Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2024
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 -
      2. Blz. 5 1. Leeswijzer
        1. Blz. 6 -
      3. Blz. 7 2. Samenvatting financieel resultaat
        1. Blz. 8 -
        2. Blz. 9 Belangrijkste afwijkingen
        3. Blz. 10 Resultaatbestemming
      4. Blz. 11 3. Programma's
        1. Blz. 12 3.1 Bestuur en ondersteuning
          1. Blz. 13 Algemeen
          2. Blz. 14 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 15 Betrokkenheid en dienstverlening zijn vanuit de gemeente uitgangspunt voor deze relatie.
              1. Blz. 16 Financieel gezonde gemeente
              2. Blz. 17 We willen actief, duidelijk en open communiceren met iedereen die iets met de gemeente Bladel te maken heeft.
          3. Blz. 18 Beleidsindicatoren
          4. Blz. 19 Verbonden partijen
          5. Blz. 20 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        2. Blz. 21 3.2 Veiligheid
          1. Blz. 22 Algemeen
          2. Blz. 23 Preventie en vergunningverlening
            1. Blz. 24 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 25 Het sturen op een solide en effectief veiligheidsbeeld
                1. Blz. 26 Fysieke veiligheid
                2. Blz. 27 Gedigitaliseerde criminaliteit
                3. Blz. 28 High Impact Crimes (HIC)
                4. Blz. 29 Jeugd
                5. Blz. 30 Maatschappelijke onrust
                6. Blz. 31 Ondermijning
                7. Blz. 32 Zorg en veiligheid
          3. Blz. 33 Handhaving
            1. Blz. 34 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 35 Veiligheidsbeleid is onlosmakelijk verbonden met een gedegen, consequente integrale handhaving.
                1. Blz. 36 Repressief handhaven
          4. Blz. 37 Beleidsindicatoren
          5. Blz. 38 Verbonden partijen
          6. Blz. 39 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        3. Blz. 40 3.3 Verkeer en vervoer
          1. Blz. 41 Algemeen
          2. Blz. 42 Infrastructuur
            1. Blz. 43 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 44 Het verantwoord en veilig maken van het verplaatsen van mensen en goederen. Wij beheren de openbare ruimte volgens de kernbegrippen veilig, functioneel en schoon.
                1. Blz. 45 Herinrichting Koolbogt
                2. Blz. 46 Uitvoering geven aan de verkeersvisie 2025
                3. Blz. 47 Uitvoering herinrichting N284
                4. Blz. 48 Verbetering/gepland onderhoud wegen
                5. Blz. 49 Verbreden fietspaden Cartierheide
                6. Blz. 50 Vervanging openbare verlichting
          3. Blz. 51 Gedrag/Gebruik Infrastructuur
            1. Blz. 52 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 53 Het stimuleren van verantwoord, veilig en slim gebruik van de infrastructuur en openbare ruimte.
                1. Blz. 54 F'kes meerijden (liftzuilen)
                2. Blz. 55 Het uitvoeringsprogramma bij de nieuwe verkeersvisie
                3. Blz. 56 Regiobreed inzetten op maatregelen op het gebied van fiets, OV, auto, smart mobility en multimodaliteit/knooppunten
                4. Blz. 57 Snelfietsroute Reusel-Bladel-Hapert-Eersel-Veldhoven aanleggen tot aan stedelijk gebied
          4. Blz. 58 Beleidsindicatoren
          5. Blz. 59 Verbonden partijen
          6. Blz. 60 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        4. Blz. 61 3.4 Economie
          1. Blz. 62 Algemeen
          2. Blz. 63 Economische ontwikkeling, infrastructuur en Organisatie
            1. Blz. 64 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 65 Behoud voorzieningenniveau
                1. Blz. 66 Centrum Bladel: The Next Economy
                2. Blz. 67 Centrum Hapert: Een dorpse huiskamer
                3. Blz. 68 Detailhandel De Kempen
                4. Blz. 69 Gemeentebreed: Positionering
                5. Blz. 70 Uitvoering Centrumvisie
              2. Blz. 71 Verduurzaming bedrijven
                1. Blz. 72 Energietransitie Ondersteuning verduurzaming bedrijventerreinen
              3. Blz. 73 Vestigingsklimaat en infrastructuur
                1. Blz. 74 Bereikbaarheid en Mobiliteit
                2. Blz. 75 Talentontwikkeling
                3. Blz. 76 Triple helix samenwerking
                4. Blz. 77 Vestigingsklimaat en infrastructuur
              4. Blz. 78 Vitale en toekomstbestendige Kempische bedrijventerreinen
                1. Blz. 79 Energielandschap de Kempen
                2. Blz. 80 Ontwikkeling bedrijventerreinen in gemeente Bladel
                3. Blz. 81 Samenwerking OBGB en Parkmanagement
          3. Blz. 82 Promotie / Vrijetijdseconomie
            1. Blz. 83 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 84 De Brabantse Kempen is in 2026 een toeristisch en recreatief onderscheidende regio met grote naamsbekendheid in Nederland, België en Duitsland.
                1. Blz. 85 Kempisch uitvoeringsprogramma vrijetijdseconomie 2023-2027
                2. Blz. 86 Lokale uitvoering vrijetijdseconomie
          4. Blz. 87 Beleidsindicatoren
          5. Blz. 88 Verbonden partijen
          6. Blz. 89 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        5. Blz. 90 3.5 Onderwijs
          1. Blz. 91 Algemeen
          2. Blz. 92 Onderwijshuisvesting
            1. Blz. 93 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 94 Zorgen voor onderwijshuisvesting in gezonde, veilige en stimulerende gebouwen. We streven ernaar dit zo dicht mogelijk in de eigen leefomgeving van het kind te bieden.
                1. Blz. 95 Basisschool De Vest
                2. Blz. 96 Basisschool Het Palet
                3. Blz. 97 Integraal huisvestingsplan (IHP)
          3. Blz. 98 Onderwijs- en leerlingzaken
            1. Blz. 99 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 100 Leerlingenvervoer: We streven passend onderwijs na, zo thuisnabij mogelijk, waarbij de ondersteuningsbehoefte van de leerling leidend is. Hiervoor zetten we leerlingenvervoer in waar nodig.
                1. Blz. 101 Leerlingenvervoer
              2. Blz. 102 Leerplicht: We waarborgen dat jongeren in en uit gemeente Bladel onderwijs volgen en gebruik maken van hun recht op onderwijs.
                1. Blz. 103 Leerplicht
              3. Blz. 104 Participatie (o.a. Onderwijs Achterstanden Beleid (OAB), volwasseneneducatie / laaggeletterdheid en voorschoolse voorzieningen)
                1. Blz. 105 Laaggeletterdheid
                2. Blz. 106 Nationaal Programma Onderwijs (NPO)
                3. Blz. 107 Onderwijsachterstandenbeleid
                4. Blz. 108 Voorschoolse voorziening educatie (vve)
          4. Blz. 109 Beleidsindicatoren
          5. Blz. 110 Verbonden partijen
          6. Blz. 111 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        6. Blz. 112 3.6 Sport, cultuur en recreatie
          1. Blz. 113 Algemeen
          2. Blz. 114 Sport en bewegen
            1. Blz. 115 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 116 Het mogelijk maken van een levenlang plezier aan sporten en bewegen, in een inclusieve sport- en beweegomgeving, zowel individueel als in verenigingsverband.
                1. Blz. 117 Het stimuleren van burgerinitiatieven gericht op speelvoorzieningen
                2. Blz. 118 Uitvoering van het sportakkoord (Kempenbreed)
                3. Blz. 119 Vergroten toegankelijkheid bij vervanging van speeltoestellen
          3. Blz. 120 Cultuur
            1. Blz. 121 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 122 Beschermen van het cultuurhistorische erfgoed van Bladel
                1. Blz. 123 Beschermen van het cultuurhistorisch erfgoed van Bladel
              2. Blz. 124 Verbinding en samenwerking stimuleren tussen culturele organisaties en verenigingen onderling en met andere disciplines.
                1. Blz. 125 Realiseren uitvoeringsprogramma cultuur
          4. Blz. 126 Beleidsindicatoren
          5. Blz. 127 Verbonden partijen
          6. Blz. 128 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        7. Blz. 129 3.7 Sociaal domein
          1. Blz. 130 Algemeen
          2. Blz. 131 Participatie
            1. Blz. 132 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 133 Algemeen toegankelijke individuele ondersteuning, zoals cliëntondersteuning, maatjesprojecten en maatschappelijk werk.
                1. Blz. 134 Toegankelijke individuele ondersteuning
              2. Blz. 135 Arbeidsparticipatie: KempenPlus & praktijkhuis
                1. Blz. 136 Evaluatie Wet Inburgering
                2. Blz. 137 Praktijkhuis Bladel
                3. Blz. 138 Toekomstverkenning KempenPlus
                4. Blz. 139 Voortzetten werkwijze Social Return
                5. Blz. 140 Wetswijziging P-Wet breed offensief
          3. Blz. 141 Wmo
            1. Blz. 142 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 143 Actueel Wmo beleid
                1. Blz. 144 Evaluatie Beleidskader Maatschappelijke Ondersteuning
              2. Blz. 145 Complexe casuïstiek
                1. Blz. 146 Complexe Casuïstiek
              3. Blz. 147 Maatwerkdienstverlening 18+
                1. Blz. 148 Wmo begeleiding
                2. Blz. 149 Wmo beschermd wonen
              4. Blz. 150 Mantelzorg
                1. Blz. 151 Mantelzorg
              5. Blz. 152 Ouderenbeleid
                1. Blz. 153 Evaluatie visiedocument 'Ouder worden in de gemeente Bladel'
              6. Blz. 154 Voorliggende voorzieningen zoals indicatievrije inloop en dagopvang
                1. Blz. 155 Evaluatie invulling indicatievrije inloop
              7. Blz. 156 Zorgloket
                1. Blz. 157 Zorgloket
          4. Blz. 158 Inkomensregelingen
            1. Blz. 159 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 160 Armoedebestrijding
                1. Blz. 161 Beleidsregels Bijzondere bijstand
                2. Blz. 162 Beleidsregels Participatieregeling 18+ en de verordening Participatieregeling 18+
                3. Blz. 163 Collectieve zorgverzekering (CZV)
                4. Blz. 164 De eenmalige energietoeslag
                5. Blz. 165 Evalueren kadernota armoedebestrijding en opstellen Kadernota ‘Geldzorgen in De Kempen’
                6. Blz. 166 Lokaal armoedenetwerk opgezet
                7. Blz. 167 Menstruatie uitgiftepunten (MUP)
                8. Blz. 168 Nieuwsbrief geldzaken (preventie)
                9. Blz. 169 Ondersteuning gedupeerden toeslagenaffaire
                10. Blz. 170 Pilot vroegsignalering
                11. Blz. 171 Pilot vroegsignalering verenigingen
                12. Blz. 172 Project weesfietsen
                13. Blz. 173 Speaking Minds
                14. Blz. 174 Uitvoering geven aan de geactualiseerde kadernota armoedebestrijding
                15. Blz. 175 Zwemonderwijs
          5. Blz. 176 Jeugd
            1. Blz. 177 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 178 Kinderen en jongeren met problemen ontvangen op tijd goede en effectieve jeugdhulp zodat ze veilig, gezond en kansrijk opgroeien
                1. Blz. 179 Evaluatie en actualisatie meerjarenbeleidskader jeugd
                2. Blz. 180 Preventie
                3. Blz. 181 Regiovisie Samen voor Jeugd
          6. Blz. 182 Vrijwilligers
            1. Blz. 183 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 184 Stimuleren, faciliteren en ondersteunen van vrijwilligersorganisaties en de individuele vrijwilliger, om het sociale karakter van gemeente Bladel in stand te houden
                1. Blz. 185 Intergemeentelijk Kempenoverleg
                2. Blz. 186 NL Doet / incidentele inzet vrijwilligers
                3. Blz. 187 Uitvoering geven aan het vrijwilligersbeleid 2019+
                4. Blz. 188 Vrijwilligersbureau Bladel (VBB)
                5. Blz. 189 Waarderingsubsidies
          7. Blz. 190 Beleidsindicatoren
          8. Blz. 191 Verbonden partijen
          9. Blz. 192 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        8. Blz. 193 3.8 Volksgezondheid en milieu
          1. Blz. 194 Algemeen
          2. Blz. 195 Volksgezondheid
            1. Blz. 196 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 197 Bladel Gezond! is kort en krachtig de ambitie van de gemeente Bladel
                1. Blz. 198 Een Kansrijke Start in de Kempen
                2. Blz. 199 GALA/Brede SPUK
                3. Blz. 200 Uitvoeren van het project voor het tegengaan van normalisering (en bespreekbaar maken) van drugsgebruik samen met onze partners in de regio (SKIP)
          3. Blz. 201 Duurzaam grondstoffengebruik/afval
            1. Blz. 202 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 203 Zoveel mogelijk afgedankte materialen van een zo goed mogelijke kwaliteit gescheiden inzamelen en daarmee tegelijkertijd de hoeveelheid restafval (nog) verder terugdringen en dat alles tegen zo laag mogelijke kosten.
                1. Blz. 204 Herijken Grondstoffen Nota Plan De Kempen
                2. Blz. 205 Implementatie Mobiel Scheidingsstation
                3. Blz. 206 Landelijke Opschoon Dag (LOC) & World Clean Up Day (WCD)
                4. Blz. 207 Nieuwe contracten aanbesteed
                5. Blz. 208 Sorteeranalyse 2024, fijn restafval en GFT
                6. Blz. 209 Vervangingsopgave openbare verzamelcontainers
          4. Blz. 210 Kwaliteit van de leefomgeving
            1. Blz. 211 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 212 Een goed woon- en leefklimaat en een aantrekkelijke, toekomstbestendige omgeving voor onze inwoners.
                1. Blz. 213 Boomfeestdag
                2. Blz. 214 De actualisatie van de monumentale bomenlijst
                3. Blz. 215 Doornemen van eerder gestelde beleidsdoelen
                4. Blz. 216 ErvanPlus
                5. Blz. 217 Groene Long
                6. Blz. 218 Soortenmanagementplan
          5. Blz. 219 Klimaatadaptatie en riolering
            1. Blz. 220 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 221 -
                1. Blz. 222 -
                2. Blz. 223 Klimaat en energie
          6. Blz. 224 Beleidsindicatoren
          7. Blz. 225 Verbonden partijen
          8. Blz. 226 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        9. Blz. 227 3.9 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke vernieuwing
          1. Blz. 228 Algemeen
          2. Blz. 229 Bebouwd
            1. Blz. 230 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 231 Accommodatiecarrousel
                1. Blz. 232 Accomodatiecarrousel
              2. Blz. 233 Het bereiken en in stand houden van een veilige en gezonde fysieke leefomgeving, en een goede omgevingskwaliteit en doelmatig beheren, gebruiken en ontwikkelen van de fysieke leefomgeving ter vervulling van maatschappelijke behoeften.
                1. Blz. 234 Actualisatie Kempische en Bladelse woonvisie
                2. Blz. 235 Centrum Hapert
                3. Blz. 236 Huisvesting statushouders
                4. Blz. 237 Opvang Oekraïense ontheemden
                5. Blz. 238 Realisatie Gemeenschapshuis aan de Markt
                6. Blz. 239 Uitvoering Omgevingswet
                7. Blz. 240 We actualiseren het bestemmingsplan voor het buitengebied
                8. Blz. 241 Woningbouwprogramma
              3. Blz. 242 Realiseren van 2.900 woningen in de periode tot en met 2040
                1. Blz. 243 Actualiseren van het woonbeleid
                2. Blz. 244 Schaalsprong
          3. Blz. 245 Onbebouwd
            1. Blz. 246 Wat wilden we bereiken?
              1. Blz. 247 We verhogen biodiversiteit door systeemherstel in het buitengebied.
                1. Blz. 248 Kempenland West
                2. Blz. 249 Realisatie Natuurnetwerk (NNB)
                3. Blz. 250 Verbinding centrum Bladel met de Groene Long
                4. Blz. 251 Verhogen waterstanden in natuurgebieden
                5. Blz. 252 Verminderen stikstofdepositie
          4. Blz. 253 Beleidsindicatoren
          5. Blz. 254 Verbonden partijen
          6. Blz. 255 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        10. Blz. 256 3.10 Overhead en ondersteuning organisatie
          1. Blz. 257 Algemeen
          2. Blz. 258 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 259 De gemeentelijke bedrijfsvoering volgt en anticipeert op ontwikkelingen in de maatschappij, door de optimale ondersteuning van het primaire proces (klant-leverancier).
              1. Blz. 260 Administratieve organisatie / interne financiële beheersing
              2. Blz. 261 Strategisch HR beleid
          3. Blz. 262 Beleidsindicatoren
          4. Blz. 263 Verbonden partijen
          5. Blz. 264 Wat heeft het beleidsveld gekost?
        11. Blz. 265 3.11 Algemene dekkingsmiddelen en onvoorzien
          1. Blz. 266 Algemeen
          2. Blz. 267 Wat wilden we bereiken?
            1. Blz. 268 Voorzieningenniveau in evenwicht met beschikbare middelen.
              1. Blz. 269 Belastingen en andere baten heffen om ambities waar te maken.
              2. Blz. 270 Een goede risicobeheersing en een weerstandsvermogen van voldoende omvang om de risico’s op te kunnen vangen.
              3. Blz. 271 Een reëel en structureel sluitende begroting.
          3. Blz. 272 Wat heeft het beleidsveld gekost?
    2. Blz. 273 4. Paragrafen
      1. Blz. 274 4.1 Weerstandsvermogen en risicobeheersing
        1. Blz. 275 Beleid voor risicomanagement
        2. Blz. 276 Risico-inventarisatie
        3. Blz. 277 Financiële indicatie risico-inventarisatie en -kwantificering
        4. Blz. 278 Weerstandsvermogen
        5. Blz. 279 Kengetal en de signaleringswaarde
        6. Blz. 280 Financiële kengetallen
        7. Blz. 281 Beoordelen samenhang kengetallen
      2. Blz. 282 4.2 Lokale heffingen
        1. Blz. 283 Voorwoord
        2. Blz. 284 Ongebonden heffingen
        3. Blz. 285 Onroerende zaakbelastingen
        4. Blz. 286 Toeristenbelasting
        5. Blz. 287 Gebonden heffingen
        6. Blz. 288 Bedrijven InvesteringsZone (BIZ) belasting
        7. Blz. 289 Rioolheffing
        8. Blz. 290 Afvalstoffenheffing
        9. Blz. 291 Leges
        10. Blz. 292 Leges nadere analyse
        11. Blz. 293 Gemeentelijk kwijtscheldingsbeleid
        12. Blz. 294 Aanslagoplegging gemeentelijke belastingen 2024
        13. Blz. 295 Lokale lastendruk
      3. Blz. 296 4.3 Bedrijfsvoering
        1. Blz. 297 -
        2. Blz. 298 Organisatiebeleid
        3. Blz. 299 Verbonden partijen
        4. Blz. 300 Rechtmatigheidsverantwoording
      4. Blz. 301 4.4 Financiering
        1. Blz. 302 Inleiding
        2. Blz. 303 Risicobeheer
        3. Blz. 304 Renterisico's op vlottende schuld (kasgeldlimiet)
        4. Blz. 305 Renterisico's op vaste schuld (renterisiconorm)
        5. Blz. 306 Liquiditeitsrisico's
        6. Blz. 307 Financieringspositie / Leningenportefeuille
        7. Blz. 308 Renteresultaat
        8. Blz. 309 Uitzettingen / beleggingen en overig liquiditeitenbeheer
      5. Blz. 310 4.5 Onderhoud kapitaalgoederen
        1. Blz. 311 Onderhoud kapitaalgoederen
      6. Blz. 312 4.6 Grondbeleid
        1. Blz. 313 Inleiding
        2. Blz. 314 Nota kostenverhaal en regeling financiële bijdragen Omgevingswet gemeente Bladel 2024
        3. Blz. 315 Grondprijzen
        4. Blz. 316 Grondexploitaties
        5. Blz. 317 BBV-verslaggeving regels rondom grondexploitaties
        6. Blz. 318 Visie op grondbeleid
        7. Blz. 319 Meerjarenprognose grondexploitaties (MPG)
        8. Blz. 320 Bouwgrond exploitaties (BIE)
        9. Blz. 321 Grondexploitaties in voorbereiding
        10. Blz. 322 Tussentijdse winsten
        11. Blz. 323 Voorziening tekorten grondexploitatie
        12. Blz. 324 Algemene reserve grondexploitaties
        13. Blz. 325 Gevoeligheidsanalyse
        14. Blz. 326 Risicobeheer
      7. Blz. 327 4.7 Openbaarheidsparagraaf Wet open overheid
        1. Blz. 328 Voorwoord
        2. Blz. 329 Wat wilden we bereiken?
          1. Blz. 330 Wet open overheid
            1. Blz. 331 Verantwoording Woo
      8. Blz. 332 4.8 Verbonden partijen
        1. Blz. 333 Inleiding
        2. Blz. 334 Visie op verbonden partijen
        3. Blz. 335 Gemeenschappelijke regelingen / Stichtingen
        4. Blz. 336 Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost
        5. Blz. 337 Gezondheidsdienst Brabant-Zuidoost
        6. Blz. 338 Metropoolregio Eindhoven
        7. Blz. 339 KempenPlus
        8. Blz. 340 Kempisch Bedrijvenpark
        9. Blz. 341 Samenwerking Kempengemeenten
        10. Blz. 342 Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant
        11. Blz. 343 BIZOB
        12. Blz. 344 Stichting Zorg- en Veiligheidshuis Brabant Zuidoost (ZVHBZO)
        13. Blz. 345 Privaatrechtelijke verbondenheden
        14. Blz. 346 NV Bank Nederlandse Gemeenten
        15. Blz. 347 NV Brabant Water
      9. Blz. 348 4.9 Rekenkamerrapporten
        1. Blz. 349 Inleiding
        2. Blz. 350 Woonbeleid
        3. Blz. 351 Implementatie van de omgevingswet
        4. Blz. 352 De staat van de ondersteuning van de volksvertegenwoordiging in het decentraal bestuur
        5. Blz. 353 Ondermijning in de Kempen
        6. Blz. 354 Burgerinitiatieven
      10. Blz. 355 4.10 Monitor majeure projecten
        1. Blz. 356 Egyptische Poort
        2. Blz. 357 BRUIS
        3. Blz. 358 Herinrichting N284
    3. Blz. 359 5. Jaarrekening
      1. Blz. 360 5.1 Balans
        1. Blz. 361 Balans per 31 december 2024
          1. Blz. 362 Balans activa
          2. Blz. 363 Balans passiva
        2. Blz. 364 Grondslagen voor waardering en resultaatbepaling
          1. Blz. 365 Grondslagen
        3. Blz. 366 Toelichting op de balans per 31 december 2024
          1. Blz. 367 Vaste activa
          2. Blz. 368 Immateriële vaste activa
          3. Blz. 369 Materiële vaste activa
          4. Blz. 370 Financiële vaste activa
          5. Blz. 371 Vlottende activa
          6. Blz. 372 Voorraden
          7. Blz. 373 Uitzettingen met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          8. Blz. 374 Schatkistbankieren / Drempelbedrag
          9. Blz. 375 Liquide middelen
          10. Blz. 376 Overlopende activa
          11. Blz. 377 Vaste passiva
          12. Blz. 378 Eigen vermogen
          13. Blz. 379 Voorzieningen
          14. Blz. 380 Vaste schulden met een looptijd langer dan één jaar
          15. Blz. 381 Vlottende passiva
          16. Blz. 382 Netto-vlottende schulden met een rentetypische looptijd korter dan één jaar
          17. Blz. 383 Overlopende passiva
          18. Blz. 384 Aan natuurlijke en rechtspersonen verstrekte borgstellingen of garantstellingen
        4. Blz. 385 Emu-saldo
          1. Blz. 386 Emu-saldo
        5. Blz. 387 Niet uit de balans blijkende rechten en verplichtingen
          1. Blz. 388 Niet uit de balans blijkende belangrijke rechten en verplichtingen
      2. Blz. 389 5.2 Overzicht van baten en lasten en toelichting
        1. Blz. 390 Gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 391 Het gerealiseerd resultaat volgend uit het overzicht van baten en lasten
          2. Blz. 392 Toevoegingen en onttrekkingen aan reserves
          3. Blz. 393 Mutaties reserves
        2. Blz. 394 Toelichting op het overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 395 Algemeen
          2. Blz. 396 Bestuur
          3. Blz. 397 Veiligheid
          4. Blz. 398 Verkeer en vervoer
          5. Blz. 399 Economie
          6. Blz. 400 Onderwijs
          7. Blz. 401 Sport, cultuur en recreatie
          8. Blz. 402 Sociaal domein
          9. Blz. 403 Volksgezondheid en milieu
          10. Blz. 404 VHROSV
          11. Blz. 405 Overhead
          12. Blz. 406 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 407 Toelichting op investerings- en projectbudgetten
          1. Blz. 408 Toelichting op investerings- en projectbudgetten
          2. Blz. 409 Toelichting Bestuur en ondersteuning
          3. Blz. 410 Toelichting Veiligheid
          4. Blz. 411 Toelichting Verkeer en vervoer
          5. Blz. 412 Toelichting Economie
          6. Blz. 413 Toelichting Onderwijs
          7. Blz. 414 Toelichting Sport, cultuur en recreatie
          8. Blz. 415 Toelichting Sociaal domein
          9. Blz. 416 Toelichting Volksgezondheid en milieu
          10. Blz. 417 Toelichting VHROSV
          11. Blz. 418 Toelichting Overhead
        4. Blz. 419 Overzicht aanwending onvoorzien
          1. Blz. 420 Overzicht aanwending onvoorzien
        5. Blz. 421 Overzicht van incidentele baten en lasten
          1. Blz. 422 Incidentele baten en lasten
        6. Blz. 423 Informatie Wet normering topinkomens (WNT)
          1. Blz. 424 Verantwoordingsinformatie WNT
          2. Blz. 425 1a. Leidinggevende topfunctionarissen met dienstbetrekking en leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking vanaf 13e maand van de functievervulling
          3. Blz. 426 1b. Leidinggevende topfunctionarissen zonder dienstbetrekking in de periode kalendermaanden 1 t/m 12
          4. Blz. 427 Overige rapportageverplichtingen op grond de WNT
      3. Blz. 428 5.3 Begrotingsrechtmatigheid
        1. Blz. 429 -
        2. Blz. 430 Analyse begrotingsrechtmatigheid / exploitatie
        3. Blz. 431 Analyse begrotingsrechtmatigheid / investeringen
        4. Blz. 432 Concluderend
      4. Blz. 433 5.4 Rechtmatigheidsverantwoording
        1. Blz. 434 Verantwoordelijkheid college van burgemeester en wethouders
        2. Blz. 435 Bevinding
      5. Blz. 436 5.5 Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen
        1. Blz. 437 SiSa
      6. Blz. 438 5.6 Controleverklaring van de onafhankelijke accountant
        1. Blz. 439 Verklaring over de jaarstukken
    4. Blz. 440 6. Bijlagen
      1. Blz. 441 6.1 Overzicht afschrijvingstermijnen
        1. Blz. 442 Overzicht afschrijvingstermijnen
      2. Blz. 443 6.2 Overzicht gerealiseerde baten en lasten per taakveld
        1. Blz. 444 Overzicht gerealiseerde baten en lasten per beleidsveld
      3. Blz. 445 6.3 Evaluatie startersleningen
        1. Blz. 446 Startersleningen
      4. Blz. 447 6.4 Afkortingen
        1. Blz. 448 Afkortingen
    5. Activiteiten
    6. Zoeken
    7. Publicatie bijlagen
    8. Contact
    9. PrivacyStatement
    10. Sitemap