-
Blz. 1
Jaarstukken 2024
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Voorwoord
-
Blz. 4
-
-
Blz. 5
1. Leeswijzer
-
Blz. 6
-
-
Blz. 7
2. Samenvatting financieel resultaat
-
Blz. 8
-
-
Blz. 9
Belangrijkste afwijkingen
-
Blz. 10
Resultaatbestemming
-
Blz. 11
3. Programma's
-
Blz. 12
3.1 Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 13
Algemeen
-
Blz. 14
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 15
Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie.
-
Blz. 16
Financieel gezonde gemeente
-
Blz. 17
We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
-
Blz. 18
Beleidsindicatoren
-
Blz. 19
Verbonden partijen
-
Blz. 20
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 21
3.2 Veiligheid
-
Blz. 22
Algemeen
-
Blz. 23
Preventie en vergunningverlening
-
Blz. 24
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 25
Het sturen op een solide en effectief veiligheidsbeeld
-
Blz. 26
Fysieke veiligheid
-
Blz. 27
Gedigitaliseerde criminaliteit
-
Blz. 28
High Impact Crimes (HIC)
-
Blz. 29
Jeugd
-
Blz. 30
Maatschappelijke onrust
-
Blz. 31
Ondermijning
-
Blz. 32
Zorg en veiligheid
-
Blz. 33
Handhaving
-
Blz. 34
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 35
Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving.
-
Blz. 36
Repressief handhaven
-
Blz. 37
Beleidsindicatoren
-
Blz. 38
Verbonden partijen
-
Blz. 39
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 40
3.3 Verkeer en vervoer
-
Blz. 41
Algemeen
-
Blz. 42
Infrastructuur
-
Blz. 43
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 44
Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, functioneel en schoon.
-
Blz. 45
Herinrichting Koolbogt
-
Blz. 46
Uitvoering geven aan de verkeersvisie 2025
-
Blz. 47
Uitvoering herinrichting N284
-
Blz. 48
Verbetering/gepland onderhoud wegen
-
Blz. 49
Verbreden fietspaden Cartierheide
-
Blz. 50
Vervanging openbare verlichting
-
Blz. 51
Gedrag/Gebruik Infrastructuur
-
Blz. 52
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 53
Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
-
Blz. 54
F'kes meerijden (liftzuilen)
-
Blz. 55
Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
-
Blz. 56
Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
-
Blz. 57
Snelfietsroute Reusel-Bladel-Hapert-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
-
Blz. 58
Beleidsindicatoren
-
Blz. 59
Verbonden partijen
-
Blz. 60
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 61
3.4 Economie
-
Blz. 62
Algemeen
-
Blz. 63
Economische ontwikkeling, infrastructuur en Organisatie
-
Blz. 64
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 65
Behoud voorzieningenniveau
-
Blz. 66
Centrum Bladel: The Next Economy
-
Blz. 67
Centrum Hapert: Een dorpse huiskamer
-
Blz. 68
Detailhandel De Kempen
-
Blz. 69
Gemeentebreed: Positionering
-
Blz. 70
Uitvoering Centrumvisie
-
Blz. 71
Verduurzaming bedrijven
-
Blz. 72
Energietransitie Ondersteuning verduurzaming bedrijventerreinen
-
Blz. 73
Vestigingsklimaat en infrastructuur
-
Blz. 74
Bereikbaarheid en Mobiliteit
-
Blz. 75
Talentontwikkeling
-
Blz. 76
Triple helix samenwerking
-
Blz. 77
Vestigingsklimaat en infrastructuur
-
Blz. 78
Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinen
-
Blz. 79
Energielandschap de Kempen
-
Blz. 80
Ontwikkeling bedrijventerreinen in gemeente Bladel
-
Blz. 81
Samenwerking OBGB en Parkmanagement
-
Blz. 82
Promotie / Vrijetijdseconomie
-
Blz. 83
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 84
De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
-
Blz. 85
Kempisch uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie 2023-2027
-
Blz. 86
Lokale uitvoering vrijetijdseconomie
-
Blz. 87
Beleidsindicatoren
-
Blz. 88
Verbonden partijen
-
Blz. 89
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 90
3.5 Onderwijs
-
Blz. 91
Algemeen
-
Blz. 92
Onderwijshuisvesting
-
Blz. 93
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 94
Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden.
-
Blz. 95
Basisschool De Vest
-
Blz. 96
Basisschool Het Palet
-
Blz. 97
Integraal huisvestingsplan (IHP)
-
Blz. 98
Onderwijs- en leerlingzaken
-
Blz. 99
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 100
Leerlingenvervoer: We streven passend onderwijs na, zo thuisnabij mogelijk, waarbij de ondersteuningsbehoefte van de leerling leidend is. Hiervoor zetten we leerlingenvervoer in waar nodig.
-
Blz. 101
Leerlingenvervoer
-
Blz. 102
Leerplicht: We waarborgen dat jongeren in en uit gemeente Bladel onderwijs volgen en gebruik maken van hun recht op onderwijs.
-
Blz. 103
Leerplicht
-
Blz. 104
Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid en voorschoolse voorzieningen)
-
Blz. 105
Laaggeletterdheid
-
Blz. 106
Nationaal Programma Onderwijs (NPO)
-
Blz. 107
Onderwijsachterstandenbeleid
-
Blz. 108
Voorschoolse voorziening educatie (vve)
-
Blz. 109
Beleidsindicatoren
-
Blz. 110
Verbonden partijen
-
Blz. 111
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 112
3.6 Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 113
Algemeen
-
Blz. 114
Sport en bewegen
-
Blz. 115
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 116
Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen, in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
-
Blz. 117
Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
-
Blz. 118
Uitvoering van het sportakkoord (Kempenbreed)
-
Blz. 119
Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
-
Blz. 120
Cultuur
-
Blz. 121
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 122
Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
-
Blz. 123
Beschermen van het cultuurhistorisch erfgoed van Bladel
-
Blz. 124
Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
-
Blz. 125
Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
-
Blz. 126
Beleidsindicatoren
-
Blz. 127
Verbonden partijen
-
Blz. 128
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 129
3.7 Sociaal domein
-
Blz. 130
Algemeen
-
Blz. 131
Participatie
-
Blz. 132
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 133
Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk.
-
Blz. 134
Toegankelijke individuele ondersteuning
-
Blz. 135
Arbeidsparticipatie: KempenPlus & praktijkhuis
-
Blz. 136
Evaluatie Wet Inburgering
-
Blz. 137
Praktijkhuis Bladel
-
Blz. 138
Toekomstverkenning KempenPlus
-
Blz. 139
Voortzetten werkwijze Social Return
-
Blz. 140
Wetswijziging P-Wet breed offensief
-
Blz. 141
Wmo
-
Blz. 142
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 143
Actueel Wmo beleid
-
Blz. 144
Evaluatie Beleidskader Maatschappelijke Ondersteuning
-
Blz. 145
Complexe casuïstiek
-
Blz. 146
Complexe Casuïstiek
-
Blz. 147
Maatwerkdienstverlening 18+
-
Blz. 148
Wmo begeleiding
-
Blz. 149
Wmo beschermd wonen
-
Blz. 150
Mantelzorg
-
Blz. 151
Mantelzorg
-
Blz. 152
Ouderenbeleid
-
Blz. 153
Evaluatie visiedocument 'Ouder worden in de gemeente Bladel'
-
Blz. 154
Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
-
Blz. 155
Evaluatie invulling indicatievrije inloop
-
Blz. 156
Zorgloket
-
Blz. 157
Zorgloket
-
Blz. 158
Inkomensregelingen
-
Blz. 159
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 160
Armoedebestrijding
-
Blz. 161
Beleidsregels Bijzondere bijstand
-
Blz. 162
Beleidsregels Participatieregeling 18+ en de verordening Participatieregeling 18+
-
Blz. 163
Collectieve zorgverzekering (CZV)
-
Blz. 164
De eenmalige energietoeslag
-
Blz. 165
Evalueren kadernota armoedebestrijding en opstellen Kadernota ‘Geldzorgen in De Kempen’
-
Blz. 166
Lokaal armoedenetwerk opgezet
-
Blz. 167
Menstruatie uitgiftepunten (MUP)
-
Blz. 168
Nieuwsbrief geldzaken (preventie)
-
Blz. 169
Ondersteuning gedupeerden toeslagenaffaire
-
Blz. 170
Pilot vroegsignalering
-
Blz. 171
Pilot vroegsignalering verenigingen
-
Blz. 172
Project weesfietsen
-
Blz. 173
Speaking Minds
-
Blz. 174
Uitvoering geven aan de geactualiseerde kadernota armoedebestrijding
-
Blz. 175
Zwemonderwijs
-
Blz. 176
Jeugd
-
Blz. 177
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 178
Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
-
Blz. 179
Evaluatie en actualisatie meerjarenbeleidskader jeugd
-
Blz. 180
Preventie
-
Blz. 181
Regiovisie Samen voor Jeugd
-
Blz. 182
Vrijwilligers
-
Blz. 183
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 184
Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger, om het sociale karakter van gemeente Bladel in stand te houden
-
Blz. 185
Intergemeentelijk Kempenoverleg
-
Blz. 186
NL Doet / incidentele inzet vrijwilligers
-
Blz. 187
Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
-
Blz. 188
Vrijwilligersbureau Bladel (VBB)
-
Blz. 189
Waarderingsubsidies
-
Blz. 190
Beleidsindicatoren
-
Blz. 191
Verbonden partijen
-
Blz. 192
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 193
3.8 Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 194
Algemeen
-
Blz. 195
Volksgezondheid
-
Blz. 196
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 197
Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
-
Blz. 198
Een Kansrijke Start in de Kempen
-
Blz. 199
GALA/Brede SPUK
-
Blz. 200
Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners in de regio (SKIP)
-
Blz. 201
Duurzaam grondstoffengebruik/afval
-
Blz. 202
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 203
Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
-
Blz. 204
Herijken Grondstoffen Nota Plan De Kempen
-
Blz. 205
Implementatie Mobiel Scheidingsstation
-
Blz. 206
Landelijke Opschoon Dag (LOC) & World Clean Up Day (WCD)
-
Blz. 207
Nieuwe contracten aanbesteed
-
Blz. 208
Sorteeranalyse 2024, fijn restafval en GFT
-
Blz. 209
Vervangingsopgave openbare verzamelcontainers
-
Blz. 210
Kwaliteit van de leefomgeving
-
Blz. 211
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 212
Een goed woon- en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
-
Blz. 213
Boomfeestdag
-
Blz. 214
De actualisatie van de monumentale bomenlijst
-
Blz. 215
Doornemen van eerder gestelde beleidsdoelen
-
Blz. 216
ErvanPlus
-
Blz. 217
Groene Long
-
Blz. 218
Soortenmanagementplan
-
Blz. 219
Klimaatadaptatie en riolering
-
Blz. 220
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 221
-
-
Blz. 222
-
-
Blz. 223
Klimaat en energie
-
Blz. 224
Beleidsindicatoren
-
Blz. 225
Verbonden partijen
-
Blz. 226
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 227
3.9 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke vernieuwing
-
Blz. 228
Algemeen
-
Blz. 229
Bebouwd
-
Blz. 230
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 231
Accommodatiecarrousel
-
Blz. 232
Accomodatiecarrousel
-
Blz. 233
Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving, en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
-
Blz. 234
Actualisatie Kempische en Bladelse woonvisie
-
Blz. 235
Centrum Hapert
-
Blz. 236
Huisvesting statushouders
-
Blz. 237
Opvang Oekraïense ontheemden
-
Blz. 238
Realisatie Gemeenschapshuis aan de Markt
-
Blz. 239
Uitvoering Omgevingswet
-
Blz. 240
We actualiseren het bestemmingsplan voor het buitengebied
-
Blz. 241
Woningbouwprogramma
-
Blz. 242
Realiseren van 2.900 woningen in de periode tot en met 2040
-
Blz. 243
Actualiseren van het woonbeleid
-
Blz. 244
Schaalsprong
-
Blz. 245
Onbebouwd
-
Blz. 246
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 247
We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
-
Blz. 248
Kempenland West
-
Blz. 249
Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
-
Blz. 250
Verbinding centrum Bladel met de Groene Long
-
Blz. 251
Verhogen waterstanden in natuurgebieden
-
Blz. 252
Verminderen stikstofdepositie
-
Blz. 253
Beleidsindicatoren
-
Blz. 254
Verbonden partijen
-
Blz. 255
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 256
3.10 Overhead en ondersteuning organisatie
-
Blz. 257
Algemeen
-
Blz. 258
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 259
De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces (klant-leverancier).
-
Blz. 260
Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
-
Blz. 261
Strategisch HR beleid
-
Blz. 262
Beleidsindicatoren
-
Blz. 263
Verbonden partijen
-
Blz. 264
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 265
3.11 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
-
Blz. 266
Algemeen
-
Blz. 267
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 268
Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
-
Blz. 269
Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
-
Blz. 270
Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
-
Blz. 271
Een reëel en structureel sluitende begroting.
