-
Blz. 1
Jaarstukken 2023
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 4
Algemeen
-
Blz. 5
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 6
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie.
-
Blz. 7
Financieel gezonde gemeente
-
Blz. 8
Rechtmatigheidsverantwoording college
-
Blz. 9
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 10
Beleidsindicatoren
-
Blz. 11
Verbonden partijen
-
Blz. 12
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 13
Veiligheid
-
Blz. 14
Algemeen
-
Blz. 15
Preventie en vergunningverlening
-
Blz. 16
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 17
Het verbeteren van de veiligheid in de gemeente Bladel en het vergroten van het gevoel van veiligheid van de inwoners en bezoekers van de gemeente.
-
Blz. 18
Brandveiligheid
-
Blz. 19
Buurtpreventie
-
Blz. 20
Crisisbeheersing
-
Blz. 21
Cybercrime en cybersecurity
-
Blz. 22
Georganiseerde criminaliteit
-
Blz. 23
High Impact Crimes (HIC)
-
Blz. 24
Jeugd in relatie tot overlast, criminaliteit en middelengebruik
-
Blz. 25
Personen met verward gedrag
-
Blz. 26
Polarisatie, radicalisering en maatschappelijke onrust
-
Blz. 27
Handhaving
-
Blz. 28
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 29
Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving.
-
Blz. 30
Repressief handhaven
-
Blz. 31
Beleidsindicatoren
-
Blz. 32
Verbonden partijen
-
Blz. 33
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 34
Verkeer en vervoer
-
Blz. 35
Algemeen
-
Blz. 36
Infrastructuur
-
Blz. 37
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 38
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, heel en schoon.
-
Blz. 39
Aanpassing Oude Provincialeweg Hapert
-
Blz. 40
Energietransitie - Elektriciteit: we brengen onze infrastructuur op orde voor de toekomstige ontwikkelingen rond de opwekking van energie
-
Blz. 41
Realiseren de Hoeve Netersel
-
Blz. 42
Uitvoering geven aan de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 43
Uitvoering herinrichting N284
-
Blz. 44
Verbetering/gepland onderhoud wegen
-
Blz. 45
Verbreden fietspaden Cartierheide
-
Blz. 46
Vervanging openbare verlichting
-
Blz. 47
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
-
Blz. 48
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 49
Energietransitie - In 2030 is een reductie van 4.132 ton CO2 emissie behaald binnen deze sector t.o.v. 2020.
-
Blz. 50
Uitvoering geven aan de energietransitie voor verkeer en vervoer
-
Blz. 51
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
-
Blz. 52
Herinrichten N284
-
Blz. 53
Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 54
Realiseren van schoolzones
-
Blz. 55
Het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in het ‘daily urban system’ van de regio.
-
Blz. 56
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
-
Blz. 57
Snelfietsroute Reusel-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
-
Blz. 58
Lanceren meerij-app
-
Blz. 59
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 60
Beleidsindicatoren
-
Blz. 61
Verbonden partijen
-
Blz. 62
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 63
Economie
-
Blz. 64
Algemeen
-
Blz. 65
Economische ontwikkeling, infrastructuur en Organisatie
-
Blz. 66
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 67
Behoud voorzieningenniveau
-
Blz. 68
Reduceren m2 detailhandel buiten winkelgebieden
-
Blz. 69
Creëren van een centrumgevoel
-
Blz. 70
Optimale randvoorwaarden voor centrumgebieden realiseren
-
Blz. 71
Realiseren compacte winkelgebieden Hapert en Bladel
-
Blz. 72
Verduurzaming bedrijven
-
Blz. 73
Energietransitie - In 2030 is een reductie van 6.900 ton CO2 gerealiseerd t.o.v. 2020 in de sector Industrie.
-
Blz. 74
Vestigingsklimaat en infrastructuur
-
Blz. 75
Bereikbaarheid en Mobiliteit
-
Blz. 76
Talentontwikkeling
-
Blz. 77
Triple helix samenwerking
-
Blz. 78
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinenmarkt
-
Blz. 79
Aantrekkelijke en duurzame bedrijventerreinen in gemeente Bladel
-
Blz. 80
Nieuw aanbod van bedrijfskavels in de Kempen
-
Blz. 81
We zijn en blijven een topregio met een uitstekend internationaal vestigingsklimaat (Bladel- Brabantse Kempen- Brainport).
