-
Blz. 1
Begroting 2025
-
Blz. 2
Begroting 2025
-
Blz. 3
Programma’s
-
Blz. 4
1. Inleiding
-
Blz. 5
Inleiding
-
Blz. 6
Het financieel beeld in één oogopslag
-
Blz. 7
Opbouw van de begroting
-
Blz. 8
Lastendruk
-
Blz. 9
Slot
-
Blz. 10
2. Begroting op hoofdlijnen
-
Blz. 11
Begroting op hoofdlijnen: kosten
-
Blz. 12
Begroting op hoofdlijnen: opbrengsten
-
Blz. 13
Wat betalen de inwoners?
-
Blz. 14
3. Uitkomsten begroting 2025
-
Blz. 15
Voorwoord
-
Blz. 16
Vertrekpunt meerjarenperspectief in bestaand beleid
-
Blz. 17
Meerjarenprogramma 2024-2028
-
Blz. 18
Mutaties meerjarenprogramma 2024-2028
-
Blz. 19
Het meerjarenperspectief totaal
-
Blz. 20
4.0 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 21
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 22
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie
-
Blz. 23
Financieel gezonde gemeente
-
Blz. 24
We zorgen voor juiste, tijdige en relevante informatie naar onze inwoners, ondernemers en andere stakeholders
-
Blz. 25
Meerjarenprogramma
-
Blz. 26
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 27
Verbonden partijen
-
Blz. 28
Wat mag het kosten?
-
Blz. 29
4.1 Veiligheid
-
Blz. 30
Preventie en vergunningverlening
-
Blz. 31
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 32
Het doel is om het integraal veiligheidsbeleid, wat is vastgesteld door de raad op 23 maart 2023, zo optimaal mogelijk uit te voeren. Hierbij wordt samengewerkt tussen gemeenten, partners en inwoners daar waar dat meer veiligheid oplevert.
-
Blz. 33
Fysieke veiligheid
-
Blz. 34
Gedigitaliseerde criminaliteit
-
Blz. 35
High Impact Crimes (HIC)
-
Blz. 36
Jeugd
-
Blz. 37
Maatschappelijke onrust
-
Blz. 38
Ondermijning
-
Blz. 39
Zorg en veiligheid
-
Blz. 40
Handhaving
-
Blz. 41
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 42
De primaire doelstelling van toezicht en handhaving is het bevorderen van naleving van wet- en regelgeving.
-
Blz. 43
Repressief handhaven
-
Blz. 44
Beleidskaders
-
Blz. 45
Beleidsindicatoren
-
Blz. 46
Meerjarenprogramma
-
Blz. 47
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 48
Verbonden Partijen
-
Blz. 49
Wat mag het kosten?
-
Blz. 50
4.2 Verkeer en vervoer
-
Blz. 51
Verkeer en vervoer
-
Blz. 52
Infrastructuur
-
Blz. 53
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 54
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, functioneel en schoon.
-
Blz. 55
Herinrichting Koolbogt
-
Blz. 56
Opstellen parkeerbeleid
-
Blz. 57
Realiseren fietsverbindingen
-
Blz. 58
Uitvoering geven aan de verkeersvisie 2025
-
Blz. 59
Uitvoering herinrichting N284
-
Blz. 60
Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2025-2029
-
Blz. 61
Verbreden bestaande recreatieve fietspaden Cartierheide
-
Blz. 62
Vervanging openbare verlichting
-
Blz. 63
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
-
Blz. 64
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 65
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
-
Blz. 66
Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 67
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
-
Blz. 68
F'kes meerijden (liftzuilen)
-
Blz. 69
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
-
Blz. 70
Snelfietsroute Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
-
Blz. 71
Beleidskaders
-
Blz. 72
Meerjarenprogramma
-
Blz. 73
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 74
Ontwikkelingen
-
Blz. 75
Wat mag het kosten?