-
Blz. 272
Wat heeft het beleidsveld gekost?
-
Blz. 273
4. Paragrafen
-
Blz. 274
4.1 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
-
Blz. 275
Beleid voor risicomanagement
-
Blz. 276
Risico-inventarisatie
-
Blz. 277
Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
-
Blz. 278
Weerstandsvermogen
-
Blz. 279
Kengetal en de signaleringswaarde
-
Blz. 280
Financiële kengetallen
-
Blz. 281
Beoordelen samenhang kengetallen
-
Blz. 282
4.2 Lokale heffingen
-
Blz. 283
Voorwoord
-
Blz. 284
Ongebonden heffingen
-
Blz. 285
Onroerende zaakbelastingen
-
Blz. 286
Toeristenbelasting
-
Blz. 287
Gebonden heffingen
-
Blz. 288
Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
-
Blz. 289
Rioolheffing
-
Blz. 290
Afvalstoffenheffing
-
Blz. 291
Leges
-
Blz. 292
Leges nadere analyse
-
Blz. 293
Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
-
Blz. 294
Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2024
-
Blz. 295
Lokale lastendruk
-
Blz. 296
4.3 Bedrijfsvoering
-
Blz. 297
-
-
Blz. 298
Organisatiebeleid
-
Blz. 299
Verbonden partijen
-
Blz. 300
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 301
4.4 Financiering
-
Blz. 302
Inleiding
-
Blz. 303
Risicobeheer
-
Blz. 304
Renterisico's op vlottende schuld (kasgeldlimiet)
-
Blz. 305
Renterisico's op vaste schuld (renterisiconorm)
-
Blz. 306
Liquiditeitsrisico's
-
Blz. 307
Financieringspositie / Leningenportefeuille
-
Blz. 308
Renteresultaat
-
Blz. 309
Uitzettingen / beleggingen en overig liquiditeitenbeheer
-
Blz. 310
4.5 Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 311
Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 312
4.6 Grondbeleid
-
Blz. 313
Inleiding
-
Blz. 314
Nota kostenverhaal en regeling financiële bijdragen Omgevingswet gemeente Bladel 2024
-
Blz. 315
Grondprijzen
-
Blz. 316
Grondexploitaties
-
Blz. 317
BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
-
Blz. 318
Visie op grondbeleid
-
Blz. 319
Meerjarenprognose grondexploitaties (MPG)
-
Blz. 320
Bouwgrond exploitaties (BIE)
-
Blz. 321
Grondexploitaties in voorbereiding
-
Blz. 322
Tussentijdse winsten
-
Blz. 323
Voorziening tekorten grondexploitatie
-
Blz. 324
Algemene reserve grondexploitaties
-
Blz. 325
Gevoeligheidsanalyse
-
Blz. 326
Risicobeheer
-
Blz. 327
4.7 Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid
-
Blz. 328
Voorwoord
-
Blz. 329
Wat wilden we bereiken?
-
Blz. 330
Wet open overheid
-
Blz. 331
Verantwoording Woo
-
Blz. 332
4.8 Verbonden partijen
-
Blz. 333
Inleiding
-
Blz. 334
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 335
Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
-
Blz. 336
Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
-
Blz. 337
Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost
-
Blz. 338
Metropoolregio Eindhoven
-
Blz. 339
KempenPlus
-
Blz. 340
Kempisch Bedrijvenpark
-
Blz. 341
Samenwerking Kempengemeenten
-
Blz. 342
Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
-
Blz. 343
BIZOB
-
Blz. 344
Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost (ZVHBZO)
-
Blz. 345
Privaatrechtelijke verbondenheden
-
Blz. 346
NV Bank Nederlandse Gemeenten
-
Blz. 347
NV Brabant Water
-
Blz. 348
4.9 Rekenkamerrapporten
-
Blz. 349
Inleiding
-
Blz. 350
Woonbeleid
-
Blz. 351
Implementatie van de omgevingswet
-
Blz. 352
De staat van de ondersteuning van de volksvertegenwoordiging in het decentraal bestuur
-
Blz. 353
Ondermijning in de Kempen
-
Blz. 354
Burgerinitiatieven
-
Blz. 355
4.10 Monitor majeure projecten
-
Blz. 356
Egyptische Poort
-
Blz. 357
BRUIS
-
Blz. 358
Herinrichting N284
-
Blz. 359
5. Jaarrekening
-
Blz. 360
5.1 Balans
-
Blz. 361
Balans per 31 december 2024
-
Blz. 362
Balans activa
-
Blz. 363
Balans passiva
-
Blz. 364
Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
-
Blz. 365
Grondslagen
-
Blz. 366
Toelichting op de balans per 31 december 2024
-
Blz. 367
Vaste activa
-
Blz. 368
Immateriële vaste activa
-
Blz. 369
Materiële vaste activa
-
Blz. 370
Financiële vaste activa
-
Blz. 371
Vlottende activa
-
Blz. 372
Voorraden
-
Blz. 373
Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 374
Schatkistbankieren / Drempelbedrag
-
Blz. 375
Liquide middelen
-
Blz. 376
Overlopende activa
-
Blz. 377
Vaste passiva
-
Blz. 378
Eigen vermogen
-
Blz. 379
Voorzieningen
-
Blz. 380
Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
-
Blz. 381
Vlottende passiva
-
Blz. 382
Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
-
Blz. 383
Overlopende passiva
-
Blz. 384
Aan natuurlijke en rechtspersonen verstrekte borgstellingen of garantstellingen
-
Blz. 385
Emu-saldo
-
Blz. 386
Emu-saldo
-
Blz. 387
Niet uit de balans blijkende rechten en verplichtingen
-
Blz. 388
Niet uit de balans blijkende belangrijke rechten en verplichtingen
-
Blz. 389
5.2 Overzicht van baten en lasten en toelichting
-
Blz. 390
Gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 391
Het gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 392
Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
-
Blz. 393
Mutaties reserves
-
Blz. 394
Toelichting op het overzicht van baten en lasten
-
Blz. 395
Algemeen
-
Blz. 396
Bestuur
-
Blz. 397
Veiligheid
-
Blz. 398
Verkeer en vervoer
-
Blz. 399
Economie
-
Blz. 400
Onderwijs
-
Blz. 401
Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 402
Sociaal domein
-
Blz. 403
Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 404
VHROSV
-
Blz. 405
Overhead
-
Blz. 406
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 407
Toelichting op investerings- en projectbudgetten
-
Blz. 408
Toelichting op investerings- en projectbudgetten
-
Blz. 409
Toelichting Bestuur en ondersteuning
-
Blz. 410
Toelichting Veiligheid
-
Blz. 411
Toelichting Verkeer en vervoer
-
Blz. 412
Toelichting Economie
-
Blz. 413
Toelichting Onderwijs
-
Blz. 414
Toelichting Sport, cultuur en recreatie
-
Blz. 415
Toelichting Sociaal domein
-
Blz. 416
Toelichting Volksgezondheid en milieu
-
Blz. 417
Toelichting VHROSV
-
Blz. 418
Toelichting Overhead
-
Blz. 419
Overzicht aanwending onvoorzien
-
Blz. 420
Overzicht aanwending onvoorzien
-
Blz. 421
Overzicht van incidentele baten en lasten
-
Blz. 422
Incidentele baten en lasten
-
Blz. 423
Informatie Wet normering topinkomens (WNT)
-
Blz. 424
Verantwoordingsinformatie WNT
-
Blz. 425
1a. Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking en leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking vanaf 13e maand van de functievervulling
-
Blz. 426
1b. Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking in de periode kalendermaanden 1 t/m 12
-
Blz. 427
Overige rapportageverplichtingen op grond de WNT
-
Blz. 428
5.3 Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 429
-
-
Blz. 430
Analyse begrotingsrechtmatigheid / exploitatie
-
Blz. 431
Analyse begrotingsrechtmatigheid / investeringen
-
Blz. 432
Concluderend
-
Blz. 433
5.4 Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 434
Verantwoordelijkheid college van burgemeester en wethouders
-
Blz. 435
Bevinding
-
Blz. 436
5.5 Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen
-
Blz. 437
SiSa
-
Blz. 438
5.6 Controleverklaring van de onafhankelijke accountant
-
Blz. 439
Verklaring over de jaarstukken
-
Blz. 440
6. Bijlagen
-
Blz. 441
6.1 Overzicht afschrijvingstermijnen
-
Blz. 442
Overzicht afschrijvingstermijnen
-
Blz. 443
6.2 Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
-
Blz. 444
Overzicht gerealiseerde baten en lasten per beleidsveld
-
Blz. 445
6.3 Evaluatie startersleningen
-
Blz. 446
Startersleningen
-
Blz. 447
6.4 Afkortingen
-
Blz. 448
Afkortingen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap