-
Blz. 1
Begroting 2022
-
Blz. 2
Begroting 2022
-
Blz. 3
Beleidsvelden
-
Blz. 4
Inleiding
-
Blz. 5
Voorwoord
-
Blz. 6
Voorwoord
-
Blz. 7
Lastendruk
-
Blz. 8
Slot
-
Blz. 9
Begroting op hoofdlijnen
-
Blz. 10
Begroting op hoofdlijnen: kosten
-
Blz. 11
Begroting op hoofdlijnen: opbrengsten
-
Blz. 12
Wat betalen de inwoners?
-
Blz. 13
Uitkomsten begroting 2022
-
Blz. 14
Voorwoord
-
Blz. 15
Vertrekpunt meerjarenperspectief in bestaand beleid
-
Blz. 16
Meerjarenprogramma 2021-2025
-
Blz. 17
Mutaties meerjarenprogramma 2021-2025
-
Blz. 18
Het meerjarenperspectief totaal
-
Blz. 19
Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 20
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 21
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie.
-
Blz. 22
Financieel gezonde gemeente
-
Blz. 23
Rechtmatigheidsverantwoording college
-
Blz. 24
Strategische agenda
-
Blz. 25
We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
-
Blz. 26
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 27
Meerjarenprogramma
-
Blz. 28
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 29
Verbonden partijen (zie paragraaf verbonden partijen)
-
Blz. 30
Wat mag het kosten?
-
Blz. 31
Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 32
Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 33
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 34
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces. De relatie van bedrijfsvoering met het primaire proces kenmerkt zich als een ‘klant-leverancier'
-
Blz. 35
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
-
Blz. 36
Klantgerichte dienstverlening bij uitvoerende taken
-
Blz. 37
Strategisch HR beleid
-
Blz. 38
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 39
Meerjarenprogramma
-
Blz. 40
Toelichting op meerjarenprogramma
-
Blz. 41
Verbonden partijen (zie paragraaf verbonden partijen)
-
Blz. 42
Ontwikkelingen
-
Blz. 43
Wat mag het kosten?
-
Blz. 44
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 45
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 46
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 47
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
-
Blz. 48
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 49
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 50
Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 51
Beleidskaders
-
Blz. 52
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 53
Meerjarenprogramma
-
Blz. 54
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 55
Verbonden partijen (zie § verbonden partijen)
-
Blz. 56
Wat mag het kosten?
-
Blz. 57
Veiligheid
-
Blz. 58
Preventie en vergunningverlening
-
Blz. 59
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 60
We verbeteren de veiligheid in de gemeente Bladel en het vergroten van het gevoel van veiligheid van de inwoners en bezoekers van de gemeente.
-
Blz. 61
Cybercrime en cybersecurity
-
Blz. 62
Georganiseerde criminaliteit
-
Blz. 63
High Impact Crimes (HIC)
-
Blz. 64
Jeugd in relatie tot overlast, criminaliteit en middelengebruik
-
Blz. 65
Polarisatie, radicalisering en maatschappelijke onrust
-
Blz. 66
Sociale veiligheid
-
Blz. 67
Verbinding zorg en veiligheid
-
Blz. 68
Brandveiligheid
-
Blz. 69
Handhaving
-
Blz. 70
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 71
Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving
-
Blz. 72
Repressief handhaven
-
Blz. 73
Beleidskaders
-
Blz. 74
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 75
Meerjarenprogramma
-
Blz. 76
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 77
Verbonden Partijen
-
Blz. 78
Wat mag het kosten?
-
Blz. 79
Verkeer en vervoer
-
Blz. 80
Verkeer en vervoer
-
Blz. 81
Infrastructuur
-
Blz. 82
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 83
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
-
Blz. 84
Aanpassing Oude Provinciale weg
-
Blz. 85
Infrastructurele maatregelen centrumvisie Bladel
-
Blz. 86
Uitvoering geven aan de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 87
Uitvoering herinrichting N284
-
Blz. 88
Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2021-2025
-
Blz. 89
Verbreden bestaande recreatieve fietspaden Cartierheide
-
Blz. 90
Vervanging openbare verlichting 2021-2025
-
Blz. 91
Aanpassen de Hoeve Netersel
-
Blz. 92
Energietransitie - Elektriciteit: We brengen onze infrastructuur op orde voor de toekomstige ontwikkelingen rond de opwekking van energie.
-
Blz. 93
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
-
Blz. 94
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 95
Energietransitie - In 2030 is een reductie van 4.132 ton CO2 emissie behaald binnen deze sector t.o.v. 2020.
-
Blz. 96
Uitvoering geven aan de energietransitie voor verkeer en vervoer
-
Blz. 97
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
-
Blz. 98
De herinrichting van N284
-
Blz. 99
Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 100
Realiseren van schoolzones
-
Blz. 101
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
-
Blz. 102
Lanceren meerij-app
-
Blz. 103
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
-
Blz. 104
Snelfietsroute Reusel-Eersel aanleggen met de Kempen
-
Blz. 105
Beleidskaders
-
Blz. 106
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 107
Meerjarenprogramma
-
Blz. 108
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 109
Ontwikkelingen
-
Blz. 110
Wat mag het kosten?
-
Blz. 111
Economie
-
Blz. 112
Economie
-
Blz. 113
Economische ontwikkeling, Infrastructuur en Organisatie
-
Blz. 114
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 115
Liquidatie Gemeenschappelijke Regeling Kempisch BedrijvenPark (KBP)
-
Blz. 116
Liquidatie Gemeenschappelijke Regeling KBP en overdracht van de openbare ruimte
-
Blz. 117
Verduurzaming bedrijven
-
Blz. 118
Energietransitie - In 2030 is een reductie van 6.900 ton CO2 gerealiseerd ten opzichte van 2020 in deze sector.
-
Blz. 119
We zijn en blijven een topregio met een uitstekend internationaal vestigingsklimaat (Bladel- Brabantse Kempen- Brainport).
-
Blz. 120
Vestigingsklimaat en Infrastructuur
-
Blz. 121
Bereikbaarheid en Mobiliteit
-
Blz. 122
Talentontwikkeling
-
Blz. 123
Triple helix samenwerking
-
Blz. 124
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
-
Blz. 125
Kwalitatief aanbod (marktconform, aantrekkelijk, veilig, duurzaam, klimaat, bereikbaar)
-
Blz. 126
Voldoende vraaggericht aanbod door zorgvuldige Kempische afstemming
-
Blz. 127
Behoud voorzieningenniveau
-
Blz. 128
Creëren van een centrumgevoel
-
Blz. 129
Optimale randvoorwaarden voor centrumgebieden realiseren
-
Blz. 130
Realiseren compacte winkelgebieden Hapert en Bladel
-
Blz. 131
Reduceren m2 detailhandel buiten winkelgebieden
-
Blz. 132
Promotie / Vrijetijdseconomie
-
Blz. 133
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 134
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
-
Blz. 135
Regiomarketing
-
Blz. 136
Uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie
-
Blz. 137
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 138
Beleidskaders
-
Blz. 139
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 140
Meerjarenprogramma
-
Blz. 141
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 142
Verbonden partijen
-
Blz. 143
Wat mag het kosten?
-
Blz. 144
Onderwijs
-
Blz. 145
Onderwijs
-
Blz. 146
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 147
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 148
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
-
Blz. 149
Uitvoering geven aan het strategische huisvestingsplan
-
Blz. 150
Onderwijs- en leerlingzaken
-
Blz. 151
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 152
Leerlingenvervoer
-
Blz. 153
Leerplicht
-
Blz. 154
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
-
Blz. 155
Laaggeletterdheid
-
Blz. 156
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
-
Blz. 157
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 158
Beleidskaders
-
Blz. 159
Verbonden partijen
-
Blz. 160
Wat mag het kosten?
-
Blz. 161
Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 162
Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 163
Sport en bewegen
-
Blz. 164
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 165
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
-
Blz. 166
Fusie korfbalverenigingen Hapert en Hoogeloon
-
Blz. 167
Herontwikkeling sportpark Casteren
-
Blz. 168
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
-
Blz. 169
Uitvoering van het sportakkoord 2020 t/m 2022 (Kempenbreed)
-
Blz. 170
Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
-
Blz. 171
Aanleg kunstgras voetbalveld op sportpark Hapert
-
Blz. 172
Herontwikkeling sportpark Netersel
-
Blz. 173
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 174
Beleidskaders
-
Blz. 175
Cultuur
-
Blz. 176
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 177
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
-
Blz. 178
Het aangepaste erfgoedbeleid wordt opgenomen in de in ontwikkeling zijnde omgevingsvisie.
-
Blz. 179
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
-
Blz. 180
Cultuur en Participatie
-
Blz. 181
Cultuur en Verbinding
-
Blz. 182
Herzien van en uitvoering geven aan de aansturing van de combinatiefunctionaris cultuur
-
Blz. 183
Monitoring uitvoeringsprogramma cultuurnota
-
Blz. 184
Beleidskaders
-
Blz. 185
Meerjarenprogramma
-
Blz. 186
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 187
Verbonden partijen
-
Blz. 188
Wat mag het kosten?
-
Blz. 189
Sociaal Domein
-
Blz. 190
Sociaal Domein
-
Blz. 191
Participatie
-
Blz. 192
Maatschappelijk effect
-
Blz. 193
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 194
Accommodaties zoals gemeenschapshuizen en steunpunten
-
Blz. 195
Ontwikkelen nieuwe gemeenschapshuizen voor Bladel en Hapert
-
Blz. 196
Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk
-
Blz. 197
Arbeidsparticipatie: Kempenplus & praktijkhuis
-
Blz. 198
Gefaseerde implementatie Garantiebanenproject Bladel
-
Blz. 199
Implementatie Wet Inburgering
-
Blz. 200
Praktijkhuis Bladel
-
Blz. 201
Vervolg geven aan de evaluatie KempenPlus
-
Blz. 202
Voortzetten en zo nodig bijstellen trainings- en diagnose traject TalentPlus
-
Blz. 203
Voortzetten werkwijze Social Return
-
Blz. 204
Mantelzorg
-
Blz. 205
We continueren de pilot voor de mantelzorgondersteuner
-
Blz. 206
Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
-
Blz. 207
Beleidskaders
-
Blz. 208
Wmo
-
Blz. 209
Doel
-
Blz. 210
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 211
Complexe casuïstiek
-
Blz. 212
Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 213
Wmo Begeleiding
-
Blz. 214
Wmo Beschermd Wonen
-
Blz. 215
Zorgloket
-
Blz. 216
Sociaal Huis
-
Blz. 217
Beleidskaders
-
Blz. 218
Inkomensregelingen
-
Blz. 219
Doel
-
Blz. 220
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 221
Bijzondere bijstand
-
Blz. 222
Implementeren en uitvoering geven aan de nieuwe kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 223
Minimabeleid
-
Blz. 224
Implementeren en uitvoering geven aan de nieuwe kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 225
Schuldhulpverlening
-
Blz. 226
Implementeren en uitvoering geven aan de nieuwe kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 227
Beleidskaders
-
Blz. 228
Ontwikkelingen
-
Blz. 229
Jeugd
-
Blz. 230
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 231
Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
-
Blz. 232
In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
-
Blz. 233
Beleidskaders
-
Blz. 234
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 235
Vrijwilligers
-
Blz. 236
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 237
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
-
Blz. 238
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
-
Blz. 239
Beleidskaders
-
Blz. 240
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 241
Meerjarenprogramma
-
Blz. 242
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 243
Verbonden partijen
-
Blz. 244
Ontwikkelingen
-
Blz. 245
Wat mag het kosten?
-
Blz. 246
Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 247
Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 248
Volksgezondheid
-
Blz. 249
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 250
Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
-
Blz. 251
Het actualiseren van het lokaal gezondheidsbeleid (LGB)
-
Blz. 252
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
-
Blz. 253
Beleidskaders
-
Blz. 254
Ontwikkelingen
-
Blz. 255
Riolering
-
Blz. 256
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 257
Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
-
Blz. 258
Invulling van klimaatadaptatie, door betere waterstructuren aan te leggen
-
Blz. 259
Beleidskaders
-
Blz. 260
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
-
Blz. 261
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 262
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
-
Blz. 263
Een gezamenlijk grondstoffencentrum realiseren
-
Blz. 264
Beleidskaders
-
Blz. 265
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 266
Kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 267
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 268
Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
-
Blz. 269
Beweegvriendelijke omgeving
-
Blz. 270
De taken die naar ons toekomen met de omgevingswet op het gebied van de Wet Bodembescherming borgen in onze werkzaamheden.
-
Blz. 271
Een uitvoeringsprogramma bomen opstellen
-
Blz. 272
Onderzoeken hoe we als gemeente het beste om kunnen gaan met het toetsen aan de wet Natuurbescherming
-
Blz. 273
We maken een uitvoeringsprogramma voor klimaatadaptatie
-
Blz. 274
Beleidskaders
-
Blz. 275
Klimaat
-
Blz. 276
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 277
Energietransitie - In 2030 49% minder CO2 uitstoten ten opzichte van 1990, conform de ambitie van het Nationaal Klimaatakkoord
-
Blz. 278
Het uitvoeringsprogramma klimaat en energie
-
Blz. 279
Subsidieregeling duurzame energie
-
Blz. 280
Opstellen subsidieverordening 2023-2025
-
Blz. 281
Warmtevisie
-
Blz. 282
We geven uitvoering aan de Transitievisie Warmte (TVW)
-
Blz. 283
Beleidskaders
-
Blz. 284
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 285
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 286
Meerjarenprogramma
-
Blz. 287
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 288
Verbonden partijen
-
Blz. 289
Wat mag het kosten?
-
Blz. 290
Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 291
Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 292
Bebouwd
-
Blz. 293
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 294
Energietransitie - We willen een emissiereductie voor de sector gebouwde omgeving behalen van 6.500 ton CO2.
-
Blz. 295
Uitvoering geven aan de energietransitie voor de bebouwde omgeving
-
Blz. 296
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
-
Blz. 297
Nieuwe ontwikkelingen
-
Blz. 298
Voorbereiden invoering Omgevingswet
-
Blz. 299
We actualiseren de bestemmingsplannen voor de bebouwde kommen en het buitengebied
-
Blz. 300
Woningbouwprogramma
-
Blz. 301
Beleidskaders
-
Blz. 302
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 303
Onbebouwd
-
Blz. 304
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 305
Energietransitie - Landbouw en natuur: Reductie emissie broeikasgassen van 1.500 ton CO2 in 2030 ten opzichte van 2020.
-
Blz. 306
We werken aan de reductie van broeikasgassen.
-
Blz. 307
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
-
Blz. 308
Aanpassen maaibeheer bermen
-
Blz. 309
Het landschapsbeleidsplan en landschapsontwikkelplan worden meegenomen in de nieuwe omgevingsvisie
-
Blz. 310
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
-
Blz. 311
Realiseren van de Groene Long
-
Blz. 312
Verhogen biodiversiteit
-
Blz. 313
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
-
Blz. 314
Verminderen stikstofdepositie
-
Blz. 315
Beleidskaders
-
Blz. 316
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 317
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 318
Meerjarenprogramma
-
Blz. 319
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 320
Verbonden partijen
-
Blz. 321
Wat mag het kosten?
-
Blz. 322
Paragrafen
-
Blz. 323
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 324
Beleid voor risicomanagement
-
Blz. 325
Risicoprofiel
-
Blz. 326
Risico-inventarisatie
-
Blz. 327
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
-
Blz. 328
Weerstandsvermogen
-
Blz. 329
Kengetallen en de signaleringswaarde
-
Blz. 330
Financiële kengetallen
-
Blz. 331
Conclusie houdbare financiële positie
-
Blz. 332
Lokale heffingen
-
Blz. 333
Voorwoord
-
Blz. 334
Algemene uitgangspunten
-
Blz. 335
Ongebonden heffingen
-
Blz. 336
- Onroerende zaakbelastingen
-
Blz. 337
- Toeristenbelasting
-
Blz. 338
Gebonden heffingen
-
Blz. 339
- Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
-
Blz. 340
- Rioolheffing
-
Blz. 341
- Afvalstoffenheffing
-
Blz. 342
- Leges
-
Blz. 343
Leges onderbouwing
-
Blz. 344
Kruissubsidiëring
-
Blz. 345
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 346
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2022
-
Blz. 347
Bedrijfsvoering
-
Blz. 348
Voorwoord
-
Blz. 349
Organisatiebeleid
-
Blz. 350
Verbonden partijen
-
Blz. 351
Financiering
-
Blz. 352
Inleiding
-
Blz. 353
Risicobeheer
-
Blz. 354
Kasgeldlimiet
-
Blz. 355
Renterisiconorm
-
Blz. 356
Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 357
Risico's op verstrekte gemeentegaranties
-
Blz. 358
Debiteurenrisico's
-
Blz. 359
Renteresultaat
-
Blz. 360
Overige informatie
-
Blz. 361
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 362
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 363
Grondbeleid
-
Blz. 364
Inleiding
-
Blz. 365
Visie op grondbeleid
-
Blz. 366
Gevoeligheidsanalyse
-
Blz. 367
Risicobeheer
-
Blz. 368
Tussentijdse winsten
-
Blz. 369
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
-
Blz. 370
Bouwgrond exploitaties (BIE)
-
Blz. 371
Gronden (materiële vaste activa)
-
Blz. 372
Toekomstige (in voorbereiding zijnde) grondexploitaties
-
Blz. 373
Gevolgen Stikstofbesluit en PFAS / Coronacrisis
-
Blz. 374
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 375
Verbonden partijen
-
Blz. 376
Inleiding
-
Blz. 377
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 378
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
-
Blz. 379
Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
-
Blz. 380
Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost (GGD)
-
Blz. 381
Metropoolregio Eindhoven
-
Blz. 382
KempenPlus
-
Blz. 383
Kempisch bedrijvenpark
-
Blz. 384
Samenwerking Kempengemeenten
-
Blz. 385
Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB)
-
Blz. 386
Stichting Bureau Inkoop en Aanbestedingen Zuidoost-Brabant (BIZOB)
-
Blz. 387
Stichting Huis van de Brabantse Kempen
-
Blz. 388
Privaatrechtelijke verbondenheden
-
Blz. 389
NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
-
Blz. 390
NV Brabant Water
-
Blz. 391
Coöperatieve Bosgroep Zuid Nederland U.A.
-
Blz. 392
Financiële begroting
-
Blz. 393
Toelichting begroting (baten en lasten)
-
Blz. 394
Toelichting op overzicht baten en lasten
-
Blz. 395
Overzicht geraamde baten en lasten op hoofdtaakniveau
-
Blz. 396
Overzicht geraamde baten en lasten
-
Blz. 397
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 398
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 399
Overzicht reserves
-
Blz. 400
Overzicht reserves
-
Blz. 401
Algemene reserve
-
Blz. 402
Bestemmingsreserves
-
Blz. 403
Reserve kapitaallasten investeringen
-
Blz. 404
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 405
Reserve bovenwijkse voorzieningen
-
Blz. 406
Reserve duurzaamheid
-
Blz. 407
Reserve ruimtelijke kwaliteit buitengebied
-
Blz. 408
Reserve generatiepact
-
Blz. 409
Recapitulatie reserves
-
Blz. 410
Overzicht voorzieningen
-
Blz. 411
Voorzieningen
-
Blz. 412
Voorzieningen voor risico's ter zake van verplichtingen en verliezen
-
Blz. 413
Voorzieningen voor verplichtingen en verliezen die redelijkerwijs te schatten zijn
-
Blz. 414
Voorziening nog te maken kosten Wijer-De Kuil
-
Blz. 415
Voorziening dubieuze debiteuren (incl. KempenPlus)
-
Blz. 416
Voorziening wethouderspensioenen
-
Blz. 417
Voorziening wachtgeldverplichtingen voormalige wethouders
-
Blz. 418
Voorziening wachtgeldverplichtingen voormalig personeel
-
Blz. 419
Voorzieningen voor vervangingsinvesteringen, waarvoor een heffing wordt geheven
-
Blz. 420
Verliezen voor gelijkmatige verdeling van lasten
-
Blz. 421
Voorziening onderhoud wegen
-
Blz. 422
Voorziening onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 423
Voorzieningen wegens van derden verkregen middelen
-
Blz. 424
Egalisatie voorziening afvalstoffenheffing
-
Blz. 425
Egalisatie voorziening riolering
-
Blz. 426
Recapitulatie voorzieningen
-
Blz. 427
Investeringen
-
Blz. 428
Investeringen
-
Blz. 429
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 430
Geprognosticeerde meerjarenbalans
-
Blz. 431
Emu-saldo
-
Blz. 432
Emu-saldo
-
Blz. 433
Stille reserves
-
Blz. 434
Stille reserves
-
Blz. 435
Langlopende financiële rechten en verplichtngen
-
Blz. 436
Langlopende financiële rechten en verplichtingen
-
Blz. 437
Bijlagen
-
Blz. 438
Bijlagen
-
Blz. 439
1. Overzicht geraamde baten en lasten per (hoofd-)taakveld
-
Blz. 440
2. Specificatie compensatie jeugdzorg / herijking gemeentefonds
-
Blz. 441
3. Meerjarenprogramma 2021-2025
-
Blz. 442
4. Prognose verloop algemene reserve
-
Blz. 443
5. Woningbouwprogramma
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap