Begroting 2021
|
Blz. 1
|
Begroting 2021
|
Blz. 2
|
Beleidsvelden
|
Blz. 3
|
Inleiding
|
Blz. 4
|
Voorwoord
|
Blz. 5
|
Voorwoord
|
Blz. 6
|
Lastendruk
|
Blz. 7
|
Slot
|
Blz. 8
|
Begroting op hoofdlijnen
|
Blz. 9
|
Begroting op hoofdlijnen: kosten
|
Blz. 10
|
Begroting op hoofdlijnen: opbrengsten
|
Blz. 11
|
Wat betalen de inwoners?
|
Blz. 12
|
Uitkomsten begroting 2021
|
Blz. 13
|
Voorwoord
|
Blz. 14
|
Vertrekpunt meerjarenperspectief in bestaand beleid
|
Blz. 15
|
Meerjarenprogramma 2020-2024
|
Blz. 16
|
Mutaties meerjarenprogramma 2020-2024
|
Blz. 17
|
Het meerjarenperspectief totaal
|
Blz. 18
|
Bestuur en ondersteuning
|
Blz. 19
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 20
|
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie.
|
Blz. 21
|
Aanbesteding controle jaarrekening
|
Blz. 22
|
Rechtmatigheidsverantwoording college
|
Blz. 23
|
Financieel gezonde gemeente
|
Blz. 24
|
Strategische agenda
|
Blz. 25
|
We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
|
Blz. 26
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 27
|
Verbonden partijen (zie paragraaf verbonden partijen)
|
Blz. 28
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 29
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 30
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 31
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 32
|
Overhead en ondersteuning organisatie
|
Blz. 33
|
Overhead en ondersteuning organisatie
|
Blz. 34
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 35
|
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces. De relatie van bedrijfsvoering met het primaire proces kenmerkt zich als een ‘klant-leverancier'
|
Blz. 36
|
Klantgerichte dienstverlening bij uitvoerende taken
|
Blz. 37
|
Strategisch HR beleid
|
Blz. 38
|
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
|
Blz. 39
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 40
|
Verbonden partijen (zie paragraaf verbonden partijen)
|
Blz. 41
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 42
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 43
|
Toelichting op meerjarenprogramma
|
Blz. 44
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 45
|
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
|
Blz. 46
|
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
|
Blz. 47
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 48
|
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
|
Blz. 49
|
Een reëel en structureel sluitende begroting.
|
Blz. 50
|
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
|
Blz. 51
|
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
|
Blz. 52
|
Verkenning solide financiële basis voor komende jaren.
|
Blz. 53
|
Beleidskaders
|
Blz. 54
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 55
|
Verbonden partijen (zie § verbonden partijen)
|
Blz. 56
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 57
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 58
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 59
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 60
|
Veiligheid
|
Blz. 61
|
Preventie en vergunningverlening
|
Blz. 62
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 63
|
We verbeteren de veiligheid in de gemeente Bladel en het vergroten van het gevoel van veiligheid van de inwoners en bezoekers van de gemeente.
|
Blz. 64
|
High Impact Crimes (HIC)
|
Blz. 65
|
Cybercrime en cybersecurity
|
Blz. 66
|
Verbinding zorg en veiligheid
|
Blz. 67
|
Jeugd in relatie tot overlast, criminaliteit en middelengebruik
|
Blz. 68
|
Polarisatie, radicalisering en maatschappelijke onrust
|
Blz. 69
|
Sociale veiligheid
|
Blz. 70
|
Georganiseerde criminaliteit
|
Blz. 71
|
Handhaving
|
Blz. 72
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 73
|
Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving
|
Blz. 74
|
Repressief handhaven
|
Blz. 75
|
Beleidskaders
|
Blz. 76
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 77
|
Verbonden Partijen
|
Blz. 78
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 79
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 80
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 81
|
Verkeer en vervoer
|
Blz. 82
|
Verkeer en vervoer
|
Blz. 83
|
Infrastructuur
|
Blz. 84
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 85
|
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
|
Blz. 86
|
Infrastructurele maatregelen centrumvisie Bladel
|
Blz. 87
|
Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2021-2024
|
Blz. 88
|
Vervanging openbare verlichting 2021-2024
|
Blz. 89
|
Uitvoering herinrichting N284 (herprioritering)
|
Blz. 90
|
Verbreden bestaande recreatieve fietspaden Cartierheide
|
Blz. 91
|
Aanpassing Oude Provinciale weg (herprioritering)
|
Blz. 92
|
Evaluatie GVVP (Gemeentelijk verkeers- en vervoersplan, wordt de verkeersvisie)
|
Blz. 93
|
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
|
Blz. 94
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 95
|
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
|
Blz. 96
|
Vernieuwen GVVP (nieuwe verkeersvisie)
|
Blz. 97
|
Opknappen schoolzones
|
Blz. 98
|
De herinrichting van N284
|
Blz. 99
|
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
|
Blz. 100
|
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
|
Blz. 101
|
Snelfietsroute Reusel-Eersel aanleggen met de Kempen
|
Blz. 102
|
Lanceren meerij-app
|
Blz. 103
|
Beleidskaders
|
Blz. 104
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 105
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 106
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 107
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 108
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 109
|
Economie
|
Blz. 110
|
Economie
|
Blz. 111
|
Economische ontwikkeling, Infrastructuur en Organisatie
|
Blz. 112
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 113
|
We zijn en blijven een topregio met een uitstekend internationaal vestigingsklimaat (Bladel- Brabantse Kempen- Brainport).
|
Blz. 114
|
Vestigingsklimaat en Infrastructuur
|
Blz. 115
|
Bereikbaarheid en Mobiliteit
|
Blz. 116
|
Herstelaanpak Breed Economisch Vestigingsklimaat
|
Blz. 117
|
Positionering en profilering van de Kempenregio
|
Blz. 118
|
Talentontwikkeling
|
Blz. 119
|
Triple helix samenwerking
|
Blz. 120
|
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
|
Blz. 121
|
Voldoende vraaggericht aanbod door zorgvuldige Kempische afstemming
|
Blz. 122
|
Kwalitatief aanbod (marktconform, aantrekkelijk, veilig, duurzaam, klimaat, bereikbaar)
|
Blz. 123
|
Tweede ontsluiting en klimaatrobuust bedrijventerrein De Sleutel
|
Blz. 124
|
Behoud voorzieningenniveau
|
Blz. 125
|
Realiseren compacte winkelgebieden Hapert en Bladel
|
Blz. 126
|
Reduceren m2 detailhandel buiten winkelgebieden
|
Blz. 127
|
Creëren van een centrumgevoel
|
Blz. 128
|
Optimale randvoorwaarden voor centrumgebieden realiseren
|
Blz. 129
|
Promotie / Vrijetijdseconomie
|
Blz. 130
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 131
|
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
|
Blz. 132
|
Regiomarketing
|
Blz. 133
|
Nadere uitwerking voor een innovatieve fietsroute
|
Blz. 134
|
Uitwerken nieuwe productmarktcombinatie voor een gethematiseerde fietsroute
|
Blz. 135
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 136
|
Beleidskaders
|
Blz. 137
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 138
|
Verbonden partijen
|
Blz. 139
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 140
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 141
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 142
|
Onderwijs
|
Blz. 143
|
Onderwijs
|
Blz. 144
|
Onderwijshuisvesting
|
Blz. 145
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 146
|
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
|
Blz. 147
|
Uitvoering geven aan het strategische huisvestingsplan
|
Blz. 148
|
Onderwijs- en leerlingzaken
|
Blz. 149
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 150
|
Leerlingenvervoer
|
Blz. 151
|
Leerplicht
|
Blz. 152
|
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
|
Blz. 153
|
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
|
Blz. 154
|
Laaggeletterdheid
|
Blz. 155
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 156
|
Verbonden partijen
|
Blz. 157
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 158
|
Beleidskaders
|
Blz. 159
|
Sport, Cultuur en Recreatie
|
Blz. 160
|
Sport, Cultuur en Recreatie
|
Blz. 161
|
Sport en bewegen
|
Blz. 162
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 163
|
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
|
Blz. 164
|
Herontwikkeling sportpark Casteren
|
Blz. 165
|
Fusie korfbalverenigingen Hapert en Hoogeloon
|
Blz. 166
|
Uitvoering van het sportakkoord 2020 t/m 2022 (Kempenbreed)
|
Blz. 167
|
Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
|
Blz. 168
|
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
|
Blz. 169
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 170
|
Beleidskaders
|
Blz. 171
|
Cultuur
|
Blz. 172
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 173
|
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
|
Blz. 174
|
Ontwikkeling nieuw erfgoedbeleid
|
Blz. 175
|
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
|
Blz. 176
|
Monitoring uitvoeringsprogramma cultuurnota
|
Blz. 177
|
Cultuur en Verbinding
|
Blz. 178
|
Cultuur en Participatie
|
Blz. 179
|
Herzien van en uitvoering geven aan de aansturing van de combinatiefunctionaris cultuur
|
Blz. 180
|
Beleidskaders
|
Blz. 181
|
Verbonden partijen
|
Blz. 182
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 183
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 184
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 185
|
Sociaal Domein
|
Blz. 186
|
Sociaal Domein
|
Blz. 187
|
Participatie
|
Blz. 188
|
Maatschappelijk effect
|
Blz. 189
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 190
|
Accommodaties zoals gemeenschapshuizen en steunpunten
|
Blz. 191
|
Ontwikkelen nieuwe gemeenschapshuizen voor Bladel en Hapert
|
Blz. 192
|
Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk
|
Blz. 193
|
Arbeidsparticipatie: Kempenplus & praktijkhuis
|
Blz. 194
|
Vervolg geven aan de evaluatie KempenPlus die eind 2020 gepland staat
|
Blz. 195
|
Voortzetten en zo nodig bijstellen trainings- en diagnose traject TalentPlus
|
Blz. 196
|
Implementatie Wet Inburgering
|
Blz. 197
|
Voortzetten Praktijkhuis Bladel
|
Blz. 198
|
Gefaseerde implementatie Garantiebanenproject Bladel
|
Blz. 199
|
Voortzetten werkwijze Social Return
|
Blz. 200
|
Mantelzorg
|
Blz. 201
|
We vullen de functie van mantelzorgondersteuner opnieuw in
|
Blz. 202
|
Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
|
Blz. 203
|
Beleidskaders
|
Blz. 204
|
Wmo
|
Blz. 205
|
Doel
|
Blz. 206
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 207
|
Complexe casuïstiek
|
Blz. 208
|
Maatwerkdienstverlening 18+
|
Blz. 209
|
Inkoop begeleiding
|
Blz. 210
|
Doordecentralisatie Beschermd Wonen
|
Blz. 211
|
Zorgloket
|
Blz. 212
|
Sociaal Huis
|
Blz. 213
|
Beleidskaders
|
Blz. 214
|
Inkomensregelingen
|
Blz. 215
|
Doel
|
Blz. 216
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 217
|
Bijzondere bijstand
|
Blz. 218
|
Implementeren en uitvoering geven aan de nieuwe kadernota armoedebestrijding
|
Blz. 219
|
Minimabeleid
|
Blz. 220
|
Implementeren en uitvoering geven aan de nieuwe kadernota armoedebestrijding
|
Blz. 221
|
Schuldhulpverlening
|
Blz. 222
|
Implementeren en uitvoering geven aan de nieuwe kadernota armoedebestrijding
|
Blz. 223
|
Beleidskaders
|
Blz. 224
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 225
|
Jeugd
|
Blz. 226
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 227
|
Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
|
Blz. 228
|
In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
|
Blz. 229
|
Beleidskaders
|
Blz. 230
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 231
|
Vrijwilligers
|
Blz. 232
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 233
|
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
|
Blz. 234
|
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
|
Blz. 235
|
Beleidskaders
|
Blz. 236
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 237
|
Verbonden partijen
|
Blz. 238
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 239
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 240
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 241
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 242
|
Volksgezondheid en Milieu
|
Blz. 243
|
Volksgezondheid en Milieu
|
Blz. 244
|
Volksgezondheid
|
Blz. 245
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 246
|
Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
|
Blz. 247
|
Het actualiseren van het lokaal gezondheidsbeleid (LGB)
|
Blz. 248
|
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
|
Blz. 249
|
Beleidskaders
|
Blz. 250
|
Ontwikkelingen
|
Blz. 251
|
Riolering
|
Blz. 252
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 253
|
Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
|
Blz. 254
|
Invulling van klimaatadaptatie, door betere waterstructuren aan te leggen
|
Blz. 255
|
Beleidskaders
|
Blz. 256
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 257
|
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
|
Blz. 258
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 259
|
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
|
Blz. 260
|
Een gezamenlijk grondstoffencentrum realiseren
|
Blz. 261
|
Beleidskaders
|
Blz. 262
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 263
|
Kwaliteit van de leefomgeving
|
Blz. 264
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 265
|
Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
|
Blz. 266
|
Uitvoering geven aan het groenstructuurplan 2018-2027
|
Blz. 267
|
Hittestress tegengaan
|
Blz. 268
|
Gemiddelde WOZ waarde van de woningen hoger dan gemiddeld
|
Blz. 269
|
Luchtkwaliteit
|
Blz. 270
|
Beweegvriendelijke omgeving
|
Blz. 271
|
Beleidskaders
|
Blz. 272
|
Klimaat
|
Blz. 273
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 274
|
Eind 2020 wordt een nieuwe kadernota energie en klimaat voorgesteld.
|
Blz. 275
|
Warmtevisie/Regeling Reductie Energie (RRE)
|
Blz. 276
|
We voldoen aan de wettelijke verplichting om voor 31 december 2021 een Transitievisie Warmte 1.0 (TVW) op te stellen.
|
Blz. 277
|
We streven ernaar particulieren woningeigenaren in onze gemeente bewust te maken van het belang van het energiezuiniger maken van hun woning
|
Blz. 278
|
Beleidskaders
|
Blz. 279
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 280
|
Verbonden partijen
|
Blz. 281
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 282
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 283
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 284
|
Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
|
Blz. 285
|
Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
|
Blz. 286
|
Bebouwd
|
Blz. 287
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 288
|
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
|
Blz. 289
|
We actualiseren de bestemmingsplannen voor de bebouwde kommen en het buitengebied
|
Blz. 290
|
Voorbereiden invoering Omgevingswet
|
Blz. 291
|
Nieuwe ontwikkelingen
|
Blz. 292
|
Woningbouwprogramma
|
Blz. 293
|
Beleidskaders
|
Blz. 294
|
Onbebouwd
|
Blz. 295
|
Wat willen we bereiken?
|
Blz. 296
|
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
|
Blz. 297
|
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
|
Blz. 298
|
Verhogen biodiversiteit
|
Blz. 299
|
Verminderen stikstofdepositie
|
Blz. 300
|
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
|
Blz. 301
|
Aanpassen maaibeheer bermen
|
Blz. 302
|
Aanpassen landschapsbeleidsplan en landschapsontwikkelplan aan actuele situatie
|
Blz. 303
|
Uitwerken Groene Long
|
Blz. 304
|
Beleidskaders
|
Blz. 305
|
Wat weten we nog meer?
|
Blz. 306
|
Verbonden partijen
|
Blz. 307
|
Meerjarenprogramma
|
Blz. 308
|
Toelichting meerjarenprogramma
|
Blz. 309
|
Wat mag het kosten?
|
Blz. 310
|
Financiële begroting (overzicht van baten en lasten)
|
Blz. 311
|
Toelichting begroting (baten en lasten)
|
Blz. 312
|
Toelichting op overzicht baten en lasten
|
Blz. 313
|
Overzicht geraamde baten en lasten op hoofdtaakniveau
|
Blz. 314
|
Overzicht geraamde baten en lasten
|
Blz. 315
|
Overzicht incidentele baten en lasten
|
Blz. 316
|
Overzicht incidentele baten en lasten
|
Blz. 317
|
Overzicht reserves
|
Blz. 318
|
Overzicht reserves
|
Blz. 319
|
Overzicht voorzieningen
|
Blz. 320
|
Voorzieningen
|
Blz. 321
|
Investeringen
|
Blz. 322
|
Investeringen
|
Blz. 323
|
Geprognosticeerde balans
|
Blz. 324
|
Geprognosticeerde meerjarenbalans
|
Blz. 325
|
Emu-saldo
|
Blz. 326
|
Emu-saldo
|
Blz. 327
|
Stille reserves
|
Blz. 328
|
Stille reserves
|
Blz. 329
|
Langlopende financiële rechten en verplichtngen
|
Blz. 330
|
Langlopende financiële rechten en verplichtingen
|
Blz. 331
|
Paragrafen
|
Blz. 332
|
Weerstandsvermogen en risicobeheersing
|
Blz. 333
|
Beleid voor risicomanagement
|
Blz. 334
|
Risicoprofiel
|
Blz. 335
|
Risico-inventarisatie
|
Blz. 336
|
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
|
Blz. 337
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 338
|
Financiële kengetallen
|
Blz. 339
|
Conclusie houdbare financiële positie
|
Blz. 340
|
Lokale heffingen
|
Blz. 341
|
Voorwoord
|
Blz. 342
|
Algemene uitgangspunten
|
Blz. 343
|
Ongebonden heffingen
|
Blz. 344
|
- Onroerende zaakbelastingen (taakvelden 0.61 en 0.62)
|
Blz. 345
|
- Toeristenbelasting (taakveld 3.4)
|
Blz. 346
|
Gebonden heffingen
|
Blz. 347
|
- Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting (taakveld 3.3.)
|
Blz. 348
|
- Rioolheffing (taakveld 7.2)
|
Blz. 349
|
- Afvalstoffenheffing (taakveld 7.3)
|
Blz. 350
|
- Leges (taakvelden 0.2 en 8.3
|
Blz. 351
|
Leges onderbouwing
|
Blz. 352
|
Kruissubsidiëring
|
Blz. 353
|
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
|
Blz. 354
|
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2021
|
Blz. 355
|
Bedrijfsvoering
|
Blz. 356
|
Voorwoord
|
Blz. 357
|
Organisatiebeleid
|
Blz. 358
|
Verbonden partijen
|
Blz. 359
|
Financiering
|
Blz. 360
|
Inleiding
|
Blz. 361
|
Risicobeheer
|
Blz. 362
|
Rentereslutaat
|
Blz. 363
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 364
|
Onderhoud kapitaalgoederen
|
Blz. 365
|
Grondbeleid
|
Blz. 366
|
Inleiding (taakveld 8.2)
|
Blz. 367
|
Visie op grondbeleid
|
Blz. 368
|
Gevoeligheidsanalyse
|
Blz. 369
|
Risicobeheer
|
Blz. 370
|
Tussentijdse winsten
|
Blz. 371
|
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
|
Blz. 372
|
Bouwgrond exploitaties (BIE)
|
Blz. 373
|
Gronden (materiële vaste activa)
|
Blz. 374
|
Toekomstige (in voorbereiding zijnde) grondexploitaties
|
Blz. 375
|
Gevolgen Stikstofbesluit en PFAS / Coronacrisis
|
Blz. 376
|
Algemene reserve grondexploitaties
|
Blz. 377
|
Verbonden partijen
|
Blz. 378
|
Inleiding
|
Blz. 379
|
Visie op verbonden partijen
|
Blz. 380
|
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
|
Blz. 381
|
Privaatrechtelijke verbondenheden
|
Blz. 382
|
Bijlagen
|
Blz. 383
|
Bijlagen
|
Blz. 384
|
Overzicht geraamde baten en lasten per (hoofd-)taakveld
|
Blz. 385
|
Meerjarenprogramma 2020-2024
|
Blz. 386
|
Woningbouwprogramma
|
Blz. 387
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|