Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2023
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Bestuur en ondersteuning
        1. Blz. 4 Algemeen
        2. Blz. 5 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 6 Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie.
            1. Blz. 7 Financieel gezonde gemeente
            2. Blz. 8 Rechtmatigheidsverantwoording college
        3. Blz. 9 Voortgang realisatie investeringen
        4. Blz. 10 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 11 Verbonden partijen
        6. Blz. 12 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      2. Blz. 13 Veiligheid
        1. Blz. 14 Algemeen
        2. Blz. 15 Preventie en vergunningverlening
          1. Blz. 16 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 17 Het verbeteren van de veiligheid in de gemeente Bladel en het vergroten van het gevoel van veiligheid van de inwoners en bezoekers van de gemeente.
              1. Blz. 18 Brandveiligheid
              2. Blz. 19 Buurtpreventie
              3. Blz. 20 Crisisbeheersing
              4. Blz. 21 Cybercrime en cybersecurity
              5. Blz. 22 Georganiseerde criminaliteit
              6. Blz. 23 High Impact Crimes (HIC)
              7. Blz. 24 Jeugd in relatie tot overlast, criminaliteit en middelengebruik
              8. Blz. 25 Personen met verward gedrag
              9. Blz. 26 Polarisatie, radicalisering en maatschappelijke onrust
        3. Blz. 27 Handhaving
          1. Blz. 28 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 29 Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving.
              1. Blz. 30 Repressief handhaven
        4. Blz. 31 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 32 Verbonden partijen
        6. Blz. 33 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      3. Blz. 34 Verkeer en vervoer
        1. Blz. 35 Algemeen
        2. Blz. 36 Infrastructuur
          1. Blz. 37 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 38 Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
              1. Blz. 39 Aanpassing Oude Provincialeweg Hapert
              2. Blz. 40 Energietransitie - Elektriciteit: we brengen onze infrastructuur op orde voor de toekomstige ontwikkelingen rond de opwekking van energie
              3. Blz. 41 Realiseren de Hoeve Netersel
              4. Blz. 42 Uitvoering geven aan de nieuwe verkeersvisie
              5. Blz. 43 Uitvoering herinrichting N284
              6. Blz. 44 Verbetering/gepland onderhoud wegen
              7. Blz. 45 Verbreden fietspaden Cartierheide
              8. Blz. 46 Vervanging openbare verlichting
        3. Blz. 47 Gedrag/Gebruik Infrastructuur
          1. Blz. 48 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 49 Energietransitie - In 2030 is een reductie van 4.132 ton CO2 emissie behaald binnen deze sector t.o.v. 2020.
              1. Blz. 50 Uitvoering geven aan de energietransitie voor verkeer en vervoer
            2. Blz. 51 Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
              1. Blz. 52 Herinrichten N284
              2. Blz. 53 Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
              3. Blz. 54 Realiseren van schoolzones
            3. Blz. 55 Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
              1. Blz. 56 Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
              2. Blz. 57 Snelfietsroute Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
              3. Blz. 58 Lanceren meerij-app
        4. Blz. 59 Voortgang realisatie investeringen
        5. Blz. 60 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 61 Verbonden partijen
        7. Blz. 62 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      4. Blz. 63 Economie
        1. Blz. 64 Algemeen
        2. Blz. 65 Economische ontwikkeling, infrastructuur en Organisatie
          1. Blz. 66 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 67 Behoud voorzieningenniveau
              1. Blz. 68 Reduceren m2 detailhandel buiten winkelgebieden
              2. Blz. 69 Creëren van een centrumgevoel
              3. Blz. 70 Optimale randvoorwaarden voor centrumgebieden realiseren
              4. Blz. 71 Realiseren compacte winkelgebieden Hapert en Bladel
            2. Blz. 72 Verduurzaming bedrijven
              1. Blz. 73 Energietransitie - In 2030 is een reductie van 6.900 ton CO2 gerealiseerd t.o.v. 2020 in de sector Industrie.
            3. Blz. 74 Vestigingsklimaat en infrastructuur
              1. Blz. 75 Bereikbaarheid en Mobiliteit
              2. Blz. 76 Talentontwikkeling
              3. Blz. 77 Triple helix samenwerking
            4. Blz. 78 Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
              1. Blz. 79 Aantrekkelijke en duurzame bedrijventerreinen in gemeente Bladel
              2. Blz. 80 Nieuw aanbod van bedrijfskavels in de Kempen
            5. Blz. 81 We zijn en blijven een topregio met een uitstekend internationaal vestigingsklimaat (Bladel- Brabantse Kempen- Brainport).
        3. Blz. 82 Promotie / Vrijetijdseconomie
          1. Blz. 83 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 84 De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
              1. Blz. 85 Uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie (VTE)
              2. Blz. 86 Regiopromotie
        4. Blz. 87 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 88 Verbonden partijen
        6. Blz. 89 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      5. Blz. 90 Onderwijs
        1. Blz. 91 Algemeen
        2. Blz. 92 Onderwijshuisvesting
          1. Blz. 93 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 94 Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden.
              1. Blz. 95 Integraal huisvestingsplan
        3. Blz. 96 Onderwijs- en leerlingzaken
          1. Blz. 97 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 98 Leerlingenvervoer
              1. Blz. 99 Leerlingenvervoer
            2. Blz. 100 Leerplicht
              1. Blz. 101 Leerplicht
            3. Blz. 102 Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
              1. Blz. 103 Laaggeletterdheid
              2. Blz. 104 Voorschoolse voorziening educatie (vve)
              3. Blz. 105 Nationaal Programma Onderwijs (NPO)
        4. Blz. 106 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 107 Verbonden partijen
        6. Blz. 108 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      6. Blz. 109 Sport, cultuur en recreatie
        1. Blz. 110 Algemeen
        2. Blz. 111 Sport en bewegen
          1. Blz. 112 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 113 Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
              1. Blz. 114 Aanleg kunstgras voetbalveld op sportpark Hapert
              2. Blz. 115 Fusie korfbalverenigingen Hapert en Hoogeloon
              3. Blz. 116 Herontwikkeling sportpark Netersel
              4. Blz. 117 Herontwikkeling sportpark Casteren
              5. Blz. 118 Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
              6. Blz. 119 Uitvoering van het sportakkoord (Kempenbreed)
              7. Blz. 120 Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
        3. Blz. 121 Cultuur
          1. Blz. 122 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 123 Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
              1. Blz. 124 Beschermen van het cultuurhistorisch erfgoed van Bladel
            2. Blz. 125 Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
              1. Blz. 126 Uitvoering geven aan de aansturing van de combinatiefunctionaris cultuur
              2. Blz. 127 Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
        4. Blz. 128 Voortgang realisatie investeringen
        5. Blz. 129 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 130 Verbonden partijen
        7. Blz. 131 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      7. Blz. 132 Sociaal domein
        1. Blz. 133 Algemeen
        2. Blz. 134 Participatie
          1. Blz. 135 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 136 Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk.
              1. Blz. 137 Toegankelijke individuele ondersteuning
            2. Blz. 138 Arbeidsparticipatie: Kempenplus & praktijkhuis
              1. Blz. 139 Evaluatie Wet Inburgering
              2. Blz. 140 Gefaseerde implementatie Garantiebanenproject Bladel
              3. Blz. 141 Praktijkhuis Bladel
              4. Blz. 142 Voortzetten en zo nodig bijstellen trainings- en diagnose traject TalentPlus
              5. Blz. 143 Voortzetten werkwijze Social Return
            3. Blz. 144 Mantelzorg
              1. Blz. 145 Waarderen en ondersteunen
            4. Blz. 146 Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
              1. Blz. 147 Evaluatie invulling indicatievrije inloop
        3. Blz. 148 Wmo
          1. Blz. 149 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 150 Aanpak complexe casuïstiek
              1. Blz. 151 Partners maatschappelijk veld
            2. Blz. 152 Maatwerkdienstverlening 18+
              1. Blz. 153 Wmo begeleiding
              2. Blz. 154 Wmo Beschermd Wonen
            3. Blz. 155 Zorgloket
              1. Blz. 156 Cliënterervaringsonderzoek
        4. Blz. 157 Inkomensregelingen
          1. Blz. 158 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 159 Armoedebestrijding
              1. Blz. 160 Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
              2. Blz. 161 De eenmalige energietoeslag
              3. Blz. 162 Nieuwsbrief geldzaken (preventie)
              4. Blz. 163 Collectieve zorgverzekering
              5. Blz. 164 Speaking Minds
              6. Blz. 165 Pilot vroegsignalering
              7. Blz. 166 Schuldhulpverlening
              8. Blz. 167 Ondersteuning gedupeerde toeslagenaffaire
              9. Blz. 168 Participatieregeling 18+
              10. Blz. 169 Aanvalsplan armoedebestrijding
        5. Blz. 170 Jeugd
          1. Blz. 171 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 172 Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
              1. Blz. 173 In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
              2. Blz. 174 Evaluatie en actualisatie meerjarenbeleidskader jeugd
              3. Blz. 175 Uitvoering geven aan de beleidsnotitie Kempenbranie
              4. Blz. 176 Samen voor Jeugd (regionaal en landelijk)
        6. Blz. 177 Vrijwilligers
          1. Blz. 178 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 179 Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
              1. Blz. 180 Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
        7. Blz. 181 Ontwikkelingen
        8. Blz. 182 Voortgang realisatie investeringen
        9. Blz. 183 Beleidsindicatoren
        10. Blz. 184 Verbonden partijen
        11. Blz. 185 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      8. Blz. 186 Volksgezondheid en milieu
        1. Blz. 187 Algemeen
        2. Blz. 188 Volksgezondheid
          1. Blz. 189 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 190 Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
              1. Blz. 191 Het actualiseren van het lokaal gezondheidsbeleid (LGB)
              2. Blz. 192 Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
              3. Blz. 193 Een Kansrijke Start in de Kempen
              4. Blz. 194 Het Kempisch Preventieakkoord evalueren
        3. Blz. 195 Riolering
          1. Blz. 196 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 197 Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
              1. Blz. 198 Invulling van klimaatadaptatie, door betere waterstructuren aan te leggen
              2. Blz. 199 Klimaatadaptatie door participatie
              3. Blz. 200 Uitvoeringsplan GRP 2021-2025
              4. Blz. 201 Tussenevaluatie GRP 2021-2025
        4. Blz. 202 Duurzaam grondstoffengebruik/afval
          1. Blz. 203 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 204 Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
              1. Blz. 205 Een gezamenlijk grondstoffencentrum realiseren
              2. Blz. 206 Zwerfafval
        5. Blz. 207 Kwaliteit van de leefomgeving
          1. Blz. 208 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 209 Een goed woon- en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
              1. Blz. 210 Beweegvriendelijke omgeving
              2. Blz. 211 De taken die naar ons toekomen met de omgevingswet op het gebied van de Wet Bodembescherming borgen in onze werkzaamheden.
        6. Blz. 212 Klimaat
          1. Blz. 213 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 214 Energietransitie - in 2030 49% minder CO2 uitstoten t.o.v. 1990, conform de ambitie van het Nationaal Klimaatakkoord.
              1. Blz. 215 Uitvoeringsprogramma klimaat en energie
            2. Blz. 216 Klimaatadaptatie
              1. Blz. 217 Uitvoeringsprogramma klimaatadaptatie opstellen
        7. Blz. 218 Voortgang realisatie investeringen
        8. Blz. 219 Beleidsindicatoren
        9. Blz. 220 Verbonden partijen
        10. Blz. 221 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      9. Blz. 222 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke vernieuwing
        1. Blz. 223 Algemeen
        2. Blz. 224 Bebouwd
          1. Blz. 225 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 226 Energietransitie - We willen een emissiereductie voor de sector gebouwde omgeving behalen van 6.500 ton CO2.
              1. Blz. 227 Uitvoering geven aan de energietransitie voor de bebouwde omgeving
            2. Blz. 228 Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
              1. Blz. 229 Nieuwe ontwikkelingen
              2. Blz. 230 Centrum Hapert
              3. Blz. 231 Voorbereiden invoering Omgevingswet
              4. Blz. 232 We actualiseren het bestemmingsplan voor het buitengebied
              5. Blz. 233 Woningbouwprogramma
              6. Blz. 234 Evaluatie en actualisatie Kempische en Bladelse woonvisie
              7. Blz. 235 Huisvesting statushouders
              8. Blz. 236 Realisatie Gemeenschapshuis aan de Markt
              9. Blz. 237 Accommodatiecarrousel
              10. Blz. 238 Posthofontwikkeling
        3. Blz. 239 Onbebouwd
          1. Blz. 240 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 241 Energietransitie - Landbouw en Natuur: reductie emissie broeikasgassen van 1.500 ton CO2 in 2030 t.o.v. 2020.
              1. Blz. 242 We werken aan de reductie van broeikasgassen.
            2. Blz. 243 We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
              1. Blz. 244 Het landschapsbeleidsplan en landschapsontwikkelplan worden meegenomen in de nieuwe omgevingsvisie
              2. Blz. 245 Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
              3. Blz. 246 Verbinding centrum Bladel met de Groene Long
              4. Blz. 247 Verhogen biodiversiteit
              5. Blz. 248 Verhogen waterstanden in natuurgebieden
              6. Blz. 249 Verminderen stikstofdepositie
        4. Blz. 250 Voortgang realisatie investeringen
        5. Blz. 251 Beleidsindicatoren
        6. Blz. 252 Verbonden partijen
        7. Blz. 253 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      10. Blz. 254 Overhead en ondersteuning organisatie
        1. Blz. 255 Algemeen
        2. Blz. 256 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 257 De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces (klant-leverancier).
            1. Blz. 258 Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
            2. Blz. 259 Strategisch HR beleid
        3. Blz. 260 Voortgang realisatie investeringen
        4. Blz. 261 Beleidsindicatoren
        5. Blz. 262 Verbonden partijen
        6. Blz. 263 Wat heeft het beleidsveld gekost?
      11. Blz. 264 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
        1. Blz. 265 Algemeen
        2. Blz. 266 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 267 Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
            1. Blz. 268 Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
            2. Blz. 269 Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
            3. Blz. 270 Een reëel en structureel sluitende begroting.
        3. Blz. 271 Beleidskaders
        4. Blz. 272 Wat heeft het beleidsveld gekost?
    2. Blz. 273 Voorwoord en leeswijzer
      1. Blz. 274 Voorwoord
        1. Blz. 275 Algemeen
        2. Blz. 276 Verantwoording over de uitvoering van het beleid
        3. Blz. 277 Positief resultaat jaarrekening
        4. Blz. 278 Leeswijzer
    3. Blz. 279 Financieel resultaat
      1. Blz. 280 Financieel resultaat nader beschouwd
        1. Blz. 281 -
        2. Blz. 282 Belangrijkste afwijkingen
        3. Blz. 283 Resultaatbestemming
    4. Blz. 284 Paragrafen
      1. Blz. 285 1. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 286 Beleid voor risicomanagement
        2. Blz. 287 Risico-inventarisatie
        3. Blz. 288 Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
        4. Blz. 289 Weerstandsvermogen
        5. Blz. 290 Kengetal en de signaleringswaarde
        6. Blz. 291 Financiële kengetallen
        7. Blz. 292 Beoordelen samenhang kengetallen
      2. Blz. 293 2. Lokale heffingen
        1. Blz. 294 Voorwoord
        2. Blz. 295 Ongebonden heffingen
        3. Blz. 296 - Onroerende zaakbelastingen
        4. Blz. 297 - Toeristenbelasting
        5. Blz. 298 Gebonden heffingen
        6. Blz. 299 - Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
        7. Blz. 300 - Rioolheffing
        8. Blz. 301 - Afvalstoffenheffing
        9. Blz. 302 - Leges
        10. Blz. 303 Leges nadere analyse
        11. Blz. 304 Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
        12. Blz. 305 Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2023
        13. Blz. 306 Lokale lastendruk
      3. Blz. 307 3. Bedrijfsvoering
        1. Blz. 308 Voorwoord
        2. Blz. 309 Organisatiebeleid
        3. Blz. 310 Rechtmatigheidsverantwoording
        4. Blz. 311 Verbonden partijen
      4. Blz. 312 4. Financiering
        1. Blz. 313 Inleiding
        2. Blz. 314 Risicobeheer
        3. Blz. 315 - Renterisico's op vlottende schuld (kasgeldlimiet)
        4. Blz. 316 - Renterisico's op vaste schuld (renterisiconorm)
        5. Blz. 317 - Liquiditeitsrisico's
        6. Blz. 318 Financieringspositie / Leningenportefeuille
        7. Blz. 319 Renteresultaat
        8. Blz. 320 Uitzettingen / beleggingen en overig liquiditeitenbeheer
      5. Blz. 321 5. Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 322 Onderhoud kapitaalgoederen
      6. Blz. 323 6. Grondbeleid
        1. Blz. 324 Inleiding
        2. Blz. 325 Grondexploitaties
        3. Blz. 326 BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
        4. Blz. 327 Visie op grondbeleid
        5. Blz. 328 Meerjarenprognose grondexploitaties (MPG)
        6. Blz. 329 Bouwgrond exploitaties (BIE)
        7. Blz. 330 Grondexploitaties in voorbereiding
        8. Blz. 331 Tussentijdse winsten
        9. Blz. 332 Voorziening tekorten grondexploitatie
        10. Blz. 333 Algemene reserve grondexploitaties
        11. Blz. 334 Gevoeligheidsanalyse
        12. Blz. 335 Risicobeheer
      7. Blz. 336 7. Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid
        1. Blz. 337 Voorwoord
        2. Blz. 338 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 339 Wet open overheid
            1. Blz. 340 Verantwoording Woo
      8. Blz. 341 8. Verbonden partijen
        1. Blz. 342 Inleiding
        2. Blz. 343 Visie op verbonden partijen
        3. Blz. 344 Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
        4. Blz. 345 Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
        5. Blz. 346 Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost
        6. Blz. 347 Metropoolregio Eindhoven
        7. Blz. 348 KempenPlus
        8. Blz. 349 Kempisch Bedrijvenpark
        9. Blz. 350 Samenwerking Kempengemeenten
        10. Blz. 351 Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
        11. Blz. 352 BIZOB
        12. Blz. 353 Privaatrechtelijke verbondenheden
        13. Blz. 354 NV Bank Nederlandse Gemeenten
        14. Blz. 355 NV Brabant Water
        15. Blz. 356 Cooperatie Bosgroep Zuid-Nederland UA
      9. Blz. 357 9. Rekenkamerrapporten
        1. Blz. 358 Inleiding
        2. Blz. 359 Woonbeleid
        3. Blz. 360 Implementatie van de omgevingswet
        4. Blz. 361 De staat van de ondersteuning van de volksvertegenwoordiging in het decentraal bestuur
    5. Blz. 362 Jaarrekening
      1. Blz. 363 Balans
        1. Blz. 364 Balans per 31 december 2023
          1. Blz. 365 Balans activa
          2. Blz. 366 Balans passiva
        2. Blz. 367 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 368 Grondslagen
        3. Blz. 369 Toelichting op de balans per 31 december 2023
          1. Blz. 370 Vaste activa
          2. Blz. 371 Immateriële vaste activa
          3. Blz. 372 Materiële vaste activa
          4. Blz. 373 Financiële vaste activa
          5. Blz. 374 Vlottende activa
          6. Blz. 375 Voorraden
          7. Blz. 376 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          8. Blz. 377 Schatkistbankieren / Drempelbedrag
          9. Blz. 378 Liquide middelen
          10. Blz. 379 Overlopende activa
          11. Blz. 380 Vaste passiva
          12. Blz. 381 Eigen vermogen
          13. Blz. 382 Voorzieningen
          14. Blz. 383 Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
          15. Blz. 384 Vlottende passiva
          16. Blz. 385 Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          17. Blz. 386 Overlopende passiva
          18. Blz. 387 Aan natuurlijke en rechtspersonen verstrekte borgstellingen of garantstellingen
        4. Blz. 388 Emu-saldo
          1. Blz. 389 Emu-saldo
        5. Blz. 390 Niet uit de balans blijkende rechten en verplichtingen
          1. Blz. 391 Niet uit de balans blijkende belangrijke rechten en verplichtingen
      2. Blz. 392 Overzicht van baten en lasten en toelichting
        1. Blz. 393 Gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 394 Het gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
          2. Blz. 395 Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
          3. Blz. 396 Mutaties reserves
        2. Blz. 397 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 398 Algemeen
          2. Blz. 399 Bestuur
          3. Blz. 400 Veiligheid
          4. Blz. 401 Verkeer en vervoer
          5. Blz. 402 Economie
          6. Blz. 403 Onderwijs
          7. Blz. 404 Sport, cultuur en recreatie
          8. Blz. 405 Sociaal domein
          9. Blz. 406 Volksgezondheid en milieu
          10. Blz. 407 VHROSV
          11. Blz. 408 Overhead
          12. Blz. 409 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 410 Toelichting op investerings- en projectbudgetten
          1. Blz. 411 Toelichting op investerings- en projectbudgetten
          2. Blz. 412 Toelichting Bestuur en ondersteuning
          3. Blz. 413 Toelichting Verkeer en vervoer
          4. Blz. 414 Toelichting economie
          5. Blz. 415 Toelichting Sport, cultuur en recreatie
          6. Blz. 416 Toelichting Sociaal domein
          7. Blz. 417 Toelichting Volksgezondheid en milieu
          8. Blz. 418 Toelichting VHROSV
          9. Blz. 419 Toelichting Overhead
        4. Blz. 420 Overzicht aanwending onvoorzien
          1. Blz. 421 Overzicht aanwending onvoorzien
        5. Blz. 422 Overzicht van incidentele baten en lasten
          1. Blz. 423 Incidentele baten en lasten
        6. Blz. 424 Informatie Wet normering topinkomens (WNT)
          1. Blz. 425 Verantwoordingsinformatie WNT
          2. Blz. 426 1a. Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking en leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking vanaf 13e maand van de functievervulling
          3. Blz. 427 1b. Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking in de periode kalendermaanden 1 t/m 12
          4. Blz. 428 Overige rapportageverplichtingen op grond de WNT
      3. Blz. 429 Begrotingsrechtmatigheid
        1. Blz. 430 -
        2. Blz. 431 Analyse begrotingsrechtmatigheid / exploitatie
        3. Blz. 432 Analyse begrotingsrechtmatigheid / investeringen
        4. Blz. 433 Concluderend
      4. Blz. 434 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 435 Verantwoordelijkheid college van burgemeester en wethouders
        2. Blz. 436 Bevindingen
      5. Blz. 437 Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen
        1. Blz. 438 SiSa
      6. Blz. 439 Controleverklaring van de onafhankelijke accountant
        1. Blz. 440 Verklaring over de jaarstukken
    6. Blz. 441 Bijlagen
      1. Blz. 442 1. Overzicht afschrijvingstermijnen
        1. Blz. 443 Overzicht afschrijvingstermijnen
      2. Blz. 444 2. Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 445 Overzicht gerealiseerde baten en lasten per beleidsveld
      3. Blz. 446 3. Evaluatie startersleningen
        1. Blz. 447 Startersleningen
      4. Blz. 448 4. Afkortingen
        1. Blz. 449 Afkortingen
    7. Activiteiten
    8. Zoeken
    9. Publicatie bijlagen
    10. Contact
    11. PrivacyStatement
    12. Sitemap