-
Blz. 82
Promotie / Vrijetijdseconomie
-
Blz. 83
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 84
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
-
Blz. 85
Uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie (VTE)
-
Blz. 86
Regiopromotie
-
Blz. 87
Beleidsindicatoren
-
Blz. 88
Verbonden partijen
-
Blz. 89
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 90
Onderwijs
-
Blz. 91
Algemeen
-
Blz. 92
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 93
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 94
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden.
-
Blz. 95
Integraal huisvestingsplan
-
Blz. 96
Onderwijs- en leerlingzaken
-
Blz. 97
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 98
Leerlingenvervoer
-
Blz. 99
Leerlingenvervoer
-
Blz. 100
Leerplicht
-
Blz. 101
Leerplicht
-
Blz. 102
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid, en voorschoolse voorzieningen)
-
Blz. 103
Laaggeletterdheid
-
Blz. 104
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
-
Blz. 105
Nationaal Programma Onderwijs (NPO)
-
Blz. 106
Beleidsindicatoren
-
Blz. 107
Verbonden partijen
-
Blz. 108
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 109
Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 110
Algemeen
-
Blz. 111
Sport en bewegen
-
Blz. 112
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 113
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
-
Blz. 114
Aanleg kunstgras voetbalveld op sportpark Hapert
-
Blz. 115
Fusie korfbalverenigingen Hapert en Hoogeloon
-
Blz. 116
Herontwikkeling sportpark Netersel
-
Blz. 117
Herontwikkeling sportpark Casteren
-
Blz. 118
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
-
Blz. 119
Uitvoering van het sportakkoord (Kempenbreed)
-
Blz. 120
Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
-
Blz. 121
Cultuur
-
Blz. 122
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 123
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
-
Blz. 124
Beschermen van het cultuurhistorisch erfgoed van Bladel
-
Blz. 125
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
-
Blz. 126
Uitvoering geven aan de aansturing van de combinatiefunctionaris cultuur
-
Blz. 127
Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
-
Blz. 128
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 129
Beleidsindicatoren
-
Blz. 130
Verbonden partijen
-
Blz. 131
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 132
Sociaal domein
-
Blz. 133
Algemeen
-
Blz. 134
Participatie
-
Blz. 135
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 136
Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk.
-
Blz. 137
Toegankelijke individuele ondersteuning
-
Blz. 138
Arbeidsparticipatie: Kempenplus & praktijkhuis
-
Blz. 139
Evaluatie Wet Inburgering
-
Blz. 140
Gefaseerde implementatie Garantiebanenproject Bladel
-
Blz. 141
Praktijkhuis Bladel
-
Blz. 142
Voortzetten en zo nodig bijstellen trainings- en diagnose traject TalentPlus
-
Blz. 143
Voortzetten werkwijze Social Return
-
Blz. 144
Mantelzorg
-
Blz. 145
Waarderen en ondersteunen
-
Blz. 146
Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
-
Blz. 147
Evaluatie invulling indicatievrije inloop
-
Blz. 148
Wmo
-
Blz. 149
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 150
Aanpak complexe casuïstiek
-
Blz. 151
Partners maatschappelijk veld
-
Blz. 152
Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 153
Wmo begeleiding
-
Blz. 154
Wmo Beschermd Wonen
-
Blz. 155
Zorgloket
-
Blz. 156
Cliënterervaringsonderzoek
-
Blz. 157
Inkomensregelingen
-
Blz. 158
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 159
Armoedebestrijding
-
Blz. 160
Uitvoering geven aan de kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 161
De eenmalige energietoeslag
-
Blz. 162
Nieuwsbrief geldzaken (preventie)
-
Blz. 163
Collectieve zorgverzekering
-
Blz. 164
Speaking Minds
-
Blz. 165
Pilot vroegsignalering
-
Blz. 166
Schuldhulpverlening
-
Blz. 167
Ondersteuning gedupeerde toeslagenaffaire
-
Blz. 168
Participatieregeling 18+
-
Blz. 169
Aanvalsplan armoedebestrijding
-
Blz. 170
Jeugd
-
Blz. 171
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 172
Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
-
Blz. 173
In het meerjarenbeleidskader jeugdhulp in de Kempen 2020-2024 zijn per actielijn activiteiten uitgewerkt om het doel te kunnen bereiken.
-
Blz. 174
Evaluatie en actualisatie meerjarenbeleidskader jeugd
-
Blz. 175
Uitvoering geven aan de beleidsnotitie Kempenbranie
-
Blz. 176
Samen voor Jeugd (regionaal en landelijk)
-
Blz. 177
Vrijwilligers
-
Blz. 178
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 179
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger om het sociale karakter van Bladel in stand te houden
-
Blz. 180
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
-
Blz. 181
Ontwikkelingen
-
Blz. 182
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 183
Beleidsindicatoren
-
Blz. 184
Verbonden partijen
-
Blz. 185
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 186
Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 187
Algemeen
-
Blz. 188
Volksgezondheid
-
Blz. 189
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 190
Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
-
Blz. 191
Het actualiseren van het lokaal gezondheidsbeleid (LGB)
-
Blz. 192
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners
-
Blz. 193
Een Kansrijke Start in de Kempen
-
Blz. 194
Het Kempisch Preventieakkoord evalueren
-
Blz. 195
Riolering
-
Blz. 196
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 197
Volledig voorzien in de wettelijke taakstelling voor zorgplicht op het gebied van afvalwater, hemelwater en grondwater, waardoor er geen water in gebouwen of woningen komt. Klimaatadaptatie en burgerparticipatie zijn expliciet onderdeel hiervan.
-
Blz. 198
Invulling van klimaatadaptatie, door betere waterstructuren aan te leggen
-
Blz. 199
Klimaatadaptatie door participatie
-
Blz. 200
Uitvoeringsplan GRP 2021-2025
-
Blz. 201
Tussenevaluatie GRP 2021-2025
-
Blz. 202
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
-
Blz. 203
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 204
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
-
Blz. 205
Een gezamenlijk grondstoffencentrum realiseren
-
Blz. 206
Zwerfafval
-
Blz. 207
Kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 208
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 209
Een goed woon- en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
-
Blz. 210
Beweegvriendelijke omgeving
-
Blz. 211
De taken die naar ons toekomen met de omgevingswet op het gebied van de Wet Bodembescherming borgen in onze werkzaamheden.
-
Blz. 212
Klimaat
-
Blz. 213
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 214
Energietransitie - in 2030 49% minder CO2 uitstoten t.o.v. 1990, conform de ambitie van het Nationaal Klimaatakkoord.
-
Blz. 215
Uitvoeringsprogramma klimaat en energie
-
Blz. 216
Klimaatadaptatie
-
Blz. 217
Uitvoeringsprogramma klimaatadaptatie opstellen
-
Blz. 218
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 219
Beleidsindicatoren
-
Blz. 220
Verbonden partijen
-
Blz. 221
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 222
Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 223
Algemeen
-
Blz. 224
Bebouwd
-
Blz. 225
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 226
Energietransitie - We willen een emissiereductie voor de sector gebouwde omgeving behalen van 6.500 ton CO2.
-
Blz. 227
Uitvoering geven aan de energietransitie voor de bebouwde omgeving
-
Blz. 228
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
-
Blz. 229
Nieuwe ontwikkelingen
-
Blz. 230
Centrum Hapert
-
Blz. 231
Voorbereiden invoering Omgevingswet
-
Blz. 232
We actualiseren het bestemmingsplan voor het buitengebied
-
Blz. 233
Woningbouwprogramma
-
Blz. 234
Evaluatie en actualisatie Kempische en Bladelse woonvisie
-
Blz. 235
Huisvesting statushouders
-
Blz. 236
Realisatie Gemeenschapshuis aan de Markt
-
Blz. 237
Accommodatiecarrousel
-
Blz. 238
Posthofontwikkeling
-
Blz. 239
Onbebouwd
-
Blz. 240
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 241
Energietransitie - Landbouw en Natuur: reductie emissie broeikasgassen van 1.500 ton CO2 in 2030 t.o.v. 2020.
-
Blz. 242
We werken aan de reductie van broeikasgassen.
-
Blz. 243
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
-
Blz. 244
Het landschapsbeleidsplan en landschapsontwikkelplan worden meegenomen in de nieuwe omgevingsvisie
-
Blz. 245
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
-
Blz. 246
Verbinding centrum Bladel met de Groene Long
-
Blz. 247
Verhogen biodiversiteit
-
Blz. 248
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
-
Blz. 249
Verminderen stikstofdepositie
-
Blz. 250
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 251
Beleidsindicatoren
-
Blz. 252
Verbonden partijen
-
Blz. 253
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 254
Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 255
Algemeen
-
Blz. 256
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 257
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces (klant-leverancier).
-
Blz. 258
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
-
Blz. 259
Strategisch HR beleid
-
Blz. 260
Voortgang realisatie investeringen
-
Blz. 261
Beleidsindicatoren
-
Blz. 262
Verbonden partijen
-
Blz. 263
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 264
Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 265
Algemeen
-
Blz. 266
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 267
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
-
Blz. 268
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 269
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 270
Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 271
Beleidskaders
-
Blz. 272
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 273
Voorwoord en leeswijzer
-
Blz. 274
Voorwoord
-
Blz. 275
Algemeen
-
Blz. 276
Verantwoording over de uitvoering van het beleid
-
Blz. 277
Positief resultaat jaarrekening
-
Blz. 278
Leeswijzer
-
Blz. 279
Financieel resultaat
-
Blz. 280
Financieel resultaat nader beschouwd
-
Blz. 281
-
-
Blz. 282
Belangrijkste afwijkingen
-
Blz. 283
Resultaatbestemming
-
Blz. 284
Paragrafen
-
Blz. 285
1. Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 286
Beleid voor risicomanagement
-
Blz. 287
Risico-inventarisatie
-
Blz. 288
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
-
Blz. 289
Weerstandsvermogen
-
Blz. 290
Kengetal en de signaleringswaarde
-
Blz. 291
Financiële kengetallen
-
Blz. 292
Beoordelen samenhang kengetallen
-
Blz. 293
2. Lokale heffingen
-
Blz. 294
Voorwoord
-
Blz. 295
Ongebonden heffingen
-
Blz. 296
- Onroerende zaakbelastingen
-
Blz. 297
- Toeristenbelasting
-
Blz. 298
Gebonden heffingen
-
Blz. 299
- Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
-
Blz. 300
- Rioolheffing
-
Blz. 301
- Afvalstoffenheffing
-
Blz. 302
- Leges
-
Blz. 303
Leges nadere analyse
-
Blz. 304
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 305
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2023
-
Blz. 306
Lokale lastendruk
-
Blz. 307
3. Bedrijfsvoering
-
Blz. 308
Voorwoord
-
Blz. 309
Organisatiebeleid
-
Blz. 310
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 311
Verbonden partijen
-
Blz. 312
4. Financiering
-
Blz. 313
Inleiding
-
Blz. 314
Risicobeheer
-
Blz. 315
- Renterisico's op vlottende schuld (kasgeldlimiet)
-
Blz. 316
- Renterisico's op vaste schuld (renterisiconorm)
-
Blz. 317
- Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 318
Financieringspositie / Leningenportefeuille
-
Blz. 319
Renteresultaat
-
Blz. 320
Uitzettingen / beleggingen en overig liquiditeitenbeheer
-
Blz. 321
5. Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 322
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 323
6. Grondbeleid
-
Blz. 324
Inleiding
-
Blz. 325
Grondexploitaties
-
Blz. 326
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
-
Blz. 327
Visie op grondbeleid
-
Blz. 328
Meerjarenprognose grondexploitaties (MPG)
-
Blz. 329
Bouwgrond exploitaties (BIE)
-
Blz. 330
Grondexploitaties in voorbereiding
-
Blz. 331
Tussentijdse winsten
-
Blz. 332
Voorziening tekorten grondexploitatie
-
Blz. 333
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 334
Gevoeligheidsanalyse
-
Blz. 335
Risicobeheer
-
Blz. 336
7. Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid
-
Blz. 337
Voorwoord
-
Blz. 338
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 339
Wet open overheid
-
Blz. 340
Verantwoording Woo
-
Blz. 341
8. Verbonden partijen
-
Blz. 342
Inleiding
-
Blz. 343
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 344
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
-
Blz. 345
Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
-
Blz. 346
Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost
-
Blz. 347
Metropoolregio Eindhoven
-
Blz. 348
KempenPlus
-
Blz. 349
Kempisch Bedrijvenpark
-
Blz. 350
Samenwerking Kempengemeenten
-
Blz. 351
Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
-
Blz. 352
BIZOB
-
Blz. 353
Privaatrechtelijke verbondenheden
-
Blz. 354
NV Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 355
NV Brabant Water
-
Blz. 356
Cooperatie Bosgroep Zuid-Nederland UA
-
Blz. 357
9. Rekenkamerrapporten
-
Blz. 358
Inleiding
-
Blz. 359
Woonbeleid
-
Blz. 360
Implementatie van de omgevingswet
-
Blz. 361
De staat van de ondersteuning van de volksvertegenwoordiging in het decentraal bestuur
-
Blz. 362
Jaarrekening
-
Blz. 363
Balans
-
Blz. 364
Balans per 31 december 2023
-
Blz. 365
Balans activa
-
Blz. 366
Balans passiva
-
Blz. 367
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 368
Grondslagen
-
Blz. 369
Toelichting op de balans per 31 december 2023
-
Blz. 370
Vaste activa
-
Blz. 371
Immateriële vaste activa
-
Blz. 372
Materiële vaste activa
-
Blz. 373
Financiële vaste activa
-
Blz. 374
Vlottende activa
-
Blz. 375
Voorraden
-
Blz. 376
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 377
Schatkistbankieren / Drempelbedrag
-
Blz. 378
Liquide middelen
-
Blz. 379
Overlopende activa
-
Blz. 380
Vaste passiva
-
Blz. 381
Eigen vermogen
-
Blz. 382
Voorzieningen
-
Blz. 383
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 384
Vlottende passiva
-
Blz. 385
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 386
Overlopende passiva
-
Blz. 387
Aan natuurlijke en rechtspersonen verstrekte borgstellingen of garantstellingen
-
Blz. 388
Emu-saldo
-
Blz. 389
Emu-saldo
-
Blz. 390
Niet uit de balans blijkende rechten en verplichtingen
-
Blz. 391
Niet uit de balans blijkende belangrijke rechten en verplichtingen
-
Blz. 392
Overzicht van baten en lasten en toelichting
-
Blz. 393
Gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 394
Het gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 395
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 396
Mutaties reserves
-
Blz. 397
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 398
Algemeen
-
Blz. 399
Bestuur
-
Blz. 400
Veiligheid
-
Blz. 401
Verkeer en vervoer
-
Blz. 402
Economie
-
Blz. 403
Onderwijs
-
Blz. 404
Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 405
Sociaal domein
-
Blz. 406
Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 407
VHROSV
-
Blz. 408
Overhead
-
Blz. 409
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 410
Toelichting op investerings- en projectbudgetten
-
Blz. 411
Toelichting op investerings- en projectbudgetten
-
Blz. 412
Toelichting Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 413
Toelichting Verkeer en vervoer
-
Blz. 414
Toelichting economie
-
Blz. 415
Toelichting Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 416
Toelichting Sociaal domein
-
Blz. 417
Toelichting Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 418
Toelichting VHROSV
-
Blz. 419
Toelichting Overhead
-
Blz. 420
Overzicht aanwending onvoorzien
-
Blz. 421
Overzicht aanwending onvoorzien
-
Blz. 422
Overzicht van incidentele baten en lasten
-
Blz. 423
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 424
Informatie Wet normering topinkomens (WNT)
-
Blz. 425
Verantwoordingsinformatie WNT
-
Blz. 426
1a. Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking en leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking vanaf 13e maand van de functievervulling
-
Blz. 427
1b. Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking in de periode kalendermaanden 1 t/m 12
-
Blz. 428
Overige rapportageverplichtingen op grond de WNT
-
Blz. 429
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 430
-
-
Blz. 431
Analyse begrotingsrechtmatigheid / exploitatie
-
Blz. 432
Analyse begrotingsrechtmatigheid / investeringen
-
Blz. 433
Concluderend
-
Blz. 434
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 435
Verantwoordelijkheid college van burgemeester en wethouders
-
Blz. 436
Bevindingen
-
Blz. 437
Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen
-
Blz. 438
SiSa
-
Blz. 439
Controleverklaring van de onafhankelijke accountant
-
Blz. 440
Verklaring over de jaarstukken
-
Blz. 441
Bijlagen
-
Blz. 442
1. Overzicht afschrijvingstermijnen
-
Blz. 443
Overzicht afschrijvingstermijnen
-
Blz. 444
2. Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 445
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per beleidsveld
-
Blz. 446
3. Evaluatie startersleningen
-
Blz. 447
Startersleningen
-
Blz. 448
4. Afkortingen
-
Blz. 449
Afkortingen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap