
|
Verbonden partijen
|
Blz. 302
|
Financiering
|
Blz. 303
|
Inleiding
|
Blz. 304
|
Risicobeheer
|
Blz. 305
|
- Renterisico's op vlottende schuld (kasgeldlimiet)
|
Blz. 306
|
- Renterisico's op vaste schuld (renterisiconorm)
|
Blz. 307
|
- Liquiditeitsrisico's
|
Blz. 308
|
- Risico's op verstrekte gemeentegaranties
|
Blz. 309
|
- Debiteurenrisico's
|
Blz. 310
|
Financieringspositie / Leningenportefeuille
|
Blz. 311
|
Renteresultaat
|
Blz. 312
|
Uitzettingen / beleggingen en overig liquiditeitenbeheer
|
Blz. 313
|
Relatiebeheer / kasbeheer
|
Blz. 314
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 315
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 316
|
Grondbeleid
|
Blz. 317
|
Inleiding
|
Blz. 318
|
Visie op grondbeleid
|
Blz. 319
|
Gevoeligheidsanalyse
|
Blz. 320
|
Risicobeheer
|
Blz. 321
|
Tussentijdse winsten
|
Blz. 322
|
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
|
Blz. 323
|
Bouwgrond exploitaties (BIE)
|
Blz. 324
|
Bouwgrond exploitaties (BIE nog te realiseren)
|
Blz. 325
|
Gronden (materiële vaste activa)
|
Blz. 326
|
Toekomstige (in voorbereiding zijnde) grondexploitaties
|
Blz. 327
|
Gevolgen Stikstofbesluit en PFAS / Coronacrisis
|
Blz. 328
|
Algemene reserve grondexploitaties
|
Blz. 329
|
Verbonden partijen
|
Blz. 330
|
Inleiding
|
Blz. 331
|
Visie op verbonden partijen
|
Blz. 332
|
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
|
Blz. 333
|
Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
|
Blz. 334
|
Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost
|
Blz. 335
|
Metropoolregio Eindhoven
|
Blz. 336
|
KempenPlus
|
Blz. 337
|
Kempisch Bedrijvenpark
|
Blz. 338
|
Samenwerking Kempengemeenten
|
Blz. 339
|
Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
|
Blz. 340
|
BIZOB
|
Blz. 341
|
Stichting Huis van de Brabantse Kempen
|
Blz. 342
|
Privaatrechtelijke verbondenheden
|
Blz. 343
|
NV Bank Nederlandse Gemeenten
|
Blz. 344
|
NV Brabant Water
|
Blz. 345
|
Cooperatie Bosgroep Zuid-Nederland UA
|
Blz. 346
|
Covid-19
|
Blz. 347
|
Coronacrisis
|
Blz. 348
|
Uitkeringen van het rijk
|
Blz. 349
|
Inkomsten van de gemeente
|
Blz. 350
|
Inkomstendervingen van de gemeente
|
Blz. 351
|
Uitgaven van de gemeente
|
Blz. 352
|
Recapitulatie exploitatie Covid-19
|
Blz. 353
|
Risico's
|
Blz. 354
|
Jaarrekening
|
Blz. 355
|
Balans
|
Blz. 356
|
Balans per 31 december 2021
|
Blz. 357
|
Balans activa
|
Blz. 358
|
Balans passiva
|
Blz. 359
|
Balansopbouw
|
Blz. 360
|
Balansopbouw
|
Blz. 361
|
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
|
Blz. 362
|
Grondslagen
|
Blz. 363
|
Toelichting op de balans per 31 december 2021
|
Blz. 364
|
Vaste activa
|
Blz. 365
|
Immateriële vaste activa
|
Blz. 366
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 367
|
Financiële vaste activa
|
Blz. 368
|
Vlottende activa
|
Blz. 369
|
Voorraden
|
Blz. 370
|
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
|
Blz. 371
|
Schatkistbankieren / Drempelbedrag
|
Blz. 372
|
Liquide middelen
|
Blz. 373
|
Overlopende activa
|
Blz. 374
|
Passiva
|
Blz. 375
|
Vaste passiva
|
Blz. 376
|
Eigen vermogen
|
Blz. 377
|
Voorzieningen
|
Blz. 378
|
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
|
Blz. 379
|
Vlottende passiva
|
Blz. 380
|
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
|
Blz. 381
|
Overlopende passiva
|
Blz. 382
|
Aan natuurlijke en rechtspersonen verstrekte borgstellingen of garantstellingen
|
Blz. 383
|
Emu-saldo
|
Blz. 384
|
Emu-saldo
|
Blz. 385
|
Niet in de balans opgenomen rechten en verplichtingen
|
Blz. 386
|
Niet uit de balans blijkende rechten en verplichtingen
|
Blz. 387
|
Overzicht van baten en lasten en toelichting
|
Blz. 388
|
Opbouw baten en lasten
|
Blz. 389
|
Opbouw baten en lasten
|
Blz. 390
|
Gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
|
Blz. 391
|
Het gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
|
Blz. 392
|
-
|
Blz. 393
|
Mutaties reserves
|
Blz. 394
|
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
|
Blz. 395
|
Algemeen
|
Blz. 396
|
Bestuur
|
Blz. 397
|
Kosten overhead
|
Blz. 398
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 399
|
Veiligheid
|
Blz. 400
|
Verkeer en vervoer
|
Blz. 401
|
Economie
|
Blz. 402
|
Onderwijs
|
Blz. 403
|
Sport, cultuur en recreatie
|
Blz. 404
|
Sociaal domein
|
Blz. 405
|
Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 406
|
VHROSV
|
Blz. 407
|
Toelichting op investerings- en projectbudgetten
|
Blz. 408
|
Toelichting op investerings- en projectbudgetten
|
Blz. 409
|
Toelichting Overhead
|
Blz. 410
|
Toelichting Verkeer en vervoer
|
Blz. 411
|
Toelichting Onderwijs
|
Blz. 412
|
Toelichting Sport, cultuur en recreatie
|
Blz. 413
|
Toelichting Sociaal domein
|
Blz. 414
|
Toelichting Volksgezondheid en milieu
|
Blz. 415
|
Toelichting VHROSV
|
Blz. 416
|
Overzicht aanwending onvoorzien
|
Blz. 417
|
Overzicht aanwending onvoorzien
|
Blz. 418
|
Overzicht van incidentele baten en lasten
|
Blz. 419
|
Incidentele baten en lasten
|
Blz. 420
|
Wet normering bezoldiging topfunctionarissen
|
Blz. 421
|
Informatie WNT
|
Blz. 422
|
1. Bezoldiging topfunctionarissen
|
Blz. 423
|
1a. Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking en leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking vanaf 13e maand van de functievervulling
|
Blz. 424
|
1b. Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking in de periode kalendermaanden 1 t/m 12
|
Blz. 425
|
1c. Toezichthoudende topfunctionarissen
|
Blz. 426
|
1d. Topfunctionarissen met een totale bezoldiging van € 1.700,- of minder
|
Blz. 427
|
1e. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van meer dan € 1.700,-
|
Blz. 428
|
1f. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van meer dan € 1.700,- waarop de anticumulatie bepaling van toepassing is
|
Blz. 429
|
1g. Topfunctionaris met een totale bezoldiging van € 1.700,- of minder waarop de anticumulatiebepaling van toepassing is
|
Blz. 430
|
2. Uitkeringen wegens beëindiging dienstverband aan topfunctionarissen
|
Blz. 431
|
3. Overige rapportageverplichtingen op grond de WNT
|
Blz. 432
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 433
|
-
|
Blz. 434
|
Analyse begrotingsrechtmatigheid / exploitatie
|
Blz. 435
|
Analyse begrotingsrechtmatigheid / investeringen
|
Blz. 436
|
Concluderend
|
Blz. 437
|
Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen
|
Blz. 438
|
SiSa
|
Blz. 439
|
Controleverklaring accountant
|
Blz. 440
|
Verklaring over de jaarstukken
|
Blz. 441
|
Bijlagen
|
Blz. 442
|
1. Overzicht afschrijvingstermijnen
|
Blz. 443
|
Overzicht afschrijvingstermijnen
|
Blz. 444
|
2. Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
|
Blz. 445
|
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per beleidsveld
|
Blz. 446
|
3. Nederland in lockdown infographic
|
Blz. 447
|
Nederland in lockdown infographic
|
Blz. 448
|
4. Evaluatie starterleningen
|
Blz. 449
|
Startersleningen
|
Blz. 450
|
5. Meerjarige inkoopcontracten
|
Blz. 451
|
Inkoopcontracten
|
Blz. 452
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|