Sitemap

  1. Blz. 1 Begroting 2025
    1. Blz. 2 Begroting 2025
    2. Blz. 3 Programma’s
      1. Blz. 4 1. Inleiding
        1. Blz. 5 Inleiding
        2. Blz. 6 Het financieel beeld in één oogopslag
        3. Blz. 7 Opbouw van de begroting
        4. Blz. 8 Lastendruk
        5. Blz. 9 Slot
      2. Blz. 10 2. Begroting op hoofdlijnen
        1. Blz. 11 Begroting op hoofdlijnen: kosten
        2. Blz. 12 Begroting op hoofdlijnen: opbrengsten
        3. Blz. 13 Wat betalen de inwoners?
      3. Blz. 14 3. Uitkomsten begroting 2025
        1. Blz. 15 Voorwoord
        2. Blz. 16 Vertrekpunt meerjarenperspectief in bestaand beleid
        3. Blz. 17 Meerjarenprogramma 2024-2028
        4. Blz. 18 Mutaties meerjarenprogramma 2024-2028
        5. Blz. 19 Het meerjarenperspectief totaal
      4. Blz. 20 4.0 Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 21 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 22 Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie
            1. Blz. 23 Financieel gezonde gemeente
            2. Blz. 24 We zorgen voor juiste, tijdige en relevante informatie naar onze inwoners, ondernemers en andere stakeholders
        2. Blz. 25 Meerjarenprogramma
        3. Blz. 26 Toelichting meerjarenprogramma
        4. Blz. 27 Verbonden partijen
        5. Blz. 28 Wat mag het kosten?
      5. Blz. 29 4.1 Veiligheid
        1. Blz. 30 Preventie en vergunningverlening
          1. Blz. 31 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 32 Het doel is om het integraal veiligheidsbeleid, wat is vastgesteld door de raad op 23 maart 2023, zo optimaal mogelijk uit te voeren. Hierbij wordt samengewerkt tussen gemeenten, partners en inwoners daar waar dat meer veiligheid oplevert.
              1. Blz. 33 Fysieke veiligheid
              2. Blz. 34 Gedigitaliseerde criminaliteit
              3. Blz. 35 High Impact Crimes (HIC)
              4. Blz. 36 Jeugd
              5. Blz. 37 Maatschappelijke onrust
              6. Blz. 38 Ondermijning
              7. Blz. 39 Zorg en veiligheid
        2. Blz. 40 Handhaving
          1. Blz. 41 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 42 De primaire doelstelling van toezicht en handhaving is het bevorderen van naleving van wet- en regelgeving.
              1. Blz. 43 Repressief handhaven
        3. Blz. 44 Beleidskaders
        4. Blz. 45 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 46 Meerjarenprogramma
        6. Blz. 47 Toelichting meerjarenprogramma
        7. Blz. 48 Verbonden Partijen
        8. Blz. 49 Wat mag het kosten?
      6. Blz. 50 4.2 Verkeer en vervoer
        1. Blz. 51 Verkeer en vervoer
        2. Blz. 52 Infrastructuur
          1. Blz. 53 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 54 Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, functioneel en schoon.
              1. Blz. 55 Herinrichting Koolbogt
              2. Blz. 56 Opstellen parkeerbeleid
              3. Blz. 57 Realiseren fietsverbindingen
              4. Blz. 58 Uitvoering geven aan de verkeersvisie 2025
              5. Blz. 59 Uitvoering herinrichting N284
              6. Blz. 60 Verbetering/gepland groot onderhoud wegen 2025-2029
              7. Blz. 61 Verbreden bestaande recreatieve fietspaden Cartierheide
              8. Blz. 62 Vervanging openbare verlichting
        3. Blz. 63 Gedrag/Gebruik Infrastructuur
          1. Blz. 64 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 65 Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
              1. Blz. 66 Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
            2. Blz. 67 Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
              1. Blz. 68 F'kes meerijden (liftzuilen)
              2. Blz. 69 Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
              3. Blz. 70 Snelfietsroute Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
        4. Blz. 71 Beleidskaders
        5. Blz. 72 Meerjarenprogramma
        6. Blz. 73 Toelichting meerjarenprogramma
        7. Blz. 74 Ontwikkelingen
        8. Blz. 75 Wat mag het kosten?
      7. Blz. 76 4.3 Economie
        1. Blz. 77 Economie
        2. Blz. 78 Economische ontwikkeling, Infrastructuur en Organisatie
          1. Blz. 79 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 80 Verduurzaming bedrijven
              1. Blz. 81 Ondersteuning verduurzaming bedrijventerreinen
            2. Blz. 82 Vestigingsklimaat en Infrastructuur
              1. Blz. 83 Bereikbaarheid en Mobiliteit
              2. Blz. 84 Talentontwikkeling
              3. Blz. 85 Triple helix samenwerking
            3. Blz. 86 Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinen
              1. Blz. 87 Energielandschap de Kempen
              2. Blz. 88 Inzet bedrijfscontactfunctionaris
              3. Blz. 89 Ontwikkeling bedrijventerrein in gemeente Bladel
              4. Blz. 90 Samenwerking OBGB en Parkmanagement
              5. Blz. 91 Vestiging Maatschappelijke voorzieningen op KBP
            4. Blz. 92 Behoud voorzieningenniveau
              1. Blz. 93 Centrum Bladel: The Next Economy
              2. Blz. 94 Centrum Hapert: Een dorpse huiskamer
              3. Blz. 95 Detailhandel De Kempen
        3. Blz. 96 Promotie / Vrijetijdseconomie
          1. Blz. 97 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 98 De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
              1. Blz. 99 Gemeentebreed: Positionering
              2. Blz. 100 Kempisch uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie 2023-2027
              3. Blz. 101 Lokale uitvoering vrijetijdseconomie
        4. Blz. 102 Beleidskaders
        5. Blz. 103 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 104 Meerjarenprogramma
        7. Blz. 105 Toelichting meerjarenprogramma
        8. Blz. 106 Verbonden partijen
        9. Blz. 107 Wat mag het kosten?
      8. Blz. 108 4.4 Onderwijs
        1. Blz. 109 Onderwijs
        2. Blz. 110 Onderwijshuisvesting
          1. Blz. 111 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 112 Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden
              1. Blz. 113 Integraal huisvestingsplan
        3. Blz. 114 Onderwijs- en leerlingzaken
          1. Blz. 115 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 116 Leerlingenvervoer
              1. Blz. 117 Tevredenheidsonderzoek leerlingenvervoer
            2. Blz. 118 Leerplicht
            3. Blz. 119 Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
              1. Blz. 120 Laaggeletterdheid
              2. Blz. 121 Nationaal Programma Onderwijs (NPO)
              3. Blz. 122 Voorschoolse voorziening educatie (vve)
          2. Blz. 123 Beleidsindicatoren
        4. Blz. 124 Beleidskaders
        5. Blz. 125 Meerjarenprogramma
        6. Blz. 126 Toelichting meerjarenprogramma
        7. Blz. 127 Verbonden partijen
        8. Blz. 128 Wat mag het kosten?
      9. Blz. 129 4.5 Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 130 Sport, Cultuur en Recreatie
        2. Blz. 131 Sport en bewegen
          1. Blz. 132 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 133 Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
              1. Blz. 134 Accommodatie korfbalverenging KVC Hapert en Kunstgrasvelden sportpark Hapert
              2. Blz. 135 Beregening Sportvelden
              3. Blz. 136 Herinrichting sportpark Hoogeloon
              4. Blz. 137 Herontwikkeling sportpark Casteren
              5. Blz. 138 Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
              6. Blz. 139 Uitvoering van het sportakkoord (Kempenbreed)
          2. Blz. 140 Beleidskaders
        3. Blz. 141 Cultuur
          1. Blz. 142 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 143 Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
              1. Blz. 144 Voorzieningengebouw bij de molen in Hapert
            2. Blz. 145 Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
              1. Blz. 146 Aanpassen/uitbreiden gemeenschapshuis Casteren
              2. Blz. 147 Aanpassingen gemeenschapshuis Hoogeloon
              3. Blz. 148 Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
          2. Blz. 149 Beleidskaders
        4. Blz. 150 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 151 Meerjarenprogramma
        6. Blz. 152 Toelichting meerjarenprogramma
        7. Blz. 153 Verbonden partijen
        8. Blz. 154 Wat mag het kosten?
      10. Blz. 155 4.6 Sociaal Domein
        1. Blz. 156 Inleiding
        2. Blz. 157 Sociaal Domein
        3. Blz. 158 Participatie
          1. Blz. 159 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 160 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 161 Arbeidsparticipatie
              1. Blz. 162 Doorontwikkeling Wet Inburgering
              2. Blz. 163 Toekomstverkenning Kempenplus
              3. Blz. 164 Voortzetten werkwijze Social Return
            2. Blz. 165 Inburgering
            3. Blz. 166 Inkomen
          3. Blz. 167 Ontwikkelingen
          4. Blz. 168 Beleidskaders
        4. Blz. 169 Wmo
          1. Blz. 170 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 171 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 172 Maatwerkdienstverlening 18+
              1. Blz. 173 Complexe Casuïstiek
              2. Blz. 174 Dementie
              3. Blz. 175 Hulp bij het Huishouden
              4. Blz. 176 Indicatievrije Inloop
              5. Blz. 177 Mantelzorg
              6. Blz. 178 Senioren
              7. Blz. 179 Toegankelijkheid voor mensen met een beperking
          3. Blz. 180 Ontwikkelingen
          4. Blz. 181 Beleidskaders
        5. Blz. 182 Inkomensregelingen
          1. Blz. 183 Maatschappelijk effect
          2. Blz. 184 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 185 Armoedebestrijding
              1. Blz. 186 Uitvoering geven aan de nieuwe kadernota en het uitvoeringsprogramma Geldzorgen
              2. Blz. 187 Voortzetten project Speaking Minds
              3. Blz. 188 Voortzetten weesfietsenproject
          3. Blz. 189 Beleidskaders
          4. Blz. 190 Ontwikkelingen
        6. Blz. 191 Jeugd
          1. Blz. 192 Maatschappelijk Effect
          2. Blz. 193 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 194 In de gemeente Bladel kan ieder kind kansrijk, gezond en veilig opgroeien door een sterke pedagogische basis.
              1. Blz. 195 Evaluatie Meerjarenbeleidskader Jeugdhulp de Kempen 2020-2024 (inclusief twee verlengingsjaren)
              2. Blz. 196 Inkoop Spoed en Crisis
              3. Blz. 197 Kempenbranie
              4. Blz. 198 Regiovisie Samen voor Jeugd
              5. Blz. 199 STORM
              6. Blz. 200 Volksgezondheid
              7. Blz. 201 We geven in 2025 tegelijkertijd nog steeds uitvoering aan het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen, waarin per actielijn activiteiten zijn uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken. Daarbij focussen we extra op een aantal zaken.
          3. Blz. 202 Beleidskaders
          4. Blz. 203 Ontwikkelingen
        7. Blz. 204 Vrijwilligers
          1. Blz. 205 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 206 Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
              1. Blz. 207 Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
          2. Blz. 208 Beleidskaders
          3. Blz. 209 Ontwikkelingen
        8. Blz. 210 Beleidsindicatoren
        9. Blz. 211 Meerjarenprogramma
        10. Blz. 212 Toelichting meerjarenprogramma
        11. Blz. 213 Verbonden partijen
        12. Blz. 214 Wat mag het kosten?
      11. Blz. 215 4.7 Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 216 Volksgezondheid en Milieu
        2. Blz. 217 Volksgezondheid
          1. Blz. 218 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 219 Bladel Gezond! is de ambitie van de gemeente Bladel
              1. Blz. 220 AED dekking
              2. Blz. 221 Een Kansrijke Start in de Kempen
              3. Blz. 222 Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA)
              4. Blz. 223 Integraal Zorgakkoord (IZA) en ketenaanpakken
              5. Blz. 224 Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners in de regio (SKIP)
          2. Blz. 225 Verbonden Partijen
        3. Blz. 226 Riolering
          1. Blz. 227 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 228 Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
              1. Blz. 229 Uitvoering geven aan het Gemeentelijk Rioleringsplan (GRP)
          2. Blz. 230 Beleidskaders
        4. Blz. 231 Duurzaam grondstoffengebruik/afval
          1. Blz. 232 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 233 Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
              1. Blz. 234 Bewustwording vergroten en faciliteren
              2. Blz. 235 Evaluatie Kadernota Grondstoffen
          2. Blz. 236 Beleidskaders
          3. Blz. 237 Wat weten we nog meer?
        5. Blz. 238 Kwaliteit van de leefomgeving
          1. Blz. 239 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 240 Een goed woon en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
              1. Blz. 241 Beweegvriendelijke omgeving
              2. Blz. 242 Transitie Milieubeleid richting het definitieve Omgevingsplan
          2. Blz. 243 Beleidskaders
        6. Blz. 244 Klimaat
          1. Blz. 245 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 246 Klimaatadaptatie
              1. Blz. 247 Uitvoering geven aan het programma Klimaatadaptatie
          2. Blz. 248 Beleidskaders
          3. Blz. 249 Wat weten we nog meer?
        7. Blz. 250 Beleidsindicatoren
        8. Blz. 251 Meerjarenprogramma
        9. Blz. 252 Toelichting meerjarenprogramma
        10. Blz. 253 Verbonden partijen
        11. Blz. 254 Wat mag het kosten?
      12. Blz. 255 4.8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 256 Volkshuisvesting, Ruimtelijke ordening en Stedelijke vernieuwing
        2. Blz. 257 Bebouwd
          1. Blz. 258 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 259 Accommodatiecarrousel
              1. Blz. 260 Regie voeren op de accommodatiecarrousel
            2. Blz. 261 Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
              1. Blz. 262 Huisvesting nieuwkomers
              2. Blz. 263 Posthofontwikkeling
              3. Blz. 264 Realisatie Gemeenschapshuis aan de Markt
              4. Blz. 265 Stimuleren en ondersteunen ontwikkelingen
              5. Blz. 266 Uitvoering Kempische en Bladelse woonvisie
              6. Blz. 267 Uitvoering Omgevingswet
            3. Blz. 268 Realiseren van 2900 woningen in de periode tot en met 2040
              1. Blz. 269 Actualiseren van het woonbeleid
              2. Blz. 270 Schaalsprong
          2. Blz. 271 Beleidskaders
        3. Blz. 272 Onbebouwd
          1. Blz. 273 Wat willen we bereiken?
            1. Blz. 274 We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
              1. Blz. 275 Kempenland West
              2. Blz. 276 Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
              3. Blz. 277 Verbinding centrum Bladel met de Groene Long
              4. Blz. 278 Verhogen biodiversiteit
              5. Blz. 279 Verhogen waterstanden in natuurgebieden
              6. Blz. 280 Verminderen stikstofdepositie
          2. Blz. 281 Beleidskaders
        4. Blz. 282 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 283 Meerjarenprogramma
        6. Blz. 284 Toelichting meerjarenprogramma
        7. Blz. 285 Verbonden partijen
        8. Blz. 286 Wat mag het kosten?
      13. Blz. 287 4.9 Overhead en ondersteuning organisatie
        1. Blz. 288 Overhead en ondersteuning organisatie
        2. Blz. 289 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 290 De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces. De relatie van bedrijfsvoering met het primaire proces kenmerkt zich als een ‘klant-leverancier'
            1. Blz. 291 Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
            2. Blz. 292 Strategisch HR beleid
        3. Blz. 293 Beleidsindicatoren
        4. Blz. 294 Meerjarenprogramma
        5. Blz. 295 Toelichting op meerjarenprogramma
        6. Blz. 296 Verbonden partijen
        7. Blz. 297 Wat mag het kosten?
      14. Blz. 298 4.10 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        1. Blz. 299 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        2. Blz. 300 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 301 Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
            1. Blz. 302 Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
            2. Blz. 303 Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
            3. Blz. 304 Een reëel en structureel sluitende begroting.
        3. Blz. 305 Beleidskaders
        4. Blz. 306 Meerjarenprogramma
        5. Blz. 307 Toelichting meerjarenprogramma
        6. Blz. 308 Ontwikkelingen
        7. Blz. 309 Verbonden partijen
        8. Blz. 310 Wat mag het kosten?
    3. Blz. 311 5. Paragrafen
      1. Blz. 312 5.1 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 313 Beleid voor risicomanagement
        2. Blz. 314 Risicoprofiel
        3. Blz. 315 Risico-inventarisatie
        4. Blz. 316 Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
        5. Blz. 317 Weerstandsvermogen
        6. Blz. 318 Kengetallen en de signaleringswaarde
        7. Blz. 319 Financiële kengetallen
        8. Blz. 320 Conclusie houdbare financiële positie
      2. Blz. 321 5.2 Lokale heffingen
        1. Blz. 322 Inleiding
        2. Blz. 323 Algemene uitgangspunten
        3. Blz. 324 Ongebonden heffingen
        4. Blz. 325 Onroerende zaakbelastingen
        5. Blz. 326 Toeristenbelasting
        6. Blz. 327 Gebonden heffingen
        7. Blz. 328 Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
        8. Blz. 329 Rioolheffing
        9. Blz. 330 Afvalstoffenheffing
        10. Blz. 331 Leges
        11. Blz. 332 Leges onderbouwing
        12. Blz. 333 Kruissubsidiëring
        13. Blz. 334 Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
        14. Blz. 335 Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2025
      3. Blz. 336 5.3 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 337 Voorwoord
        2. Blz. 338 Organisatieontwikkeling
        3. Blz. 339 Overige bedrijfsvoeringsinformatie
        4. Blz. 340 Personeelsgegevens ambtelijke organisatie
        5. Blz. 341 Verbonden partijen
      4. Blz. 342 5.4 Financiering
        1. Blz. 343 Inleiding
        2. Blz. 344 Risicobeheer
        3. Blz. 345 Kasgeldlimiet
        4. Blz. 346 Renterisiconorm
        5. Blz. 347 Liquiditeitsrisico's
        6. Blz. 348 Risico's op verstrekte gemeentegaranties
        7. Blz. 349 Debiteurenrisico's
        8. Blz. 350 Renteresultaat
        9. Blz. 351 Overige informatie
      5. Blz. 352 5.5 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 353 Onderhoud kapitaalgoederen
      6. Blz. 354 5.6 Grondbeleid
        1. Blz. 355 Inleiding
        2. Blz. 356 Visie op grondbeleid
        3. Blz. 357 Gevoeligheidsanalyse
        4. Blz. 358 Risicobeheer
        5. Blz. 359 Tussentijdse winsten
        6. Blz. 360 BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
        7. Blz. 361 Bouwgrond in exploitaties (BIE)
        8. Blz. 362 Algemene reserve grondexploitaties
      7. Blz. 363 5.7 Verbonden partijen
        1. Blz. 364 Inleiding
        2. Blz. 365 Visie op verbonden partijen
        3. Blz. 366 Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
        4. Blz. 367 Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
        5. Blz. 368 Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost (GGD)
        6. Blz. 369 Metropoolregio Eindhoven
        7. Blz. 370 KempenPlus
        8. Blz. 371 Samenwerking Kempengemeenten
        9. Blz. 372 Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB)
        10. Blz. 373 Stichting Bureau Inkoop en Aanbestedingen Zuidoost-Brabant (BIZOB)
        11. Blz. 374 Stichting Zorg en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost (ZVHBZO)
        12. Blz. 375 Privaatrechtelijke verbondenheden
        13. Blz. 376 NV Bank Nederlandse Gemeenten (BNG)
        14. Blz. 377 NV Brabant Water
        15. Blz. 378 Coöperatieve Bosgroep Zuid Nederland U.A.
      8. Blz. 379 5.8 Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid
        1. Blz. 380 Inleiding
        2. Blz. 381 Actieve openbaarmaking
        3. Blz. 382 Passieve openbaarmaking
        4. Blz. 383 Verbetering van de informatiehuishouding
      9. Blz. 384 5.9 Energietransitie
        1. Blz. 385 Wat gaan we doen?
        2. Blz. 386 Wat willen we bereiken?
          1. Blz. 387 In de gemeente Bladel hebben we in 2030 de CO2-uitstoot met 49% gereduceerd ten opzichte van 1990.
            1. Blz. 388 Thema Elektriciteit
            2. Blz. 389 Thema RES
            3. Blz. 390 Thema warmte
        3. Blz. 391 Kadernota Energie en Klimaat
      10. Blz. 392 5.10 Majeure projecten
        1. Blz. 393 Egyptische Poort
        2. Blz. 394 Gemeenschapshuis aan de Markt
        3. Blz. 395 Herinrichting N284
    4. Blz. 396 6. Financiële begroting
      1. Blz. 397 6.1 Toelichting begroting (baten en lasten)
        1. Blz. 398 Toelichting op overzicht baten en lasten
      2. Blz. 399 6.2 Overzicht geraamde baten en lasten op hoofdtaakniveau
        1. Blz. 400 Overzicht geraamde baten en lasten
      3. Blz. 401 6.3 Overzicht incidentele baten en lasten
        1. Blz. 402 Overzicht incidentele baten en lasten
      4. Blz. 403 6.4 Overzicht reserves
        1. Blz. 404 Overzicht reserves
        2. Blz. 405 Algemene reserve
        3. Blz. 406 Bestemmingsreserves
        4. Blz. 407 Reserve kapitaallasten investeringen
        5. Blz. 408 Algemene reserve grondexploitaties
        6. Blz. 409 Reserve duurzaamheid
        7. Blz. 410 Reserve ruimtelijke kwaliteit buitengebied
        8. Blz. 411 Reserve generatiepact
        9. Blz. 412 Recapitulatie reserves
      5. Blz. 413 6.5 Overzicht voorzieningen
        1. Blz. 414 Voorzieningen
        2. Blz. 415 Voorzieningen voor risico's ter zake van verplichtingen en verliezen
        3. Blz. 416 Voorzieningen voor verplichtingen en verliezen die redelijkerwijs te schatten zijn
        4. Blz. 417 Voorziening dubieuze debiteuren (incl. KempenPlus)
        5. Blz. 418 Voorziening wethouderspensioenen
        6. Blz. 419 Voorziening verlofsparen
        7. Blz. 420 Voorzieningen voor vervangingsinvesteringen, waarvoor een heffing wordt geheven
        8. Blz. 421 Verliezen voor gelijkmatige verdeling van lasten
        9. Blz. 422 Voorziening onderhoud wegen
        10. Blz. 423 Voorziening onderhoud gemeentelijke gebouwen
        11. Blz. 424 Voorzieningen wegens van derden verkregen middelen
        12. Blz. 425 Egalisatie voorziening afvalstoffenheffing
        13. Blz. 426 Egalisatie voorziening riolering
        14. Blz. 427 Recapitulatie voorzieningen
      6. Blz. 428 6.6 Investeringen
        1. Blz. 429 Investeringen
      7. Blz. 430 6.7 Geprognosticeerde balans
        1. Blz. 431 Geprognosticeerde balans
      8. Blz. 432 6.8 Emu-saldo
        1. Blz. 433 Emu-saldo
      9. Blz. 434 6.9 Stille reserves
        1. Blz. 435 Stille reserves
      10. Blz. 436 6.10 Langlopende financiële rechten en verplichtingen
        1. Blz. 437 Langlopende financiële rechten en verplichtingen
    5. Blz. 438 Bijlagen
      1. Blz. 439 Bijlagen
        1. Blz. 440 1. Overzicht geraamde baten en lasten per (hoofd-)taakveld
        2. Blz. 441 2. Meerjarenprogramma 2024-2028
        3. Blz. 442 3. Prognose verloop algemene reserve
        4. Blz. 443 4. Subsidiejaarprogramma welzijn 2025
        5. Blz. 444 5. Woningbouwprogramma
        6. Blz. 445 6. Afkortingenlijst
    6. Activiteiten
    7. Zoeken
    8. Publicatie bijlagen
    9. Contact
    10. PrivacyStatement
    11. Sitemap