Mensen en goederen verantwoord en veilig verplaatsen. De openbare ruimte is ingericht volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon, waardoor een prettige woonomgeving in stand wordt gehouden.
Verkeer en vervoer
Infrastructuur
Wat wilden we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat wilden we bereiken?Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
Wat hebben we gedaan in 2022?
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
Wat wilden we bereiken?
Terug naar navigatie - Wat wilden we bereiken?Energietransitie
Wat hebben we gedaan in 2022?
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
Wat hebben we gedaan in 2022?
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
Wat hebben we gedaan in 2022?
Voortgang realisatie investeringen
Terug naar navigatie - Voortgang realisatie investeringenVoor een nadere toelichting van de realisatie van de investeringen wordt kortheidshalve verwezen naar de toelichting in de jaarrekening "toelichting investeringen en projecten'. Dit ter voorkoming van doublures.
Beleidsindicatoren
Terug naar navigatie - BeleidsindicatorenEr zijn geen beleidsindicatoren uit het BBV-basisset van toepassing.
Verbonden partijen
Terug naar navigatie - Verbonden partijenDe navolgende verbonden partijen worden betrokken bij het realiseren van de geformuleerde doelstellingen:
- KempenPlus
- Metropoolregio Eindhoven
Wat heeft het beleidsveld gekost?
Terug naar navigatie - Wat heeft het beleidsveld gekost?Na de hiervoor genoemde (doorlopende) activiteiten volgt in onderstaand overzicht “Wat het gekost heeft?” Voor een nadere analyse wordt verwezen naar het "Overzicht van baten en lasten en toelichting".
Bedragen | Rekening | Begroting | Begroting | Rekening | Rekening | |||||
2021 | prm 2022 | na wijz. | 2022 | t.o.v. | ||||||
(bedragen x € 1.000,-) | 2022 | begroting | ||||||||
lasten: | ||||||||||
infrastructuur: | n | -2.012 | n | -2.100 | n | -2.362 | n | -2.131 | v | 231 |
investeringen | ||||||||||
onderhoud | ||||||||||
beheer (schoon) | ||||||||||
parkeren | n | -4 | n | -8 | n | -11 | n | -9 | v | 2 |
gedrag / gebruik infrastructuur | ||||||||||
veiligheid | n | -355 | n | -265 | n | -377 | n | -320 | v | 57 |
doorstroming | n | -189 | n | -152 | n | -322 | n | -263 | v | 59 |
openbaar vervoer | n | -51 | n | -51 | v | 51 | ||||
totaal gerealiseerde lasten | n | -2.560 | n | -2.576 | n | -3.123 | n | -2.723 | v | 400 |
baten: | ||||||||||
infrastructuur: | v | 216 | v | 70 | v | 250 | v | 304 | v | 54 |
investeringen | ||||||||||
onderhoud | ||||||||||
beheer (schoon) | ||||||||||
parkeren | v | 4 | v | 4 | v | 4 | v | 4 | ||
gedrag / gebruik infrastructuur | ||||||||||
veiligheid | v | 6 | v | 5 | v | 10 | v | 9 | n | -1 |
doorstroming | v | 79 | v | 129 | v | 111 | n | -18 | ||
openbaar vervoer | ||||||||||
totaal gerealiseerde baten | v | 305 | v | 79 | v | 393 | v | 428 | v | 35 |
gerealiseerd resultaat | n | -2.255 | n | -2.497 | n | -2.730 | n | -2.295 | v | 435 |