-
Blz. 76
4.3 Economie
-
Blz. 77
Economie
-
Blz. 78
Economische ontwikkeling, Infrastructuur en Organisatie
-
Blz. 79
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 80
Verduurzaming bedrijven
-
Blz. 81
Ondersteuning verduurzaming bedrijventerreinen
-
Blz. 82
Vestigingsklimaat en Infrastructuur
-
Blz. 83
Bereikbaarheid en Mobiliteit
-
Blz. 84
Talentontwikkeling
-
Blz. 85
Triple helix samenwerking
-
Blz. 86
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinen
-
Blz. 87
Energielandschap de Kempen
-
Blz. 88
Inzet bedrijfscontactfunctionaris
-
Blz. 89
Ontwikkeling bedrijventerrein in gemeente Bladel
-
Blz. 90
Samenwerking OBGB en Parkmanagement
-
Blz. 91
Vestiging Maatschappelijke voorzieningen op KBP
-
Blz. 92
Behoud voorzieningenniveau
-
Blz. 93
Centrum Bladel: The Next Economy
-
Blz. 94
Centrum Hapert: Een dorpse huiskamer
-
Blz. 95
Detailhandel De Kempen
-
Blz. 96
Promotie / Vrijetijdseconomie
-
Blz. 97
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 98
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
-
Blz. 99
Gemeentebreed: Positionering
-
Blz. 100
Kempisch uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie 2023-2027
-
Blz. 101
Lokale uitvoering vrijetijdseconomie
-
Blz. 102
Beleidskaders
-
Blz. 103
Beleidsindicatoren
-
Blz. 104
Meerjarenprogramma
-
Blz. 105
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 106
Verbonden partijen
-
Blz. 107
Wat mag het kosten?
-
Blz. 108
4.4 Onderwijs
-
Blz. 109
Onderwijs
-
Blz. 110
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 111
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 112
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
-
Blz. 113
Integraal huisvestingsplan
-
Blz. 114
Onderwijs- en leerlingzaken
-
Blz. 115
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 116
Leerlingenvervoer
-
Blz. 117
Tevredenheidsonderzoek leerlingenvervoer
-
Blz. 118
Leerplicht
-
Blz. 119
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
-
Blz. 120
Laaggeletterdheid
-
Blz. 121
Nationaal Programma Onderwijs (NPO)
-
Blz. 122
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
-
Blz. 123
Beleidsindicatoren
-
Blz. 124
Beleidskaders
-
Blz. 125
Meerjarenprogramma
-
Blz. 126
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 127
Verbonden partijen
-
Blz. 128
Wat mag het kosten?
-
Blz. 129
4.5 Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 130
Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 131
Sport en bewegen
-
Blz. 132
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 133
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
-
Blz. 134
Accommodatie korfbalverenging KVC Hapert en Kunstgrasvelden sportpark Hapert
-
Blz. 135
Beregening Sportvelden
-
Blz. 136
Herinrichting sportpark Hoogeloon
-
Blz. 137
Herontwikkeling sportpark Casteren
-
Blz. 138
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
-
Blz. 139
Uitvoering van het sportakkoord (Kempenbreed)
-
Blz. 140
Beleidskaders
-
Blz. 141
Cultuur
-
Blz. 142
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 143
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
-
Blz. 144
Voorzieningengebouw bij de molen in Hapert
-
Blz. 145
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
-
Blz. 146
Aanpassen/uitbreiden gemeenschapshuis Casteren
-
Blz. 147
Aanpassingen gemeenschapshuis Hoogeloon
-
Blz. 148
Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
-
Blz. 149
Beleidskaders
-
Blz. 150
Beleidsindicatoren
-
Blz. 151
Meerjarenprogramma
-
Blz. 152
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 153
Verbonden partijen
-
Blz. 154
Wat mag het kosten?
-
Blz. 155
4.6 Sociaal Domein
-
Blz. 156
Inleiding
-
Blz. 157
Sociaal Domein
-
Blz. 158
Participatie
-
Blz. 159
Maatschappelijk effect
-
Blz. 160
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 161
Arbeidsparticipatie
-
Blz. 162
Doorontwikkeling Wet Inburgering
-
Blz. 163
Toekomstverkenning Kempenplus
-
Blz. 164
Voortzetten werkwijze Social Return
-
Blz. 165
Inburgering
-
Blz. 166
Inkomen
-
Blz. 167
Ontwikkelingen
-
Blz. 168
Beleidskaders
-
Blz. 169
Wmo
-
Blz. 170
Maatschappelijk effect
-
Blz. 171
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 172
Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 173
Complexe Casuïstiek
-
Blz. 174
Dementie
-
Blz. 175
Hulp bij het Huishouden
-
Blz. 176
Indicatievrije Inloop
-
Blz. 177
Mantelzorg
-
Blz. 178
Senioren
-
Blz. 179
Toegankelijkheid voor mensen met een beperking
-
Blz. 180
Ontwikkelingen
-
Blz. 181
Beleidskaders
-
Blz. 182
Inkomensregelingen
-
Blz. 183
Maatschappelijk effect
-
Blz. 184
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 185
Armoedebestrijding
-
Blz. 186
Uitvoering geven aan de nieuwe kadernota en het uitvoeringsprogramma Geldzorgen
-
Blz. 187
Voortzetten project Speaking Minds
-
Blz. 188
Voortzetten weesfietsenproject
-
Blz. 189
Beleidskaders
-
Blz. 190
Ontwikkelingen
-
Blz. 191
Jeugd
-
Blz. 192
Maatschappelijk Effect
-
Blz. 193
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 194
In de gemeente Bladel kan ieder kind kansrijk, gezond en veilig opgroeien door een sterke pedagogische basis.
-
Blz. 195
Evaluatie Meerjarenbeleidskader Jeugdhulp de Kempen 2020-2024 (inclusief twee verlengingsjaren)
-
Blz. 196
Inkoop Spoed en Crisis
-
Blz. 197
Kempenbranie
-
Blz. 198
Regiovisie Samen voor Jeugd
-
Blz. 199
STORM
-
Blz. 200
Volksgezondheid
-
Blz. 201
We geven in 2025 tegelijkertijd nog steeds uitvoering aan het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen, waarin per actielijn activiteiten zijn uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken. Daarbij focussen we extra op een aantal zaken.
-
Blz. 202
Beleidskaders
-
Blz. 203
Ontwikkelingen
-
Blz. 204
Vrijwilligers
-
Blz. 205
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 206
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
-
Blz. 207
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
-
Blz. 208
Beleidskaders
-
Blz. 209
Ontwikkelingen
-
Blz. 210
Beleidsindicatoren
-
Blz. 211
Meerjarenprogramma
-
Blz. 212
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 213
Verbonden partijen
-
Blz. 214
Wat mag het kosten?
-
Blz. 215
4.7 Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 216
Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 217
Volksgezondheid
-
Blz. 218
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 219
Bladel Gezond! is de ambitie van de gemeente Bladel
-
Blz. 220
AED dekking
-
Blz. 221
Een Kansrijke Start in de Kempen
-
Blz. 222
Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA)
-
Blz. 223
Integraal Zorgakkoord (IZA) en ketenaanpakken
-
Blz. 224
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners in de regio (SKIP)
-
Blz. 225
Verbonden Partijen
-
Blz. 226
Riolering
-
Blz. 227
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 228
Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
-
Blz. 229
Uitvoering geven aan het Gemeentelijk Rioleringsplan (GRP)
-
Blz. 230
Beleidskaders
-
Blz. 231
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
-
Blz. 232
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 233
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
-
Blz. 234
Bewustwording vergroten en faciliteren
-
Blz. 235
Evaluatie Kadernota Grondstoffen
-
Blz. 236
Beleidskaders
-
Blz. 237
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 238
Kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 239
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 240
Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
-
Blz. 241
Beweegvriendelijke omgeving
-
Blz. 242
Transitie Milieubeleid richting het definitieve Omgevingsplan
-
Blz. 243
Beleidskaders
-
Blz. 244
Klimaat
-
Blz. 245
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 246
Klimaatadaptatie
-
Blz. 247
Uitvoering geven aan het programma Klimaatadaptatie
-
Blz. 248
Beleidskaders
-
Blz. 249
Wat weten we nog meer?
-
Blz. 250
Beleidsindicatoren
-
Blz. 251
Meerjarenprogramma
-
Blz. 252
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 253
Verbonden partijen
-
Blz. 254
Wat mag het kosten?
-
Blz. 255
4.8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 256
Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 257
Bebouwd
-
Blz. 258
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 259
Accommodatiecarrousel
-
Blz. 260
Regie voeren op de accommodatiecarrousel
-
Blz. 261
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
-
Blz. 262
Huisvesting nieuwkomers
-
Blz. 263
Posthofontwikkeling
-
Blz. 264
Realisatie Gemeenschapshuis aan de Markt
-
Blz. 265
Stimuleren en ondersteunen ontwikkelingen
-
Blz. 266
Uitvoering Kempische en Bladelse woonvisie
-
Blz. 267
Uitvoering Omgevingswet
-
Blz. 268
Realiseren van 2900 woningen in de periode tot en met 2040
-
Blz. 269
Actualiseren van het woonbeleid
-
Blz. 270
Schaalsprong
-
Blz. 271
Beleidskaders
-
Blz. 272
Onbebouwd
-
Blz. 273
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 274
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
-
Blz. 275
Kempenland West
-
Blz. 276
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
-
Blz. 277
Verbinding centrum Bladel met de Groene Long
-
Blz. 278
Verhogen biodiversiteit
-
Blz. 279
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
-
Blz. 280
Verminderen stikstofdepositie
-
Blz. 281
Beleidskaders
-
Blz. 282
Beleidsindicatoren
-
Blz. 283
Meerjarenprogramma
-
Blz. 284
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 285
Verbonden partijen
-
Blz. 286
Wat mag het kosten?
-
Blz. 287
4.9 Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 288
Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 289
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 290
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces. De relatie van bedrijfsvoering met het primaire proces kenmerkt zich als een ‘klant-leverancier'
-
Blz. 291
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
-
Blz. 292
Strategisch HR beleid
-
Blz. 293
Beleidsindicatoren
-
Blz. 294
Meerjarenprogramma
-
Blz. 295
Toelichting op meerjarenprogramma
-
Blz. 296
Verbonden partijen
-
Blz. 297
Wat mag het kosten?
-
Blz. 298
4.10 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 299
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 300
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 301
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
-
Blz. 302
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 303
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 304
Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 305
Beleidskaders
-
Blz. 306
Meerjarenprogramma
-
Blz. 307
Toelichting meerjarenprogramma
-
Blz. 308
Ontwikkelingen
-
Blz. 309
Verbonden partijen
-
Blz. 310
Wat mag het kosten?
-
Blz. 311
5. Paragrafen
-
Blz. 312
5.1 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 313
Beleid voor risicomanagement
-
Blz. 314
Risicoprofiel
-
Blz. 315
Risico-inventarisatie
-
Blz. 316
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
-
Blz. 317
Weerstandsvermogen
-
Blz. 318
Kengetallen en de signaleringswaarde
-
Blz. 319
Financiële kengetallen
-
Blz. 320
Conclusie houdbare financiële positie
-
Blz. 321
5.2 Lokale heffingen
-
Blz. 322
Inleiding
-
Blz. 323
Algemene uitgangspunten
-
Blz. 324
Ongebonden heffingen
-
Blz. 325
Onroerende zaakbelastingen
-
Blz. 326
Toeristenbelasting
-
Blz. 327
Gebonden heffingen
-
Blz. 328
Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
-
Blz. 329
Rioolheffing
-
Blz. 330
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 331
Leges
-
Blz. 332
Leges onderbouwing
-
Blz. 333
Kruissubsidiëring
-
Blz. 334
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 335
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2025
-
Blz. 336
5.3 Bedrijfsvoering
-
Blz. 337
Voorwoord
-
Blz. 338
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 339
Overige bedrijfsvoeringsinformatie
-
Blz. 340
Personeelsgegevens ambtelijke organisatie
-
Blz. 341
Verbonden partijen
-
Blz. 342
5.4 Financiering
-
Blz. 343
Inleiding
-
Blz. 344
Risicobeheer
-
Blz. 345
Kasgeldlimiet
-
Blz. 346
Renterisiconorm
-
Blz. 347
Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 348
Risico's op verstrekte gemeentegaranties
-
Blz. 349
Debiteurenrisico's
-
Blz. 350
Renteresultaat
-
Blz. 351
Overige informatie
-
Blz. 352
5.5 Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 353
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 354
5.6 Grondbeleid
-
Blz. 355
Inleiding
-
Blz. 356
Visie op grondbeleid
-
Blz. 357
Gevoeligheidsanalyse
-
Blz. 358
Risicobeheer
-
Blz. 359
Tussentijdse winsten
-
Blz. 360
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
-
Blz. 361
Bouwgrond in exploitaties (BIE)
-
Blz. 362
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 363
5.7 Verbonden partijen
-
Blz. 364
Inleiding
-
Blz. 365
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 366
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
-
Blz. 367
Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
-
Blz. 368
Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost (GGD)
-
Blz. 369
Metropoolregio Eindhoven
-
Blz. 370
KempenPlus
-
Blz. 371
Samenwerking Kempengemeenten
-
Blz. 372
Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB)
-
Blz. 373
Stichting Bureau Inkoop en Aanbestedingen Zuidoost-Brabant (BIZOB)
-
Blz. 374
Stichting Zorg en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost (ZVHBZO)
-
Blz. 375
Privaatrechtelijke verbondenheden
-
Blz. 376
NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
-
Blz. 377
NV Brabant Water
-
Blz. 378
Coöperatieve Bosgroep Zuid Nederland U.A.
-
Blz. 379
5.8 Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid
-
Blz. 380
Inleiding
-
Blz. 381
Actieve openbaarmaking
-
Blz. 382
Passieve openbaarmaking
-
Blz. 383
Verbetering van de informatiehuishouding
-
Blz. 384
5.9 Energietransitie
-
Blz. 385
Wat gaan we doen?
-
Blz. 386
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 387
In de gemeente Bladel hebben we in 2030 de CO2-uitstoot met 49% gereduceerd ten opzichte van 1990.
-
Blz. 388
Thema Elektriciteit
-
Blz. 389
Thema RES
-
Blz. 390
Thema warmte
-
Blz. 391
Kadernota Energie en Klimaat
-
Blz. 392
5.10 Majeure projecten
-
Blz. 393
Egyptische Poort
-
Blz. 394
Gemeenschapshuis aan de Markt
-
Blz. 395
Herinrichting N284
-
Blz. 396
6. Financiële begroting
-
Blz. 397
6.1 Toelichting begroting (baten en lasten)
-
Blz. 398
Toelichting op overzicht baten en lasten
-
Blz. 399
6.2 Overzicht geraamde baten en lasten op hoofdtaakniveau
-
Blz. 400
Overzicht geraamde baten en lasten
-
Blz. 401
6.3 Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 402
Overzicht incidentele baten en lasten
-
Blz. 403
6.4 Overzicht reserves
-
Blz. 404
Overzicht reserves
-
Blz. 405
Algemene reserve
-
Blz. 406
Bestemmingsreserves
-
Blz. 407
Reserve kapitaallasten investeringen
-
Blz. 408
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 409
Reserve duurzaamheid
-
Blz. 410
Reserve ruimtelijke kwaliteit buitengebied
-
Blz. 411
Reserve generatiepact
-
Blz. 412
Recapitulatie reserves
-
Blz. 413
6.5 Overzicht voorzieningen
-
Blz. 414
Voorzieningen
-
Blz. 415
Voorzieningen voor risico's ter zake van verplichtingen en verliezen
-
Blz. 416
Voorzieningen voor verplichtingen en verliezen die redelijkerwijs te schatten zijn
-
Blz. 417
Voorziening dubieuze debiteuren (incl. KempenPlus)
-
Blz. 418
Voorziening wethouderspensioenen
-
Blz. 419
Voorziening verlofsparen
-
Blz. 420
Voorzieningen voor vervangingsinvesteringen, waarvoor een heffing wordt geheven
-
Blz. 421
Verliezen voor gelijkmatige verdeling van lasten
-
Blz. 422
Voorziening onderhoud wegen
-
Blz. 423
Voorziening onderhoud gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 424
Voorzieningen wegens van derden verkregen middelen
-
Blz. 425
Egalisatie voorziening afvalstoffenheffing
-
Blz. 426
Egalisatie voorziening riolering
-
Blz. 427
Recapitulatie voorzieningen
-
Blz. 428
6.6 Investeringen
-
Blz. 429
Investeringen
-
Blz. 430
6.7 Geprognosticeerde balans
-
Blz. 431
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 432
6.8 Emu-saldo
-
Blz. 433
Emu-saldo
-
Blz. 434
6.9 Stille reserves
-
Blz. 435
Stille reserves
-
Blz. 436
6.10 Langlopende financiële rechten en verplichtingen
-
Blz. 437
Langlopende financiële rechten en verplichtingen
-
Blz. 438
Bijlagen
-
Blz. 439
Bijlagen
-
Blz. 440
1. Overzicht geraamde baten en lasten per (hoofd-)taakveld
-
Blz. 441
2. Meerjarenprogramma 2024-2028
-
Blz. 442
3. Prognose verloop algemene reserve
-
Blz. 443
4. Subsidiejaarprogramma welzijn 2025
-
Blz. 444
5. Woningbouwprogramma
-
Blz. 445
6. Afkortingenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap