-
Blz. 1
Begroting 2023
-
Blz. 2
Begroting 2023
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
1. Inleiding
-
Blz. 5
Voorwoord
-
Blz. 6
Voorwoord
-
Blz. 7
Opbouw van de begroting
-
Blz. 8
Lastendruk
-
Blz. 9
Slot
-
Blz. 10
2. Begroting op hoofdlijnen
-
Blz. 11
Begroting op hoofdlijnen: kosten
-
Blz. 12
Begroting op hoofdlijnen: opbrengsten
-
Blz. 13
Wat betalen de inwoners?
-
Blz. 14
3. Uitkomsten begroting 2023
-
Blz. 15
Voorwoord
-
Blz. 16
Vertrekpunt meerjarenperspectief in bestaand beleid
-
Blz. 17
Collegeprogramma 2022-2026
-
Blz. 18
Meerjarenprogramma 2022-2026
-
Blz. 19
Mutaties meerjarenprogramma 2022-2026
-
Blz. 20
Het meerjarenperspectief totaal
-
Blz. 21
4.0 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 22
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 23
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie.
-
Blz. 24
Financieel gezonde gemeente
-
Blz. 25
Rechtmatigheidsverantwoording college
-
Blz. 26
We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
-
Blz. 27
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 28
Meerjarenprogramma
-
Blz. 29
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 30
Ontwikkelingen
-
Blz. 31
Verbonden partijen (zie paragraaf verbonden partijen)
-
Blz. 32
Wat mag het kosten?
-
Blz. 33
4.1 Veiligheid
-
Blz. 34
Preventie en vergunningverlening
-
Blz. 35
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 36
We verbeteren de veiligheid in de gemeente Bladel en het vergroten van het gevoel van veiligheid van de inwoners en bezoekers van de gemeente.
-
Blz. 37
Brandveiligheid
-
Blz. 38
Cybercrime en cybersecurity
-
Blz. 39
Georganiseerde criminaliteit
-
Blz. 40
High Impact Crimes (HIC)
-
Blz. 41
Jeugd in relatie tot overlast, criminaliteit en middelengebruik
-
Blz. 42
Polarisatie, radicalisering en maatschappelijke onrust
-
Blz. 43
Sociale veiligheid
-
Blz. 44
Verbinding zorg en veiligheid
-
Blz. 45
Handhaving
-
Blz. 46
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 47
Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving
-
Blz. 48
Repressief handhaven
-
Blz. 49
Beleidskaders
-
Blz. 50
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 51
Meerjarenprogramma
-
Blz. 52
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 53
Verbonden Partijen
-
Blz. 54
Wat mag het kosten?
-
Blz. 55
4.2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 56
Verkeer en vervoer
-
Blz. 57
Infrastructuur
-
Blz. 58
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 59
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
-
Blz. 60
Aanpassing Oude Provincialeweg Hapert
-
Blz. 61
Energietransitie - Elektriciteit: We brengen onze infrastructuur op orde voor de toekomstige ontwikkelingen rond de opwekking van energie.
-
Blz. 62
Realiseren de Hoeve Netersel
-
Blz. 63
Uitvoering geven aan de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 64
Uitvoering herinrichting N284
-
Blz. 65
Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2022-2026
-
Blz. 66
Verbreden bestaande recreatieve fietspaden Cartierheide
-
Blz. 67
Vervanging openbare verlichting 2022-2026
-
Blz. 68
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
-
Blz. 69
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 70
Energietransitie - In 2030 is een reductie van 4.132 ton CO2 emissie behaald binnen deze sector t.o.v. 2020.
-
Blz. 71
Uitvoering geven aan de energietransitie voor verkeer en vervoer
-
Blz. 72
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
-
Blz. 73
De herinrichting van N284
-
Blz. 74
Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 75
Realiseren van schoolzones
-
Blz. 76
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
-
Blz. 77
Lanceren meerij-app
-
Blz. 78
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
-
Blz. 79
Snelfietsroute Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
-
Blz. 80
Beleidskaders
-
Blz. 81
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 82
Meerjarenprogramma
-
Blz. 83
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 84
Ontwikkelingen
-
Blz. 85
Wat mag het kosten?
-
Blz. 86
4.3 Economie
-
Blz. 87
Economie
-
Blz. 88
Economische ontwikkeling, Infrastructuur en Organisatie
-
Blz. 89
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 90
Verduurzaming bedrijven
-
Blz. 91
Energietransitie - In 2030 is een reductie van 6.900 ton CO2 gerealiseerd ten opzichte van 2020 in de sector Industrie.
-
Blz. 92
We zijn en blijven een topregio met een uitstekend internationaal vestigingsklimaat (Bladel- Brabantse Kempen- Brainport).
-
Blz. 93
Vestigingsklimaat en Infrastructuur
-
Blz. 94
Bereikbaarheid en Mobiliteit
-
Blz. 95
Talentontwikkeling
-
Blz. 96
Triple helix samenwerking
-
Blz. 97
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
-
Blz. 98
Aantrekkelijke en duurzame bedrijventerreinen in gemeente Bladel
-
Blz. 99
Nieuw aanbod van bedrijfskavels in de Kempen
-
Blz. 100
Behoud voorzieningenniveau
-
Blz. 101
Creëren van een centrumgevoel
-
Blz. 102
Optimale randvoorwaarden voor centrumgebieden realiseren
-
Blz. 103
Realiseren compacte winkelgebieden Hapert en Bladel
-
Blz. 104
Reduceren m2 detailhandel buiten winkelgebieden
-
Blz. 105
Promotie / Vrijetijdseconomie
-
Blz. 106
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 107
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
-
Blz. 108
Regiopromotie
-
Blz. 109
Uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie (VTE)
-
Blz. 110
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 111
Beleidskaders
-
Blz. 112
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 113
Prestatie-indicatoren
-
Blz. 114
Meerjarenprogramma
-
Blz. 115
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 116
Verbonden partijen
-
Blz. 117
Ontwikkelingen
-
Blz. 118
Wat mag het kosten?
-
Blz. 119
4.4 Onderwijs
-
Blz. 120
Onderwijs
-
Blz. 121
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 122
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 123
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
-
Blz. 124
Uitvoering geven aan het strategische huisvestingsplan
-
Blz. 125
Onderwijs- en leerlingzaken
-
Blz. 126
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 127
Leerlingenvervoer
-
Blz. 128
Leerplicht
-
Blz. 129
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
-
Blz. 130
Laaggeletterdheid
-
Blz. 131
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
-
Blz. 132
Nationaal Programma Onderwijs (NPO)
-
Blz. 133
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 134
Beleidskaders
-
Blz. 135
Meerjarenprogramma
-
Blz. 136
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 137
Verbonden partijen
-
Blz. 138
Wat mag het kosten?
-
Blz. 139
4.5 Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 140
Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 141
Sport en bewegen
-
Blz. 142
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 143
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
-
Blz. 144
Aanleg kunstgras voetbalveld op sportpark Hapert
-
Blz. 145
Fusie korfbalverenigingen Hapert en Hoogeloon
-
Blz. 146
Herontwikkeling sportpark Casteren
-
Blz. 147
Herontwikkeling sportpark Netersel
-
Blz. 148
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
-
Blz. 149
Uitvoering van het sportakkoord 2020 t/m 2022 (Kempenbreed)
-
Blz. 150
Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
-
Blz. 151
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 152
Beleidskaders
-
Blz. 153
Cultuur
-
Blz. 154
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 155
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
-
Blz. 156
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
-
Blz. 157
Uitvoering geven aan de aansturing van de combinatiefunctionaris cultuur
-
Blz. 158
Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
-
Blz. 159
Beleidskaders
-
Blz. 160
Meerjarenprogramma
-
Blz. 161
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 162
Verbonden partijen
-
Blz. 163
Wat mag het kosten?
-
Blz. 164
4.6 Sociaal Domein
-
Blz. 165
Sociaal Domein
-
Blz. 166
Participatie
-
Blz. 167
Maatschappelijk effect
-
Blz. 168
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 169
Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk
-
Blz. 170
Arbeidsparticipatie: Kempenplus & Praktijkhuis Bladel
-
Blz. 171
Gefaseerde implementatie Garantiebanenproject Bladel
-
Blz. 172
Implementatie Wet Inburgering
-
Blz. 173
Praktijkhuis Bladel
-
Blz. 174
Voortzetten en zo nodig bijstellen trainings- en diagnose traject TalentPlus
-
Blz. 175
Voortzetten werkwijze Social Return
-
Blz. 176
Mantelzorg
-
Blz. 177
Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
-
Blz. 178
Evaluatie invulling indicatievrije inloop
-
Blz. 179
Beleidskaders
-
Blz. 180
Wmo
-
Blz. 181
Doel
-
Blz. 182
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 183
Complexe casuïstiek
-
Blz. 184
Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 185
Wmo Begeleiding
-
Blz. 186
Wmo Beschermd Wonen
-
Blz. 187
Zorgloket
-
Blz. 188
Beleidskaders
-
Blz. 189
Inkomensregelingen
-
Blz. 190
Doel
-
Blz. 191
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 192
Armoedebestrijding
-
Blz. 193
Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 194
Beleidskaders
-
Blz. 195
Ontwikkelingen
-
Blz. 196
Jeugd
-
Blz. 197
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 198
Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
-
Blz. 199
Evaluatie en actualisatie meerjarenbeleidskader jeugd
-
Blz. 200
In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
-
Blz. 201
Uitvoering geven aan de beleidsnotitie Kempenbranie
-
Blz. 202
Beleidskaders
-
Blz. 203
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 204
Vrijwilligers
-
Blz. 205
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 206
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
-
Blz. 207
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
-
Blz. 208
Beleidskaders
-
Blz. 209
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 210
Meerjarenprogramma
-
Blz. 211
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 212
Verbonden partijen
-
Blz. 213
Ontwikkelingen
-
Blz. 214
Wat mag het kosten?
-
Blz. 215
4.7 Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 216
Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 217
Volksgezondheid
-
Blz. 218
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 219
Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
-
Blz. 220
Het actualiseren van het lokaal gezondheidsbeleid (LGB)
-
Blz. 221
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
-
Blz. 222
Het Kempisch Preventieakkoord evalueren
-
Blz. 223
Een Kansrijke Start in de Kempen
-
Blz. 224
Beleidskaders
-
Blz. 225
Riolering
-
Blz. 226
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 227
Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
-
Blz. 228
Invulling van klimaatadaptatie, door betere waterstructuren aan te leggen
-
Blz. 229
Klimaatadaptatie door participatie
-
Blz. 230
Uitvoeringsplan GRP 2021-2025
-
Blz. 231
Tussenevaluatie GRP 2021-2025
-
Blz. 232
Beleidskaders
-
Blz. 233
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
-
Blz. 234
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 235
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
-
Blz. 236
Een gezamenlijk grondstoffencentrum realiseren
-
Blz. 237
Beleidskaders
-
Blz. 238
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 239
Kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 240
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 241
Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
-
Blz. 242
Beweegvriendelijke omgeving
-
Blz. 243
De taken die naar ons toekomen met de omgevingswet op het gebied van de Wet Bodembescherming borgen in onze werkzaamheden.
-
Blz. 244
Beleidskaders
-
Blz. 245
Klimaat
-
Blz. 246
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 247
Energietransitie
-
Blz. 248
Het uitvoeringsprogramma klimaat en energie
-
Blz. 249
Klimaatadaptatie
-
Blz. 250
Uitvoeringsprogramma klimaatadaptatie opstellen
-
Blz. 251
Beleidskaders
-
Blz. 252
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 253
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 254
Meerjarenprogramma
-
Blz. 255
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 256
Verbonden partijen
-
Blz. 257
Wat mag het kosten?
-
Blz. 258
4.8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 259
Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 260
Bebouwd
-
Blz. 261
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 262
Energietransitie - We willen een emissiereductie voor de sector gebouwde omgeving behalen van 6.500 ton CO2.
-
Blz. 263
Uitvoering geven aan de energietransitie voor de bebouwde omgeving
-
Blz. 264
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
-
Blz. 265
Nieuwe ontwikkelingen
-
Blz. 266
Voorbereiden invoering Omgevingswet
-
Blz. 267
We actualiseren het bestemmingsplan voor het buitengebied
-
Blz. 268
Woningbouwprogramma
-
Blz. 269
Evaluatie en actualisatie Kempische en Bladelse woonvisie
-
Blz. 270
Huisvesting statushouders
-
Blz. 271
Realisatie Gemeenschapshuis aan de Markt
-
Blz. 272
Accommodatiecarrousel
-
Blz. 273
Posthofontwikkeling
-
Blz. 274
Beleidskaders
-
Blz. 275
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 276
Onbebouwd
-
Blz. 277
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 278
Energietransitie - Landbouw en natuur: Reductie emissie broeikasgassen van 1.500 ton CO2 in 2030 ten opzichte van 2020.
-
Blz. 279
We werken aan de reductie van broeikasgassen.
-
Blz. 280
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
-
Blz. 281
Het landschapsbeleidsplan en landschapsontwikkelplan worden meegenomen in de nieuwe omgevingsvisie
-
Blz. 282
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
-
Blz. 283
Verbinding centrum Bladel met de Groene Long
-
Blz. 284
Verhogen biodiversiteit
-
Blz. 285
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
-
Blz. 286
Verminderen stikstofdepositie
-
Blz. 287
Beleidskaders
-
Blz. 288
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 289
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 290
Meerjarenprogramma
-
Blz. 291
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 292
Verbonden partijen
-
Blz. 293
Ontwikkelingen
-
Blz. 294
Wat mag het kosten?
-
Blz. 295
4.9 Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 296
Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 297
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 298
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces. De relatie van bedrijfsvoering met het primaire proces kenmerkt zich als een ‘klant-leverancier'
-
Blz. 299
Strategisch HR beleid
-
Blz. 300
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
-
Blz. 301
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 302
Meerjarenprogramma
-
Blz. 303
Toelichting op meerjarenprogramma
-
Blz. 304
Verbonden partijen (zie paragraaf verbonden partijen)
-
Blz. 305
Ontwikkelingen
-
Blz. 306
Wat mag het kosten?
-
Blz. 307
4.10 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 308
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 309
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 310
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
-
Blz. 311
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 312
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 313
Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 314
Beleidskaders
-
Blz. 315
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 316
Meerjarenprogramma
-
Blz. 317
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 318
Verbonden partijen (zie § verbonden partijen)
-
Blz. 319
Wat mag het kosten?
-
Blz. 320
5. Paragrafen
-
Blz. 321
5.1 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 322
Beleid voor risicomanagement
-
Blz. 323
Risicoprofiel
-
Blz. 324
Risico-inventarisatie
-
Blz. 325
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
-
Blz. 326
Weerstandsvermogen
-
Blz. 327
Kengetallen en de signaleringswaarde
-
Blz. 328
Financiële kengetallen
-
Blz. 329
Conclusie houdbare financiële positie
-
Blz. 330
5.2 Lokale heffingen
-
Blz. 331
Voorwoord
-
Blz. 332
Algemene uitgangspunten
-
Blz. 333
Ongebonden heffingen
-
Blz. 334
- Onroerende zaakbelastingen
-
Blz. 335
- Toeristenbelasting
-
Blz. 336
Gebonden heffingen
-
Blz. 337
- Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
-
Blz. 338
- Rioolheffing
-
Blz. 339
- Afvalstoffenheffing
-
Blz. 340
- Leges
-
Blz. 341
Leges onderbouwing
-
Blz. 342
Kruissubsidiëring
-
Blz. 343
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 344
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2023
-
Blz. 345
5.3 Bedrijfsvoering
-
Blz. 346
Voorwoord
-
Blz. 347
Organisatiebeleid
-
Blz. 348
Verbonden partijen
-
Blz. 349
5.4 Financiering
-
Blz. 350
Inleiding
-
Blz. 351
Risicobeheer
-
Blz. 352
Kasgeldlimiet
-
Blz. 353
Renterisiconorm
-
Blz. 354
Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 355
Risico's op verstrekte gemeentegaranties
-
Blz. 356
Debiteurenrisico's
-
Blz. 357
Renteresultaat
-
Blz. 358
Overige informatie
-
Blz. 359
5.5 Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 360
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 361
5.6 Grondbeleid
-
Blz. 362
Inleiding
-
Blz. 363
Visie op grondbeleid
-
Blz. 364
Gevoeligheidsanalyse
-
Blz. 365
Risicobeheer
-
Blz. 366
Tussentijdse winsten
-
Blz. 367
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
-
Blz. 368
Bouwgrond in exploitaties (BIE)
-
Blz. 369
Gronden (materiële vaste activa)
-
Blz. 370
Toekomstige (in voorbereiding zijnde) grondexploitaties
-
Blz. 371
Gevolgen Stikstofbesluit en PFAS / Coronacrisis
-
Blz. 372
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 373
5.7 Verbonden partijen
-
Blz. 374
Inleiding
-
Blz. 375
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 376
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
-
Blz. 377
Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
-
Blz. 378
Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost (GGD)
-
Blz. 379
Metropoolregio Eindhoven
-
Blz. 380
KempenPlus
-
Blz. 381
Kempisch bedrijvenpark
-
Blz. 382
Samenwerking Kempengemeenten
-
Blz. 383
Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB)
-
Blz. 384
Stichting Bureau Inkoop en Aanbestedingen Zuidoost-Brabant (BIZOB)
-
Blz. 385
Stichting Huis van de Brabantse Kempen
-
Blz. 386
Privaatrechtelijke verbondenheden
-
Blz. 387
NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
-
Blz. 388
NV Brabant Water
-
Blz. 389
Coöperatieve Bosgroep Zuid Nederland U.A.
-
Blz. 390
6. Financiële begroting
-
Blz. 391
6.1 Toelichting begroting (baten en lasten)
-
Blz. 392
Toelichting op overzicht baten en lasten
-
Blz. 393
6.2 Overzicht geraamde baten en lasten op hoofdtaakniveau
-
Blz. 394
Overzicht geraamde baten en lasten
-
Blz. 395
6.3 Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 396
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 397
6.4 Overzicht reserves
-
Blz. 398
Overzicht reserves
-
Blz. 399
Algemene reserve
-
Blz. 400
Bestemmingsreserves
-
Blz. 401
Reserve kapitaallasten investeringen
-
Blz. 402
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 403
Reserve bovenwijkse voorzieningen
-
Blz. 404
Reserve duurzaamheid
-
Blz. 405
Reserve ruimtelijke kwaliteit buitengebied
-
Blz. 406
Reserve generatiepact
-
Blz. 407
Recapitulatie reserves
-
Blz. 408
6.5 Overzicht voorzieningen
-
Blz. 409
Voorzieningen
-
Blz. 410
Voorzieningen voor risico's ter zake van verplichtingen en verliezen
-
Blz. 411
Voorzieningen voor verplichtingen en verliezen die redelijkerwijs te schatten zijn
-
Blz. 412
Voorziening dubieuze debiteuren (incl. KempenPlus)
-
Blz. 413
Voorziening wethouderspensioenen
-
Blz. 414
Voorziening wachtgeldverplichtingen voormalige wethouders
-
Blz. 415
Voorzieningen voor vervangingsinvesteringen, waarvoor een heffing wordt geheven
-
Blz. 416
Verliezen voor gelijkmatige verdeling van lasten
-
Blz. 417
Voorziening onderhoud wegen
-
Blz. 418
Voorziening onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 419
Voorzieningen wegens van derden verkregen middelen
-
Blz. 420
Egalisatie voorziening afvalstoffenheffing
-
Blz. 421
Egalisatie voorziening riolering
-
Blz. 422
Recapitulatie voorzieningen
-
Blz. 423
6.6 Investeringen
-
Blz. 424
Investeringen
-
Blz. 425
6.7 Geprognosticeerde balans
-
Blz. 426
Geprognosticeerde meerjarenbalans
-
Blz. 427
6.8 Emu-saldo
-
Blz. 428
Emu-saldo
-
Blz. 429
6.9 Stille reserves
-
Blz. 430
Stille reserves
-
Blz. 431
6.10 Langlopende financiële rechten en verplichtingen
-
Blz. 432
Langlopende financiële rechten en verplichtingen
-
Blz. 433
Bijlagen
-
Blz. 434
Bijlagen
-
Blz. 435
1. Overzicht geraamde baten en lasten per (hoofd-)taakveld
-
Blz. 436
2. Meerjarenprogramma 2022-2026
-
Blz. 437
3. Prognose verloop algemene reserve
-
Blz. 438
4. Subsidiejaarprogramma welzijn 2023
-
Blz. 439
5. Woningbouwprogramma
-
Blz. 440
6. Afkortingenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap